Ga naar inhoud

Kiwi?


Fluf en Tinus

Aanbevolen berichten

Omdat ik lees dat ananas eventueel kan helpen bij verstopping vraag ik me af of hetzelfde geldt voor kiwi's. Beide vruchten zijn namelijk ongeschikt voor het verwerken in gerechten met gelatine, omdat ze enzymen bevatten. Kortom, de vraag is of konijnen kiwi's mogen eten en of dat ook zinvol zou kunnen zijn bij lichte verstopping.... Ben erg benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe zou ananas (ik typ aldoor annanas vandaag, merk ik.. Ook lekker wakker zeg -.-') niet helpen bij een verstopping.. Het zou nl. in de maag al afgebroken worden vanwege de pH waarde.

het antwoord op je vraag zou ik verder niet weten.. Ik ben al blij dat ik een kiwi vaneen ananas kan onderscheiden :he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen mogen kiwi's eten, maar of het zal helpen bij een verstopping? Ik weet het niet. Ananas (en prozyme trouwens) helpen in ieder geval niet, om de reden die Dollie aangaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het gaat toch vaak om haarballen in de maag? Daar kan de ananas zijn werk wel doen als het gaat om proppen haar met voer eraan vast.

Om het nog even aan te vullen, als de ananas of het sap in de maag komt is het niet zo dat binnen 1 seconde wordt afgebroken, dus het kan zijn daar werk daar gewoon doen.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben het over verse ananas sap......

Bij mijn weten is kiwi geen aanvulling op het uit eenvallen van haarballen in de maag waarvoor ananas sap vers voor gebruikt wordt.

Dat is toch afkomstig van ananas, of ben ik nu gek aan het worden...:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek was ik al voor ik me bij BB aangemeld had:-) Overigens las ik dat prozyme gemaakt was van de stam van ananas, dus vandaar dat ik de indruk had dat het over de enzymen ging die ook in kiwi's zitten. Van beide vruchten kun je bijvoorbeeld geen bavarois maken omdat de enzymen verhinderen dat de gelatine zijn werk doet... Maar goed, de vraag is achterhaald, want na het geven van een stukje ananaskern heeft Fluf een prachtige olifantenhoeveelheid keutels geproduceerd en is weer blij binkies aan het maken. Joepie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Effe heeeeel erg off topic. Ik heb het hart van een ananas gegeten toen ik te lang zwanger was (was het zat) en dat deed me toch pijn in mijn darmen, phoe geen aanrader. Werkt het zelfde als wonderolie :beurk:

Gaat een mens ook binkys van maken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .