Ga naar inhoud

Morgen een APK voor de konijnen.


Wortel76

Aanbevolen berichten

Gelukkig mankeren mijn konijnen niks, maar ik wil ze toch even controleren of wel helemaal gezond zijn.

Dus morgen naar de DA voor een kleine check.

Kan ik gelijk kijken hoe ze reageren op de dierenarts… :$

In april krijgen ze hun eerste 'prik' dan zullen ze wel anders reageren op de dierenarts.. :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom als ze gezond zijn, laat je ze niet controleren door de DA wanneer ze ook hun inentingen krijgen ? :P

Scheelt een hoop geld denk ik

( maar je zal hier vast al over na hebben gedacht, neem ik aan :he: )

Er is dan een inenting dag met meer konijnen.

Morgen kunnen ze er in alle rust naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten je konijn checken bij een enting, entdag of niet. Al staan er nog honderd konijnen in de rij. Een konijn dat niet in optimale conditie is, zou niet geënt moeten worden. Zonder controle, weet je niet of het konijn daadwerkelijk zo gezond is als het er uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou...

Een jonge dierenarts (in mijn ogen dan, voor de meeste BBers waarschijnlijk al heel oud) waarbij ik in het gesprek achter kwam dat hij zelf ook konijnen heeft, dat gaf mij wel een gerust gevoel.

Worteltje en Radijsje gedroegen zich netjes (dan wel :grrrrrr:) en volgens de dierenarts zagen ze er ook goed uit. Tanden waren netjes en zo ook de nagels (dus een stoeptegel en dat graven help!.. ..ja ja tips op BB zijn zo gek nog niet.. :P) vacht was netjes en ook hun gewicht, alleen moest ik Worteltje wel in de gaten houden dat ie niet meer gaat aankomen. (is ook van de 2 meest gek op zijn eten.)

Hij vroeg of ik meteen wilde inenten, dat koste dan wel wat meer. Op zich wilde ik wel totdat ik erachter kwam dat die potjes voor 10 konijnen zijn, dus dat hij daarna medicijn kon weggooien wat voor 8 anderen had kunnen worden gebruikt. Nou als ik ergens op tegen ben is het verspilling van medicijnen. Dus de afspraak voor de inenting dag blijft staan.

Gelukkig gaf de arts aan de consult kosten te verrekenen met de inentingdag, wat ik wel netjes vond.

Kortom: Ik ben ongelofelijk blij dat ze letterlijk en figuurlijk goed in hun vel zitten. En ook blij dat deze dierenarts zelf konijnen heeft (en ook zijn eigen konijnen gesteriliseerd heeft, want daar maak ik mij zorgen om omdat het best een heftige ingreep is.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .