Ga naar inhoud

Zorgen maken?


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoihoi!

Sinds gister is Woezje hier, en ze heeft best kleine keutels (zie foto, bovenste keutel onder is de keutel van sam of moby). Ook had ik haar gister wat groentjes gegeven maar ze heeft onwijs veel plakpoep erdoor gekregen. Ik zal zo haar hok even verschonen, dan kan ik haar keuteltjes in de gaten houden.

kdaln7.jpg

Is dit erg? Heb bij de dierenwinkel al 4 zakken timothy hooi besteld voor woez.

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst haar kontje schoon maken met lauw water. Als je het laat zitten gaat dat ontsteken enz....

Hooi moet je nijn echt hebben. Dat is belangrijk. Als je nijn geen hooi eet kan je opzoek naar andere topics hier, want die zijn er genoeg. Zelf at mijn nijn ook geen hooi. Dus daar heb ik ook een topic over gestart.

Als ik het niet mis heb is wortel een dikmaker? Nou ja, kan ook zijn dat ik het mis heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wortel schijnt een dikmaker te zijn maar dat maakt mij niks uit ;)

Maargoed, ik ga inderdaad straks haar billetjes schoonmaken want er hangt een hele klont plakpoep onder haar billen. Lastig hoor! Ze eet best weinig hooi maar van groentjes en biks lijkt ze plakpoep te krijgen.. Maargoed, ik geef haar straks nog wel biksjes en dan laat ik de groenten even.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handdoeken kan even niet want ik heb geen toiletje voor haar. Woez scheen gewend te zijn aan banaan/witlof/wortel enzo dus ik dacht het kan wel. Veel verschillende soorten hooi heb ik hier niet. Heb nu wel Mucki bergweidehooi in het korfje gedaan maar of ze het eet??? Ik heb dus ook timothy hooi voor haar besteld bij de dierenwinkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto is niet heel duidelijk, maar voorzover ik aan de hand daarvan kan zien, is Woezjes keuteltje net zo groot als die van Indy altijd waren. Indy kreeg SS & veel groente en ook gedroogde kruiden, maar at dus geen hooi. Zijn normale keuteltjes waren van zo'n formaat, als er iets mis was werden ze (nog) kleiner.

Ik zou me geen zorgen maken, tenminste, niet op de korte termijn.. Het lijkt mij dat het puur komt door het weinig hooi eten en als je dat op kunt lossen, zullen ze wel groter worden.

Misschien dat ze plakpoep heeft door de combinatie van de stress van de verhuizing en de groente? Ik las dat je zelf niet zo 'strikt' bent met het opbouwen van groente (ik ook niet) maar sommige konijnen hebben dat natuurlijk wel nodig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon met haar kont in een lauw bakje met water en dan met je vrije hand zachtjes de poep uit haar vacht wassen niet aan trekken hoor en op de handoek hoef je niets te leggen gewoon oude handoeken gebruiken of na verschooning weg gooien of de poep /keutels in de prullebak afschuden en dan in de was doen werk het beste als je het in de gaten wilt houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay. Mevrouw is gewassen.. Wat een gedoe. Vond het zelf ook niet leuk om te doen want ze is nog helemaal niet vertrouwd met mij. Ik heb haar lekker afgedroogd met een handdoek en ze zit nu met een handdoek en wat houtkorrels in haar kooitje. Ik heb dus timothy hooi besteld, en ze krijgt strakjes nog wat biksjes. Ramona ( haar oude baasje) zei dat ze ook plakpoep bij de dierenarts had, dus door de stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruikte altijd de gootsteen voor het wassen van Indy's kontje, laagje water van een cm of tien er in en dan met zijn achterpootjes er in, met m'n ene hand hield ik dan zijn bovenlijfje vast & boven water en met mijn andere hand zijn kontje schoon maken. Ik zou wel zorgen dat ze niet heel stevig staat met haar achterpootjes.. Beetje moeilijk uit te leggen hoe je dat doet zodat het nog wel een beeetje aangenaam blijft voor het konijn, maar Indy begon me de eerste keer toch te stampen... :whistle2: alles was kletsnat. Als ze nie thelemaal stevig staan kan dat ook niet.

edit; Oh het is dus gelukt. Fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm.. Ja dat heb ik mogen ervaren. Mevrouw begon toch te spartelen haha! Maargoed, daar zijn het beestjes voor. Ze weten niet dat je ze alleen maar wilt helpen. Ik laat haar nu maar even een tijdje met rust en hou het alleen bij de biksjes als ze dat nog wilt eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zou ik ook doen. Feline was gelukkig heel makkelijk, ik zat in anderhalve week op wat ik nu ook geef (ook 500 gram voor twee konijntjes) en nergens problemen mee gehad. Terwijl ze wel veel verschillende soorten en dus ook in een ruime hoeveelheid krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .