Ga naar inhoud

23-02 - Droppie's castratie


Vivian

Aanbevolen berichten

Morgen is het dan zo ver, mijn kleine meisje gaat onder het mes. Als ik haar zo zie op deze foto;

DSC03582.jpg

Denk ik; wat doe ik haar aan! Maar uiteindelijk weet ik dat het toch de beste keus is voor haar EN voor Mazzel! Ik houd jullie op de hoogte en ik kan niet zulke hele scherpe foto's plaatsen (Camera uitgeleend) maar ik probeer het haha! Alle tips zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

YES! Alles is goed gegaan en ze ligt al wat wakker te worden. Om half 2 mogen we haar ophalen. Ik heb het konijnenhok voor Mazzeltje al schoon gemaakt, net de vissenbak en nu de rest van de kamer, zodra ik Droppie's verblijf klaar heb staan plaats ik wel een foto. De DA adviseerde me om de eerste dag de verwarming lekker aan de laten, de volgende dag wat lager, en de dag daarna weer en daarna mag ze weer naar buiten. De eerste drie dagen niet op stro of hooi en lekker binnen blijven. Ik heb geluk dat het al wat warmer buiten wordt! Nu staat onze thermometer op 8 graden! Nou, ben al benieuwd hoor, hoop dat het gauw weer beter gaat en ga nu verder met opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Droppie is weer thuis! Er was enige complicatie bij de DA: De baarmoeder was niet verwijderd maar alleen de eierstokken. Dit omdat de hormonen via de eierstokken in de baarmoeder komen en zo baarmoederproblemen veroorzaken. Dit is minder belastend voor Droppie en heeft inprincipe hetzelfde effect. Haar baarmoeder was nog zo mooi klein en roze, anders hadden ze deze natuurlijk ook verwijderd. Ik vertrouwende het eerst niet helemaal, maar heb het nog even nagevraagt en het klopt. De kosten waren inclusief pijnstilling, ze had al een antibiotica spuitje gehad: 131 euro en 25 cent. In de auto leek ze het heel warm te hebben, maar net in haar kooitje zat ze erg te trillen. Ik heb de snugglesafe erbij gelegd en een bakje met lekker groenten. (Manderijn, andijvie, boerenkool en appel):

fotosprive002.jpg

Meteen drinken toen we thuiskwamen:

fotosprive001.jpg

Ze eet nog niets, maar likte net wel bananenhapje van Olvarit uit het spuitje op, ik laat het daar even bij, ze kijkt af en toe even op: Wat is dit allemaal? Maar nu ligt ze lekker te slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze weer thuis is.

Zo te zien gaat ze niets tekort komen bij jou :)

Bij de sterilisatie/castratie van onze hond hebben ze ook alleen de eierstokjes eruit gehaald om precies dezelfde redenen als bij Droppie.

Hierdoor blijkt de ingreep ook iets minder zwaar te zijn, zeiden ze.

Mijn Ida wordt dit jaar ook gecastreerd.

Dit is mijn eerste voedster sinds 15 jaar, dus best spannend allemaal.

Gelukkig heeft Droppie nu alles achter de rug.

Verwen haar maar fijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze wilt niet op de Snugglesafe maar zit soms erg te trillen. Ze schuift de kleden weg en gaat dan op de koude bodem zitten. De DA zei dat ik vandaag geen pijnstilling meer hoef te geven, ik moet morgen Novacam geven, ze zeggen 1x per dag, maar dat is toch maar 12 uur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .