Ga naar inhoud

Donderdag 18-02 Castratie Monkie


Saskia_

Aanbevolen berichten

Ja, mannen en konijnen *zucht*. Nee hoor, het zijn jouw beesten, ik vind er niks aan. Tuurlijk schat :D

M'n vriend stapte om 6 uur in de auto en ik kon natuurlijk niet meer slapen :s Toen ik terug kwam van het toilet zat Monkie stiekem een beetje van de boerenkool te eten :bounce: Toen ik binnenkwam keek ze me schuldig aan en ging ze weer aan de andere kant van het hok zitten!?! Ik zit nu beneden en hoop dus dat ze nu ook stiekem aan het eten is.

Ik had gisteren oude flesjes medicatie meegenomen naar de DA zodat zij het weg kunnen gooien. De Metocloral mocht ik weer meenemen mocht ze niet goed willen eten. Het flesje was leeg dus maar een nieuwe gekocht. Ik wil Monkie net voor de zekerheid wat geven, doosje open: "he, er zit dit keer geen spuitje bij?.... he, het dopje zit los?" Juist, ze heeft per ongeluk het stikkertje op het oude doosje geplakt en die heb ik dus weer mee naar huis genomen :D Straks om negen uur meteen maar even bellen.

Verder ga ik toch maar dwangvoeren, ze krijgt écht te weinig binnen. Ze zat gelukkig wel gulzig te drinken zonet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pff, ik wist niet dat ik het hier toch 'moeilijk' mee zou hebben :(

Karina, ik heb nog naar je gezwaaid toen ik Monkie ophaalde ;)

Het is zo rot om je lieveling zo te moeten zien. Maar ik moet bekennen: ze ziet er goed uit!! Beter dan Nijn destijds. :bounce: Gelukkig dat alles zo goed is gegaan.

Ennuh, zwaaien he? Snuf sprong rond die tijd met vier poten tegelijk de lucht in. :party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen om een uur of acht wilde ik de pijnstilling geven en mevrouw begon te knorren en mijn hand aan te vallen! Ik heb haar met een handdoek gepakt en met moeite toch alles binnen gekregen. Zelfs mijn tranen konden haar niet overtuigen om even rustig te doen....

Drie kwartier later ging ik douchen en zat ze aan een stukje appel te knagen! Toen ik weer onder de douche vandaan kwam was ze op zoek naar een lekker stukje hooi :party:

Ik heb de Metocloral omgeruild voor een vol flesje :mdr: maar ik heb goede hoop het niet nodig te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gos... ja.. ik weet wat het is! Je wilt niet weten wat mijn vriend en ik afgelopen week hebben moeten doorstaan. Tinka is heel krachtig en bijt als ze iets niet wilt. Pijnstilling en antibiotica moesten we twee keer per dag geven :(

Maar het is allemaal goedgekomen :)

Ik zou haar wel binnenlaten hoor met het blote buikje, en het vuil is ook niet goed voor de wond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M'n dienbladje om boven tv te kijken:

332xzlz.jpg

Het wortelloof is een succes!

1e8lug.jpg

Monkie is een net meisje: geen druppeltje gemorst :D (knap hoor, 't is echt een klein bakje!) Dubbele boodschap: die brokjes hoef ik niet én waar is m'n toilet. Heb er nu maar een ovenschaal ingezet.

dma2kw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daar zit ik met grote spanning op te wachten :bounce:

Aangezien ze zelf wat eet en ik haar Metocloral heb gegeven, hoop ik van harte dat de keuteltjes nog onderweg zijn. Ze zat zich vanmorgen wel te wassen (buik, wond of kontje, dat kon ik niet goed zien) en daarna zat ze opeens een beetje te kauwen dus ik hoop dat ze al een blindedarmkeuteltje gevonden heeft.

Ben in ieder geval blij dat ze weer geplast heeft, en niet te weinig :mdr:

Ik hou het goed in de gaten want vandaag kan ik tot 19:00 uur in ieder geval mijn eigen dierenkliniek bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag om een uur of drie begon ze opeens biks te eten :bounce: In een uurtje tijd had ze alle 10 brokjes op. Niet veel later begon ze - goddank - ook weer te keutelen. De keutels zijn nog érg klein en stinken heel erg!

ib993m.jpg

Om vijf uur ging de telefoon: de dierenarts om te vragen hoe het met de patiënte ging :) Service, maar dat mag ook wel voor dat bedrag ;)

Ik had Monkie in de kooi op bed gezet en lag er lekker naast RTL-gemist te kijken (lang leve de laptop die je aan de tv kan hangen en draadloos internet!!). Mevrouw kwam zelfs even uit de kooi om voorzichtig te knuffelen en peterselie te eten.

994d9s.jpg

zthloh.jpg

Ze is in minder dan 12 uren onzettend opgeknapt :party:

Van de wond heb ik geen foto kunnen maken, het is ook erg moeilijk te zien, als ze op haar rug ligt zie je amper dat er haar weggeschoren is, zo dik is haar vacht op haar buik. Bijna de hele kale huid wordt bedekt.

Straks haar volgende portie pijnstilling en ik heb er weer helemaal vertrouwen in.

Monkie is inderdaad een hele stoere meid ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1600/1700 is mijn rammelaartje ook. Ze is inderdaad heel klein maar kan erg hard bijten! Super dat het beter gaat en lief dat ze even kwam knuffelen! Ik heb bedacht dat ik die dinsdag ook het hok van hun ga schoonmaken, mijn kamer opruimen en klaarmaken voor haar komst. Maar niet een dag van te voren want dan heb ik dus niks te doen en word ik gek! haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vivian: toen ze gisteren bij de DA was, heb ik ook het buitenhok grondig uitgemest. Enerzijds om m'n gedachten even te verzetten, maar ook om Chuck toch gezelschap te houden. Al denk ik dat ik meer behoefte had aan gezelschap dan hij ;)

Het viel me tegen dat het hok voor Monkie klaarzetten e.d. allemaal zo snel klaar was.

Maar lang leve BunnyBunch, FarmVille en King.com ;)

Email Female: ik was ook helemaal gelukkig :D meteen foto's gemaakt natuurlijk ;)

Waar ik alleen een beetje over na zit te denken: ze keutelt wel maar het is, vanzelfsprekend, nog erg weinig. Ook zie ik dat er best wat haartjes in de keutels zitten, Monkie zit zich ook heel veel te wassen. Zou ik haar al iets kunnen geven om te voorkomen dat het keutelen door al die haartjes in d'r buik weer minder wordt? Of is dat niet nodig? En wat kan ik haar dan het beste geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hevig verliefd op ons koppeltje en dit is een goed excuus om foto's te maken ;)

Wil na de zomer een boekje laten printen. Heb niet zo'n supercamera maar het hoeft maar een klein boekje te worden dus de kwaliteit van de foto's hoeft niet super te zijn. Hoe meer foto's, hoe meer kans dat ik goede voor het boekje heb :D

Het keutelen begint goed op gang te komen. Net even de kooi snel schoongemaakt want ze had ook weer geplast. Wat dat betreft lijkt alles weer te werken. Ik kan niet goed omschrijven waar de keutels naar ruiken, het is heel sterk en het lijkt wel een beetje kruidig en zurig?!

Ik wacht wel even af hoe de keuteltjes er morgen uitzien, bedankt voor de geruststelling!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En...hoe gaat het nu?

Wat betreft de keuteltjes. Ik zou het even aankijken hoor. Zolang het erin gaat en weer eruit komt even zo houden. Nijn had dat ook de eerste dagen. Ik denk een reactie op de operatie, groenvoer, stress etc. Na drie daagjes ging dat bij mij weer als een trein en kon de dropjespot weer worden gevuld :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat erg goed met onze kleine meid, gelukkig!

Gisteravond was ze obsessief in het dekbed aan het graven, niet normaal :D Ze heeft dus lekker in de logeerkamer geslapen. Vanmorgen lagen er geen keutels in het hok maar meteen na wat groenvoer begon ze alweer!

Pijnstilling geven was vanmorgen geen succes, daar heeft ze alweer genoerg van geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, daar ben ik na 1 dag ook mee gestopt. Mevrouw bromde zo hard dat ik dacht: als je dat kan, heb je het ook niet meer nodig. En zo rende en speelde ze weer met haar grote Snuf.

Ze heeft vanmorgen de helft gehad en toen heb ik het opgegeven, ze springt zelf in en uit de kooi en is levendig genoeg dus ik neem aan dat ze het niet meer nodig heeft inderdaad.

Ik lag net op bed tv te kijken en Monkie kwam op m'n buik liggen en ik mocht haar gewoon een kwartier aaien voor ze er genoeg van had :love:

Wat zit je nou steeds foto's van me te maken

f1xhr8.jpg

Actiemoment :D

jh67nn.jpg

2jd2rtu.jpg

Ja, ik was X-Factor aan het kijken :$

Achter het kussen kun je je goed verstoppen

25rl5xx.jpg

Chuck ligt maar wat op het dekentje in het hok:

2cp59o8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wah, wat lief!!! :D

Monkie vindt het allemaal prima zo te zien haha. Lekker aandacht :)

Mooie "rits" in haar buik trouwens ;)

Wanneer wil je Monkie en Chuck weer samen zetten?

Monkie geniet er zo nu en dan echt zichbaar van, lekker zachtjes knarsetanden en de oogjes half dicht :love:

Ik weet even niet wat het beste is.... Ik heb niet de mogelijkheid om ze samen binnen te gaan houden (eigenlijk wíl ik dat gewoon niet, niet kunnen is onzin, maar dan moet ik hier zoveel aan gaan passen... nee, dat gaat niet gebeuren) dus ze moet weer naar buiten. Qua gedrag (en eten en keutelen) gaat het ontzettend goed en zou ik misschien willen kijken of ze morgen naar de schuur kan. Het is daar niet veel warmer dan buiten, maar dan heeft ze in ieder geval 's nachts nog de rust van alleen in een schoon hok met handdoeken.

Ik zal later vandaag proberen om de wond goed te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .