Ga naar inhoud

23-02 - Droppie's castratie


Vivian

Aanbevolen berichten

Ah, zo sneu! Ze kan haar draai niet vinden en blijft maar verliggen. Ze had geplast vanmiddag (Keurig het kleedje opzijgeschoven trouwens haha) en dat had ik even opgeveegd, en in 'haar' hoekje was het toch nog een beetje nat! Dus had de kleedjes al even anders neergelegd, zo sneu alsnog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ze zeggen 1x per dag, maar dat is toch maar 12 uur?

Pijnstilling werkt maar 12 uur bij een konijn, vanwege hun snelle metabolisme.

Om de 12 uur mag je je konijn de aanbevolen hoeveelheid pijnstilling geven.

Zeker nu Droppie pijn heeft is dit heel belangrijk.

Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten, wat wel heel belangrijk is.

Na de castratie van Adje had ik ook Novacam meegekregen.

Dit heb ik hem de eerste dagen om de 12 uur gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft nog niet echt veel gegeten, zal ik maar een bikspapje maken en wat in haar bekkie spuiten?

Heb je peterselie in huis? Dit ruikt heel sterk en is eetlust opwekkend.

Anders verleiden met wat ander groenvoer of wat lekkers. Eerst kijken of ze zelf iets wil eten, daarna pas gaan ''dwangvoeren''.

Volgens mij werkte bij Tinka van Suzimoo nat gemaakt hooi en hooithee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen peterselie, en zelf haar allerlievelingseten eet ze niet. (Crackers)

Ze heeft sinds vanmiddag een kruimeltje cracker en een druppeltje bananenhap gegeten. Ik probeer haar al de hele dag te verleiden. Hooithee zal ik zo ook eens maken! Heb net een bikspapje gemaakt en zal haar dit nu eens geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik had een pluk hooi in een maatbeker met kokend water gestopt. Na 10 minuten in de koelkast was het lauw. De natte hooi vond ze erg smakelijk.

Ik moet er wel bij zeggen dat Tinka alleen at als ik haar iets voor hield (nadrukkelijk). Dus ik heb de eerste dag lang op m'n knieeen bij de kooi gezeten, dan nam ze telkens kleine hapjes uit mijn hand.

Pas toen haar vriendje haar kwam vergezellen is ze goed gaan eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net wat naar binnengespoten. Een aantal ml, gelukkig! Het ging erg gemakkelijk. Ik weet nou niet als ik haar aai of ze trilt of heel erg knarsetand. Ze doet het alleen als ik haar aai. Maar als ik hooithee maak, ze drinkt wel erg goed namelijk.

Haar witte toet is nu niet zo wit meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee... kaatje-kim zegt dat je het niet te vaak moet geven, zij is de deskundige hier :)

Ik heb zelf carprofen gegeven twee maal daags. Mijn dierenarts had ook gezegd dat ze de eerste dag niks meer hoefde te krijgen. Om 9 uur s'avonds heb ik hem nog gebeld omdat ze weinig gegeten had, toen mocht ik een extra dosis carprofen geven.

Je moet trouwens ook niet teveel willen op de eerste dag he... (ik snap het wel, ik had precies hetzelfde) maar ze heeft ook rust nodig en ze heeft immers wat eten vanuit je spuitje binnengekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zou morgenochtend wel aan de bel trekken bij je dierenarts als er dan niet beter gegeten wordt. En je moet dan ook wel keuteltjes zien.

Maar nogmaals.. ik ben geen deskundige... en ik heb al helemaal geen ervaring met konijnen..

Misschien dat er nog wat andere mensen hun mening kunnen geven hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je hebt wel gelijk, ik zal haar vandaag wel lekker met rust laten en morgen zien we verder. Ze staat naast mijn bed dus ik kan alles zien.

Hoe laat heeft ze de laatste pijnstilling gehad Vivian?

Deze werkt maar 12 uur bij een konijn.

Een konijn met pijn zal niet uit zichzelf gaan eten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, ik denk voor of na de operatie, dus hooguit 11 uur? Maar dat was een spuitje, die zijn 24 uur toch?

Nee helaas niet.

Veel DA's zeggen dit, maar helaas klopt dit niet.

Ook deze werken maar 12 uur bij een konijn.

Over een uurtje mag je haar gerust weer pijnstilling geven.

Ik zou dit iig doen als ik jou was.

Dan kunnen jullie beide rustig de nacht in.

Heeft ze al gekeuteld?

Zoja, dan kun je haar ook gerust een beetje dwangvoeren zodat ze weer iets in haar maagje & darmen heeft.

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .