Ga naar inhoud

Welke soorten?


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ik ben benieuwd welke gedroogde kruiden jullie nijntjes lekker vinden.

Ik zit eraan te denken om wat bij caviakruiden.nl te gaan kopen, maar natuurlijk wil ik wel eerst weten wat de nijntjes lekker vinden. Ik snap dat het per nijn verschilt. :yes:

Die van mij houden van zoet, maar wat voor een kruiden/soorten kun je in zoet krijgen?

Als dit al bestaat, dit topic, mag het best gesloten of verplaatst worden, maar het lijkt me gewoon leuk om dat te weten.:he:

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne zijn gek op salie, basilicum, peterselie, munt, heel veel dus :D het maakt hen niet uit of het gedroogd of vers is eigenlijk.

als je zoet wilt zit je met munt en basilicum wel goed denk ik. alhoewel het niet echt zoet is natuurlijk, maar wel iets minder hartig dan bijvoorbeeld salie denk ik.

maar dat je nijnen van zoet houden betekent niet dat ze andere smaken minder lekker vinden denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardbeiblad! ZELFS Indy was daar gek op. Verder gedroogde wortelloof, peterseliesteeltjes met paardenbloemen inderdaad, gedroogde brandnetel, luzerne, smalle weegbree.. Wat ze niet graag lusten is thijm. Dat is gewoon te klein ofzo, ze eten het in elk geval niet of nauwelijks.

Verder zijn ze gek op wortelchips en dat is ook niet erg duur bij caviakruiden; 100 gram voor 75 cent ofzo.. (1,60 voor 125 gram bij Zooplus..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de mijne zijn gek op salie, basilicum, peterselie, munt, heel veel dus :D het maakt hen niet uit of het gedroogd of vers is eigenlijk.

als je zoet wilt zit je met munt en basilicum wel goed denk ik. alhoewel het niet echt zoet is natuurlijk, maar wel iets minder hartig dan bijvoorbeeld salie denk ik.

maar dat je nijnen van zoet houden betekent niet dat ze andere smaken minder lekker vinden denk ik?

Maareh, in het vorige berichtje werd aardbeienblad genoemd, maar is dat niet een dikmakertje of een klein beetje ongezond? Het kan ook zijn dat ik het mis heb hoor :mdr:.

Enne, vinden ze brandnetel of hazelnootbladeren lekker?? :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetel opzich wel, die andere heb ik nooit geprobeert.

En volgens mij is aardbeiblad geen dikmaker. Lijkt me net zo iets als wortelloof; wortel is wél een dikmaker, maar wortelloof absoluut niet. Maar daar kan ik me in vergissen.

Heb je een top 3 lijst van welke jou nijntjes het lekkerst vinden?? :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhm.. Vind het een beetje lastig; ik geef alles door elkaar. Het is niet echt bij te houden wat ze het eerst eten ofzo.

Aardbeiblad staat wel op nummer één.

Die ga ik dan sowieso kopen. :mdr:

Welke vinden ze nog meer echt het allerlekkerst??

Waar staan ze om te popelen of hoe je het ook schrijft :whistle2:?

:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou het was eigenlijk niet mijn bedoeling, maar vriendlief had vorige lente wat overrijpe aardbeien uit zijn schaaltje aardbeien-met-slagroom in de tuin gemikt. soort van goede compost maken zeg maar, of te lui om naar de groene bak te lopen, tis maar net hoe je het wilt interpreteren natuurlijk. Hoe dan ook....daar kwamen dus plantjes uit, net in het gedeelte waar ik normaal gesproken mn bloemetjes plant en waar de konijnen dus niet bij kunnen komen middels een hekwerk zeg maar.

Maar aardbeienplantjes woekeren nogal en kwamen dus binnen de korste keren tussen het hekwerk door :D

Nou dat heeft niet lang geduurd lol!

En in de herfst, toen de plantjes langzaam afstierven heb ik de konijnen wel even losgelaten op dat stukje zodat zij de restjes konden oppeuzelen. was wel een succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .