Ga naar inhoud

blindedarmkeutels


Esjes

Aanbevolen berichten

Gisteren vond ik in het hok platte, kleine keutels die aan elkaar kleefden, op 2 verschillende plekken. Ik denk dat het blindedarmkeutels zijn.

Ik ben niet zeker van wie ze waren (van Yasmine of Kor).

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe wel wat veel korrels durf geven (in het begin woog ik ze af, maar daarna deed ik het op gevoel omdat ik de portie kende, maar elke keer werd het een klein beetje meer :$)

(ze krijgen SS)

Gisterenavond heb ik maar de helft van hun normale hoeveelheid biks gegeven. vandaag hebben ze alleen nog maar groenten gehad (en natuurlijk een hoop hooi)

Ik heb nog geen blindedarmkeutels gezien vandaag. Ik denk dat ze er dus niet meer liggen, maar ik ben niet 100% zeker omdat ze niet zindelijk zijn en hun hele nachthok en ren onderkeutelen en het misschien op een verborgen plekje kan liggen.

Mag ik ze een aantal dagen enkel op hooi en groenten zetten, of geef ik best toch ook SS (maar veel minder dan)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu een keer blindedarmkeutels vindt lijkt het me wat overdreven om meteen helemaal geen ss meer te geven. Een keertje betekend nog niet meteen dat er een echt probleem is. Ik zou dus alleen een beetje verminderen en dan even afwachten of het daarmee opgelost is.

Als je een bakje of maatschepje neemt waar je in aangeeft wat de juiste portie is kan je zonder moeite iedere dag de juiste portie geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mvrcarlaa, dat is niet raar, dat is ongezond.. Waarschijnlijk doe je iets 'fout' met voeren of misschien heeft Snuifje wormpjes ofzo.. Als zoiets frequent voorkomt dan is er gewoon iets mis. En daar moet wel wat aangedaan worden want Snuifje mist veel voedingsstoffen op deze manier. Hoeveel weegt Snuifje en wat/hoeveel krijgt ze precies voor eten? (Hoeveel groente, wat voor groente, hoeveel biks, wat voor merk, is gemengd of niet..) Misschien dat het handiger is om een eigen topic te openen daarvoor..

@ Esjes: Als je één keer BDK hebt gevonden zou ik idd niet gelijk stoppen met SS, maar zorg wel dat je de juiste hoeveelheid geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow..

Ze krijgt Care + junior gemend met Konijnenvoer Natuur..

Ze zijn met zijn 2e en krijgen Smorgen's n bakje en Avonds..

Snuifje pakt alleen het lekkere uit het bakje, Daarom laat'k het bakje ook staan dat ze de rest ook eet ervan

Ze krijgen nog geen groenten en fruit Omdat ik hier op het forum eerst een aantal dingen heb nagevraadg waarmee ik het beste kan beginnen..

Zoals witlof etc..

Daar wil ik wel z.s.m mee beginnen

Verder krijgen ze hooi... en water

Gewicht weet ik niet ?

Of moet ik daarvoor de DA bellen ?

aangepast door Mvrcarlaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt haar wel even op de weegschaal zetten denk ik? Misschien dat je een keukenweegschaal hebt waar dat op kan, en anders kun je met haar op een gewone weegschaal gaan staan en dan alleen: Neem wat jij + Snuitje wegen en trek je eigen gewicht er af.

Als Snuifje recent bij de DA is geweest kun je idd ook even bellen, waarschijnlijk hebben ze haar gewicht wel in de computer staan. Dan heb je waarschijnlijk wel een preciezer gewicht.

Nu denk ik dat je te veel voer geeft en/of dat daar te veel eiwitten inzitten. Doordat ze te veel voer krijgen, eten ze hun BDK niet op. Het is belangrijk dat ze dat wel doen, want er zitten heel veel voedingsstoffen in die BDK.

Het gemengde voer is ook niet zo goed, o.a. omdat ze inderdaad allel ekkere dingetjes eruit halen en de rest laten liggen.

Hoe oud is Snuifje? Als ze ouder is dan 8 maand, dan moet ze 25 gram biks per kg hebben. Dus als Snuifje 2 kg weegt mag ze 50 gram biks. (Hetzelfde geldt trouwens voor je andere konijntje..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn weegschaal is kapot haha, Ik ga straks even een nieuwe halen dat moest toch gebeuren.

Dus ik kan beter gemengd voer laten en daarvoor alleen die biks met care + junior..

Want de biks laar snuifje gewoon liggen

( dat zijn toch die donkere langwerpige dingentjes ? )

Bij pet's place heet dat Korrels sportief ?...

En nee snuifje eet het niet leef, Buddy daarin tegen die eet wat d'r ligt.. maar hij heeft ook geen last van diaree of wat dan ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DA gebeld,

Inderdaad Gemengd voer moet weg en daarvoor komen die biks in de plaats. Omdat ze nou alleen eet wat ongezond is voor d'r...

En Qua d'r traanoogje betreft Vawegen haar snijtandjes zijn verwijderd.. Moest ik om 13:00 even terug bellen tussen de spreekuur.. Voor de zekerheid of ze meschien alsnog even langs moet komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou stoppen met dat junior voer, dat is misschien ook deels de oorzaak want dat bevat veel eiwitten omdat die kleintjes nog goed moeten groeien.. Maar je zou wel de volwassen versie van hetzelfde merk kunnen kiezen.

Je moet wel voorzichtig overstappen dan, eerst een klein beetje nieuw voer door het oude mengen en elke dag wat meer tot je alleen nieuw voer geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .