Ga naar inhoud

myxomatose


renee1986

Aanbevolen berichten

Ik het voor woensdag een afspraak staan bij de dierenarst om mijn nijnen te laten enten.

Nu komt mijn broertje net thuis dat hij bij onze achterburen een konijn met dichte ogen heeft zien rond dwalen.

Is het verstandig om de nijnen tot woensdag in het hok te houden. Of zijn er andere dingen die ik kan doen om te voorkomen dat ze ziek worden?

groetjes renee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja persoonlijk loop je dus nu wel een risico met de enting...

De besmetting kan zich laten zien tot wel 24 dagen later.

Mochten je konijntjes wel al besmet zijn ( door de muggen) is een enting de nekslag.

Dit zie je heel snel na de enting binnen 24 uur.

Als jij myx in de buurt heb dan zou je elke 3 maanden moeten enten tegen myx wil je 90 procent veilig zijn.

De enting van september heb je dus helemaal niks meer aan.

Let op de wilde konijnen hoeven jouw dieren niet te besmetten dat doen muggen, vlooien en andere ongedierte.

door pettykoot gaas, tule komen geen muggen dat is dier vriendelijker dan een laken.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

BRC. ik stel mijn vraagje hier wel eventjes.

Ent jij jou konijnen? Ik ben zo aan het twijfelen want ik lees ook dat sommige eraan overlijden of heel ziek worden. Er lopen hier niet echt wilde konijnen maar verderop (10 minuutjes) wel heel veel. Zou niet weten of die 's nachts hier komen. Ik ben n.l heel erg aan het twijfelen. Wat zou jij doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze ook laten enten. Vreselijk om je konijnen eraan te verliezen.. Zo een leuke groep had ik, die al veel samen hadden meegemaakt.. Ze waren close en ook met mij, de arme schatten.. Ik ga deze konijnen dus echt wel enten! Het hoeft dus niet van wilde konijnen over te komen, maar ook van muggen en vlooien enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh dat. Nou, je konijn mag je niet laten enten als hij niet helemaal gezond is. Daarom worden ze vaak eerst nagekeken door de deirenarts. Als je konijn niet helemaal gezond is en hij word geent, kan hij er inderdaad ziek van worden. Als je konijn helemaal gezond de enting krijgt, zou er niks mogen gebeuren. Hooguit een bult als reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff voor de duidelijkheid, BRC schreef het ook al, maar volgens mij is daar overheen gelezen:

de besmetting vind niet alleen plaats door contact met wilde konijnen die besmet zijn, maar door de muggen die de wilde konijnen besmet hebben. het maakt dus niet uit of die wilde konijnen dicht bij je in de buurt komen. Als ze myx hebben betekent dat dat er muggen zijn die de ziekte bij zich dragen en die muggen kunnen wel een afstandje afleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Cisca je kunt niet altijd zien of of een konijn goed in conditie is.

Ik ben er zelf aan de enting 9 verloren.

Allemaal uit een flesje ( toeval ) we weten het niet.

Dus het enten op zich heeft wel zeker ook risico.

Maar woon je in de buurt met veel myx konijnen zou ik het ent risico wel nemen.

Dat is hier niet het geval dus ik ent niet meer.

Chani je hebt gelijk besmetting vind via konijn konijn plaats of muggen ongedierte.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Cisca je kunt niet altijd zien of of een konijn goed in conditie is.

Ik ben er zelf aan de enting 9 verloren.

Allemaal uit een flesje ( toeval ) we weten het niet.

Dus het enten op zich heeft wel zeker ook risico.

Maar woon je in de buurt met veel myx konijnen zou ik het ent risico wel nemen.

Dat is hier niet het geval dus ik ent niet meer.

Chani je hebt gelijk besmetting vind via konijn konijn plaats of muggen ongedierte.

Hoe bedoel je met allemaal uit een flesje? Rot dat jij er zoveel bent verloren aan de enting alleen maar! Dus de dierenarts kan niet zien of het konijn echt in hele goede condittie is, dus heeft enting dus wel een risico, ookal is het konijn helemaal gezond? Ik laat ze in ieder geval wel enten. Hier is het pas midden in april entdag, maar ik denk dat ik ze eerder wil aangezien ik al muggen heb gezien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja.. hier in de buurt zitten wel wilde konijnen maar die komen niet hier (die lopen op het kerkhof allemaal:p) Maar als BRC zegt dat ze er zoveel aan is verloren.. ik moet er echt niet aan denken. Volgensmij zeggen ze dat horgaas ook goed werkt tegen muggen enzo als je dat ervoor hangt. Ik heb geen 2 konijnen dus via konijn-konijn kan het niet. pff.. vind het best eng.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .