Ga naar inhoud

Blaadjes van de radijs


marjan

Aanbevolen berichten

hahaha

hier bestaat het menu bijna altijd uit de volgende groentes en fruitsoorten, ik wissel het dus af:

andijvie, witlof, wortel, wortelloof, bleekselderij, taugee, boerenkool, spinazie, broccoli, spruitjes, radijs, komkommer, appel, banaan, pitloze druifjes, verschillende kruidensoorten (peterselie, selderie, basilicum, bieslook etc). Soms ook wat sla soorten erbij (heb ik zelf eigenlijk nooit problemen mee).

In de zomer soms ook aardbeien en ander fruit dat er is.

In de winter krijgen ze soms gedroogd brood erbij.

Soms zijn ze helemaal dol op witlof, maar op het moment laten ze dat veel liggen, nu zijn ze wel helemaal gek op de andijvie, terwijl ze dat misschien over 2 weken wel niet meer hoeven, haha gekke beestjes zijn het toch he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel soorten groenten doe je per keer dan?

Ik had vorige week ook al van alles uitgeprobeerd (wortel, taugé, broccoli, witlof en bloemkool), maar dat wilden ze ook al niet. Ze willen alleen maar andijvie... Dat is niet goed he, alleen maar dezelfde groente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha

hier bestaat het menu bijna altijd uit de volgende groentes en fruitsoorten, ik wissel het dus af:

andijvie, witlof, wortel, wortelloof, bleekselderij, taugee, boerenkool, spinazie, broccoli, spruitjes, radijs, komkommer, appel, banaan, pitloze druifjes, verschillende kruidensoorten (peterselie, selderie, basilicum, bieslook etc). Soms ook wat sla soorten erbij (heb ik zelf eigenlijk nooit problemen mee).

In de zomer soms ook aardbeien en ander fruit dat er is.

In de winter krijgen ze soms gedroogd brood erbij.

Soms zijn ze helemaal dol op witlof, maar op het moment laten ze dat veel liggen, nu zijn ze wel helemaal gek op de andijvie, terwijl ze dat misschien over 2 weken wel niet meer hoeven, haha gekke beestjes zijn het toch he?

Hé Evee, kun je bieslook geven? Ik dacht dat alle ui-soorten 'verboden' waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:) Konijnen kunnen zeeeer eigenwijs zijn :) maar dat had je al wel begrepen hihi

Ik zou ze in elk geval veel andijvie blijven geven, en stelselmatig nieuwe dingen bijdoen. Eén nieuwe soort per keer. Snoet hier lustte in het begin alleen wortel. Niks witlof, niks andijvie, niks selder. En je zou hem nu eens moeten bezig zien. De selder rukt hij gewoon uit je handen en als je hem een blaadje witlof voorhoudt, neemt hij het aan en gaat hij zich verstoppen om het in alle rust en veiligheid te gaan verorberen - bang dat ik het weer ga afpakken zeker :P

Dus gewoon blijven volhouden, dat zou ik doen. Ze moeten gewoon wennen aan nieuwe dingen, denk ik.

Koop je worteltjes met loof eraan? Dat wortelloof vinden ze doorgaans ook wel heerlijk. En die worteltjes hebben meer smaak dat de wortels die je kan kopen in van die grote pakken.

Succes met je heerlijke stel! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha

spruitjes mogen wel

bieslook lees ik zelf nogal veel tegenstrijdigheden over, ene boek zeg mag wel, andere boek zegt nee etc. Zelf heb ik het regelmatig gegeven, niet in grote hoeveelheden hoor, maar ze vinden het wel lekker en zijn er nooit ziek van geworden ofzo. Ik geef het wel altijd gemengd met veilige groentes natuurlijk.

wij geven minimaal 3 verschillende soorten groenvoer aan onze konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .