Ga naar inhoud

Mijn rammen hebben gevochten!


stamper3

Aanbevolen berichten

Hallo, toen ik vanmorgen mijn rammetjes ging eten geven zag ik allemaal

rode korstjes op Nijntje zijn kopje. Hij heeft ook een ontstoken oog en zijn neusje is een beetje kaal en heeft ook een korstje daarop! Ik wist wel dat hij niet meer zo goed overeen kwam met Stamper(normaal zijn ze beste vriendjes). Ik was direct bezorgt! Ik dacht eerst dat hij een ziekte had ofzo. Maar toen ik terug dacht dat hij niet meer zo goed overeen kwam met Stamper , denk ik wel dat ze gevochten hebben. Ik had hem dan direct in een apart hok gestoken en ook zalf in z'n oogje gedaan en zijn wondjes ontsmet. Maar dit vind ik nu raar : Ik ging dan eens kijken ofdat de andere rammetjes geen bijtwondjes hadden. Niemand had een bijtwonde behalve Stamper had 1 korstje achteraan op zijn lijfje. Maar dat kan toch niet dat hij maar 1 bijtwonde heeft en Nijntje er vol staat op zijn kopje?! Ik ben wel wat bezorgt! :aww:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat krijg je als je rammetjes samen houdt.. Dat de andere rammetjes geen wondjes hebben, betekend waarschijnlijk dat dit rammetje het 'pispaaltje' is ofwel dat de andere rammen dominanter zijn..

Ben je wel naar de dierenarts geweest met het gewonde rammetje?? Zo maar dingen op zijn oogje smeren moet je niet doen hè!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn je rammen inmiddels gecasteerd? Ik zie nl. een topic van november waarin je het advies gekregen hebt om je rammen, die destijds niet gecasteerd waren, uit elkaar te houden i.v.m. het gevaar dat ze zouden gaan vechten...

Ik zou het voor de zekerheid in ieder geval even aan je DA laten zien, en je konijnen uit elkaar houden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, toen ik vanmorgen mijn rammetjes ging eten geven zag ik allemaal

rode korstjes op Nijntje zijn kopje. Hij heeft ook een ontstoken oog en zijn neusje is een beetje kaal en heeft ook een korstje daarop! Ik wist wel dat hij niet meer zo goed overeen kwam met Stamper(normaal zijn ze beste vriendjes). Ik was direct bezorgt! Ik dacht eerst dat hij een ziekte had ofzo. Maar toen ik terug dacht dat hij niet meer zo goed overeen kwam met Stamper , denk ik wel dat ze gevochten hebben. Ik had hem dan direct in een apart hok gestoken en ook zalf in z'n oogje gedaan en zijn wondjes ontsmet. Maar dit vind ik nu raar : Ik ging dan eens kijken ofdat de andere rammetjes geen bijtwondjes hadden. Niemand had een bijtwonde behalve Stamper had 1 korstje achteraan op zijn lijfje. Maar dat kan toch niet dat hij maar 1 bijtwonde heeft en Nijntje er vol staat op zijn kopje?! Ik ben wel wat bezorgt! :aww:

Weet je zeker dat dit nijntje niet ziek is? Als ik dit lees krijg ik het idee dat dit niet van vechten komt.

Ontstoken oogjes sowieso al niet, en dan ook nog in combinatie met een kaal neusje met korstjes, ga ik denken aan myxomatose. Ik kan me natuurlijk vergissen.

Advies, zoals al gezegd: naar de DA! Al is het maar om uit te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat ontstoken oogje had hij al paar dagen daarvoor en heb dan zalf voor gekregen. ( had het zalfje al van de vorige keer toen een ander konijntje ookal een oogontsteking had.) Nijntje zijn vacht is ook erg vuil van pis van de andere rammetjes. Ik ga hem apart houden voor de zekerheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gut...als het wél door het vechten met andere rammetjes komt, kan ik alleen maar vragen waarom je in hemelsnaam, tegen alle adviezen in, toch hebt besloten rammen bij elkaar te zetten???

Als het neit door vechten komt, moet je mijn woorden maar negeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .