Ga naar inhoud

Ontstoken wondjes?


xxNijntje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik had vandaag mijn konijntje. Pluis, op schoot. Ze is een konijntje van nu ong. 20 weken. Ik heb haar uit de dierenwinkel. Ik aaide vandaag langs haar oortjes en voelde op 1 plek een stukje dat harder was en vol zat met schilfers. Ik ging het beter bekijken en zag kleine wondjes. Ik riep mijn moeder er bij. Die ging een beetje drukken rond om de wondjes en uit sommige plekjes kwam pus. Het was geel/wit en niet erg veel, op een gegeven moment hield het op. Toen heb ik het schoongemaakt en betadine (ontsmetting voor dieren) op gedaan. Vanavond keek ik weer naar en kwam er weer pus uit. Zijn de wondjes ontstoken of is het iets anders? En zo wat kan ik dan het best aan doen? :arf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ze Antibiotica geven want ze heeft hiervoor al een soort snot gehad, en daar voor heeft ze al 6 weken antibiotica gekregen, waarmee we laatst moesten stoppen. Ik vind het zielig dat zo'n jong konijntje al zoveel heeft. Niet netjes dat de dierenwinkel zulke konijntjes verkoopt! en Rian wat is knudde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat ik het zo proberen uit te leggen;bij de soort wondjes die je omschrijft (pus...) groeit straks het wondje dicht en sluit je de bacterie op.Die kan doorgroeien en je krijgt een bult.Als er niks aan de bacterie wordt gedaan krijg je dus een bult de pus veranderd in een dikke massa die er niet meer zelf uit kan en dan heb je een abces;in het ergste geval zal het dan operatief schoongemaakt moeten worden en gespoeld.Nu kan je er nog wat aan doen....even naar de DA dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .