Ga naar inhoud

Nijn eet meer als ander :(


Lauwtjee

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 hele lieve nijntjes!! :love:

Maar de ene (Robbin) eet meer van het voer als de andere (Chokkie) .

Meestal (ik heb het kopje afgewogen, dus het past er gelijk in) pak ik een speciaal kopje en pleur ik dat voordat ik naar school ga in hun bakje. Maar Robbin die eet meer, en die eet door totdat het op is. Ze eet ook veel minder hooi (volgens mij). :(

Maar ik heb wel eens reacties gehad die zeiden dat je apart moest gaan voeren, maar dat is voor mij geen optie. Ik heb het erg druk met school, en huiswerk en hobbies dat ik daar niet echt tijd voor heb. :$

Ik geef ze wel aandacht, genoeg zelfs, maar tijd om IEDERE DAG apart te voeren, heb ik bijna geen tijd voor :'(.

Nog een vraagje; Robbin wilt graag by haar moeder, Chokkie zijn. Maar als ze naar haar toe huppelt, huppelt Chokkie snel weg! Robbin zit dan helemaal alleen en Chokkie heeft em ondertussen gesmeerd :he:. Maar het ziet er echt heel erg zielig uit voor Robbin!! Wat moet ik eraan doen??

Geef maar tips en ideeën!! :bounce:

aangepast door Lauwtjee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het voer wat Robbin en Chokkie per dag nodig hebben verspreiden over 3x per dag.

Bijvoorbeeld als je 's morgens op staat dan doe je een derde van het voer voor ze beide in 2 bakjes (een voor robbin en andere voor chokkie) en leg het in het hok/kooi. Als je 's middags uit school komt dan geef je weer een derde van het voor aan je beide konijnen in allebei de bakjes en voordat je gaat slapen weer een derde van het voer.

zorg dat ze verder hele dag hooi hebben in hun hok/kooi.

Even over je laatste vraag; ik denk dat je er niets aan kunt doen. De konijnen onderlingen zoeken het wel uit onder elkaar. De een houdt er van om lekker knus tegen elkaar aan te zitten/liggen en de andere heeft er niets mee.

Als ze verder niet (veel) ruzieen met elkaar dan zou ik het zo laten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/34385-help-moet-oplossen.html

Hier staan wel tips in..

En tsja, zoiets is wel iets waar je tijd voor moet maken. En misschien lukt het niet elke dag, maar vier, vijf dagen in de week is al heel wat.. Twee keer per week wat minder eten zal ie niet meteen gigantisch afvallen.

Maar dit is niet plotseling toch? Gewoon de manier van eten? Als één van beide opeens langzamer/minder eet zou ik een bezoekje aan de dierenarts brengen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/34385-help-moet-oplossen.html

Hier staan wel tips in..

En tsja, zoiets is wel iets waar je tijd voor moet maken. En misschien lukt het niet elke dag, maar vier, vijf dagen in de week is al heel wat.. Twee keer per week wat minder eten zal ie niet meteen gigantisch afvallen.

Maar dit is niet plotseling toch? Gewoon de manier van eten? Als één van beide opeens langzamer/minder eet zou ik een bezoekje aan de dierenarts brengen..

Het is al best lang zo hoor. Robbin is ook groter en speelser dus ik verwacht dat ze ook meer nodig heeft, maar toch. Chokkie is al wel 4 jaartjes oud. maar ik zou wel eens apart willen voeren, maar Chokkie eet niet snel uit de hand.

Ik zal eens proberen hiero. Volgens mij eet Chokkie ook meer hooi, dat zou natuurlijk ook kunnen. En Robbin juist minder.

Hoe zet je Robbin dan aan de hooi? XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .