Ga naar inhoud

SSvoer


nniinnoo

Aanbevolen berichten

ik koop het bij de Jumper. Die hebben hier alle 3 soorten SS voor konijnen en een grote zak van 2 kilo geloof ik zit tussen de 9 en de 12 euro. Verschilt per soort.

De gewone Science Selective betaal je meestal 9 euro per 1,5 kg, Science Mature is twee kg voor.. 12 euro.. :yes: Junior weet ik niet heb ik nog nooit gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf het ongezond duur vinden, eerlijk gezegd. Ik heb gisteren na de castratie van Ilona een gratis pak SS meegekregen, maar beide nijnen vinden het niks. Met respect voor jullie goede zorgen, maar ik geloof meer in veel hooi en wat groenvoer, aangevuld met een paar handjes biks. Dat is voor ons hier het ultieme konijnedieet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en zo geloof ík meer in veel hooi, een halve kilo groen aangevult met SS (alleen ab-so-luut niet 'een paar handjes', jeetje, dat is een hoop hoor!). Als je de analyses van 'gewone' biks er grondig op na gaat, dan voldoet ALLEEN Hope Farms.. En of ze het echt zo goed doen op zo'n 'slechte' biks, dat zie je niet.. Tot na jaren hun blaas vol calcium zit wegens een te hoog calciumgehalte of zoiets dergelijks.. (Spreekt uit ervaring..)

Voor Indy('s kiezen en darmen) is SS een redding geweest (voor zijn blaas niet meer..). En de prijs valt reuze mee. 3,5 pond voor 3 kg. Met verzendkosten erbij is dat zelfs nog minder dan 1,5 kg hier in Nederland.

Ik beweer niet dat alles SS goed is trouwens, maar SS steekt er toch met kop en schouders bovenuit. (Op HF na dan.. Dat is echt een hele goede tweede voor een hele nette prijs.)

(Ohw, en de DAkosten het afgelopen jaar? Meer dan €500,-, de helft ervan had voorkomen kunnen worden als ik eerder gelooft had dat de samenstelling er echt zo veel toe doet.)

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik de hope farms super trio, dit omdat ik de SS ook wat te duur vind. Ik ben voor een 15 kilo zak hope farms 14 euro kwijt. Ik doe er een 4 maanden mee. En deze is net zo goed, want zo veel verschil zit er niet eens in met SS.. ik meen zelfs dat er evenveel vezels in zitten...

Verder is het voer van de Boerenbond; Kenner heet ie met het gele label ook van redelijke kwaliteit, maar verschilt niet veel van prijs met de Hope farms super trio.. ik meen dat je 4,39 betaald voor een zak van 5 kilo.. dus.. dan is de hope farms beter, maar ligt er ook aan of je het in jouw buurt kopen kan.

Normaals.. de keuze van het voer is voor iedere konijnliefhebber anders..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer ook de hope farms trio, en moet zeggen dat Eros altijd moeilijk is geweest qua aankomen en gezond gewicht houden, ook op SS, maar dat ik daar nu geen last meer van heb, ontlasting is nu goed, gewicht blijft goed en idd is veel goedkopen, ik doe nu een maand met een zak van 15 kilo en idd, iets van 14 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat SS mij maandelijks kost (5 euro ofzo? Sindsi k het uit Engeland bestel) komt nog niet eens in de buurt bij de kosten van groente dus ik kan me sowieso niet druk maken over de kosten.. Mocht ik ooit overstappen dan is dat op Oxbow BBT, maar dat is nog duurder. Het calciumgehalte is wel lager en het vezelgehalte is erg hoog.

Of er nu 18% (HF) of 19% (SS) in zit aan vezels kan ik me trouwens niet zo druk om maken, bij mijn koppel in elk geval niet, want dat zijn goede hooieters.

Vezelgehalte van Kenner lag wel een stukje lager, eiwitten (en vet?) net weer wat te hoog.. Calcium zou ik niet weten.

Nou ja en het calciumgehalte zegt nog niet alles wnat dat is vaak een gemiddelde.. (Bij SS wel in elk geval..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer SS, en ik ben er heel tevreden over. Oke, ik geef toe, het is wel ongelofelijk duur, maar ik heb het over voor ze!!

Ik heb voor 9 euro een pak 1,5 kilo, en daar doe ik 2 of zelfs wel meer maanden over. Ik heb 2 nijnen en heb het netjes afgewogen. Ben er erg tevreden over!!

Ik ga voortaan mijn SS uit Engeland bestellen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoeveel is het dan voor een nog niet volwassen konijn.? Ik weet dat ze onbeperkt mogen hebben maar als ik dat doe dan houdt die van mij niet op met eten. Dat lijkt mij toch ook niet goed.?

Ze heeft genoeg hooi+groenten tot haar beschikking trouwens waar ze ook goed van eet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee eerlijk gezegd heb ik daar geen idee van.

Ze is nu iets ouder dan 3 maanden en ze woog afgelopen zaterdag 1270 gram.

Ze ziet er naar mijn idee nu gewoon goed uit, niet te dik niet te dun, ze is heel levendig en speels dus ik heb niet het idee dat ze honger heeft als ik haar niet onbeperkt geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begreep ik ook ja, maar op die zak staat 70 gram per dag. En dat vind ik toch een redelijk groot verschil, aangezien meneertje nog geen anderhalve kilo weegt. (Hij is ook nog niet volwassen trouwens en inderdaad Von, als ik hem onbeperkt zou voeren houdt ie niet op met eten. ;) Nu al niet, van het hooi ed.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moeilijk he.. die van mij doet net zo! Als ik voor ik naar bed ga haar voerbakje vul dan is het met gemak binnen een uur op. Ik weeg het wel netjes af, ze krijgt 's ochtends biks, dan om een uur of 4 een flinke portie groente en dan om een uur of 10 's avonds krijgt ze dan haar 2e portie biks. Uiteraard heeft ze genoeg hooi tot haar beschikking. Maar als ik dan 's avonds zie dat ze het zo op heeft dan denk ik wel eens aaah dat arme ding zit nu de hele nacht zonder :( ;)

Ze vindt SS echt heerlijk, en soms denk ik wel eens dat ze het te lekker vindt haha! Maarja ze doet het er goed op, vacht ziet er goed uit, etc dus ik zou er ook niet mee willen stoppen.

Maar als ik dus uit zou gaan van haar volwassen gewicht, laat zeggen dat ze 2,5 kilo wordt dan zou ze dus 37,5 gram SS mogen over de dag verdeeld.?

Is het dan een beter idee dat ik het 3x op een dag geef in plaats van 2x.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .