Ga naar inhoud

Wilgentakken


spikkeltje

Aanbevolen berichten

Mijn moeder heeft de paastak van vorig jaar voor mij op water gezet. Heeft nu mooie wortels en gaat als het warmer is bij mij in de tuin. Heb ik in ieder geval wilg genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een snoeischaartje in mijn fietstas gedaan.

Ik knip elke week een paar takken af. (er staan genoeg bomen, dus valt het niet zo op).

Het probleem is alleen dat mijn nijntjes er stapel gek op zijn en ze binnen een dag helemaal kaal vreten!!

Dus een wilg in mijn tuin zetten heeft niet zo veel zin. zou binnen een week opgegeten zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maare die paastakken... zijn die niet gepoetst? Behandeld... of iets dergelijks? Misschien dat wij dan ook eens aan pasen doen dit jaar :) speciaal voor de konijntjes haha

wil je er zeker van zijn dat ze onbehandeld zijn... haal ze bij iemand uit de tuin.

veel mensen hebben de snelgroeiende boom in de tuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn afgelopen zondag naar een dorp verderop gereden.

Daar hadden ze alle wilgenbomen gesnoeid & de takken ernaast gelegd.

Deze hebben wij mooi alemaal in de auto geladen & dus fijn meegebietst ;)

Alle 4 de nijnen bij ons zijn er gek op!

Dit is een krulwilg:

krulwilg-nu.jpg

In de herfst vorig jaar hebben wij een tak in de tuin gepoot.

Het lijkt erop dat deze begint aan te slaan nu.

Dus dan hebben we onze eigen krulwilg, waarmee we de konijnen voortaan kunnen voorzien van takjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik mijn nijntjes alles van de tak geven? =) En moet ik nog ergens rekening mee houden in verband met hun huidig voer?

Je mag ze gewoon alles van die tak geven :yes:

De kleine takjes zullen ze helemaal opeten & van de dikke takken alleen de bast.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .