Ga naar inhoud

Even voor de zekerheid... Doe ik het goed?


Romy16

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik denk dat ik mijn konijnjtes wel goed te eten geef, wil het toch nog even zeker weten...

S'ochtends: SS met een paar zonnebloempitjes (Ss is trouwens precies afgewogen) en hun hooiruif helemaal vol met hooi.

en s'avonds krijgen ze een bak groente, als hoofdgroente witlof en andijvie ne dan daarbij, wat per keer verschilt: brocoli, komkommer, paprika, kruiden, soms een heel klein stukje fruit appel of annanas.

En soms krijgen ze als tussendoortje een rozijntje, of van die tarwe dingetjes, of een stukje gedroogd brood

Doe ik het goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier staat het, zelf van BB gehaalt:

Giftige planten

Hieronder vind je een lijst van kruiden, groentes, fruit, planten en zaden die konijnen niet mogen eten.

Mocht je konijn toch een van de onderstaande planten eten geef je konijn dan zo snel mogelijk (het liefst binnen een uur) Norit. Dit kun je in lauw water oplossen tot een dikke brei. Je kunt zoveel mogelijk norit geven, het is niet schadelijk voor konijnen. Norit is te koop bij de meeste drogisterijen, en het is erg handig om dit standaard in huis te hebben. Als je echter vermoed dat er sprake is van een verstopping bij je konijn, dan moet je geen norit geven, dit kan dan schadelijke gevolgen hebben.

Verder mag geen brood aan een konijn geven, zowel vers als gedroogd mag dit niet. Ook andere producten met granen zoals bijvoorbeeld beschuit zijn schadelijk voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef ook altijd een klein stukje (droog) brood. Maar sinds ik een groenteafdeling in de supermarkt heb ontdekt (iets waar ik voorheen nooit kwam, hahaha) en ik steeds thuis kom met witlof, rucola en andere lekkere dingen, hoeven mijn konijnen dus geen brood meer.

Annie eet nu veel liever een blaadje witlof, boerenkool en rucola. Brood laat ze liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier staat het, zelf van BB gehaalt:

Giftige planten

Hieronder vind je een lijst van kruiden, groentes, fruit, planten en zaden die konijnen niet mogen eten.

Mocht je konijn toch een van de onderstaande planten eten geef je konijn dan zo snel mogelijk (het liefst binnen een uur) Norit. Dit kun je in lauw water oplossen tot een dikke brei. Je kunt zoveel mogelijk norit geven, het is niet schadelijk voor konijnen. Norit is te koop bij de meeste drogisterijen, en het is erg handig om dit standaard in huis te hebben. Als je echter vermoed dat er sprake is van een verstopping bij je konijn, dan moet je geen norit geven, dit kan dan schadelijke gevolgen hebben.

Verder mag geen brood aan een konijn geven, zowel vers als gedroogd mag dit niet. Ook andere producten met granen zoals bijvoorbeeld beschuit zijn schadelijk voor konijnen.

Staat dit er nog op? Ik dacht dat Norit inmiddels achterhaalt was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook hoor. Die stukjes brood kunnen niet op tegen de stukken leer, plastic, stofjes en papier die ze hier naar binnen werken....

Denk dat het alleen schadelijk is in grote hoeveelheden. Een klein stukje brood zal echt geen drama zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .