Ga naar inhoud

Problemen met me Nijntje!


RogerRabbit

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Wij hebben 2 cavia's en 1 konijn. Onze konijn is echt een clown. Tot verbazing vanochtend gaf ik haar worteltjes maar die at ze niet terwijl zij altijd eet. Ik had gister avond ook worteltjes gegeven om half 11 savonds. Maar ik zag vanochtend dat die ook niet is opgegeten. ( jullie vragen vast af waarom geef je dan vanochtend nog meer worteltjes) ik zag die 2 van gister niet want ze lag erop.

Ik ben dus naar de dierenarts geweest Ze hebben haar temperatuur opgemeten en tandjes en kiezen na gekeken. alles leek in orde.. Maar de arts zei dat zij een gespannen maag had en iets met de darmen.. ik heb wel ondertussen middelen gekregen die ik vanaf morgen moet geven.. maar nu heeft ze nog niks gegeten.. Ik wil graag weten wat jullie ervaring hier mee is... of jullie het ook hebben mee gemaakt.

Dit is zij btw.

Alvast dank,

Liran en Laura

848797394_5_2hWW.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zitten jouw cavia's samen met jouw konijn ?

Nee Wij hebben 2 hokken. Konijn appart....

EN ik heb de 3 dingen mee gekregen

1- Metocloral Drops

2- Cisaral Drops

3- Critical Care van Oxbow

Metocloral drops moet ik 1 maal daags inspuiten in zijn mond

zelfde als met de Cisaral drops

en die critical care moet ik 4 maals per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben wel een pijnstiller toegedient. maar niet mee gegeven.

Ik vind het echt zielig dit.. Ik heb haar wel die ruwe dwangvoedig gegeven. dat at ze dan wel net 2x maar met moeite.

Ik heb net ook de DA gebelt ivm dat ze nog niet van haar zelf heeft.

DA zei gister wel dat ze gewoon buikpijn heeft... Ik ga vanmiddag een pijnstiller halen .. en dan kijk ikhet aan tot morgen en als ze het te gek maakt dan breng ik haar daar heen voor overnachting.

Op dit moment heb ik echt alles over voor haar want ik ben echt serieus klinkt misschien raar maar echt gek op haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Heb dat ook eens gehad met een van mijn konijntjes. Die at niet meer. Maar na een paar dagen ging hij vanzelf weer eten. Heb ook moeten dwangvoederen. Duurde ongeveer 1 of 1,5 dag voordat hij weer zelf zin kreeg om te eten. Dus ik zou het vandaag en morgen nog even afwachten. Zodra de darmen weer gestimuleerd zijn beginnen ze vanzelf weer!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iig bedankt allemaal voor de tips en reacties.

Ik geef haar 2 wortels per ochtend en af en toe sla.

Savonds krijgt ze 2 wortels. En smiddags een klein snoepje en ze heeft hooi. Wat ik heb begrepen van een aantal topics hier dat een konijn ook kan leven doormiddel van hooi. dus ik neem aan dat ik niet te weinig geef,

Ik ben net bij de DA geweest. Kreeg een pijnstiller mee. Ik heb net alle medicatie weer gegeven die ik aantal berichten terug gaf. + pijnstiller.

Ook heb ik haar ruw dwangvoer gegeven reageerde ze wel iets beter dan vanochtend. straks over een uurtje weer een beetje. ZOdat het haar een beetje stimuleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is inderdaad het belangrijkste voer voor een konijn. Hou het heel goed in de gaten, want een konijn dat niet wil eten is echt ernstig! Heb je ook Aeropax in je konijnen EHBO doos? Helpt tegen gas (wat een konijn dat niet wil eten vaak heeft). Verder warm houden en evt. buik zachtjes masseren. Drinkt ze wel? Anders ook water via een (hol) spuitje (net als dwangvoer) geven. Zit ze stil in een hoekje of huppelt ze nog rond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iig bedankt allemaal voor de tips en reacties.

Ik geef haar 2 wortels per ochtend en af en toe sla.

Savonds krijgt ze 2 wortels. En smiddags een klein snoepje en ze heeft hooi. Wat ik heb begrepen van een aantal topics hier dat een konijn ook kan leven doormiddel van hooi. dus ik neem aan dat ik niet te weinig geef,

Ik ben net bij de DA geweest. Kreeg een pijnstiller mee. Ik heb net alle medicatie weer gegeven die ik aantal berichten terug gaf. + pijnstiller.

Ook heb ik haar ruw dwangvoer gegeven reageerde ze wel iets beter dan vanochtend. straks over een uurtje weer een beetje. ZOdat het haar een beetje stimuleerd.

Misschien wat meer varriatie in groen voer en iets minder wortels..

Hier zitten veel suikers in.

Krijgt je konijn ook biks?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ja ze lust geen andijvie.. Sla dat dan weer wel.

Ze krijgt wel ook brokjes.

En Ja ze keutels wel zo en dan maar niet normaal hele kleine zachte stukjes. ze at wel net een klein beetje hooi vanzichzelf.

maar wortel of sla eet ze dan weer niet of snoepjes ofso.

ze is wel wat actiever. maar als ze eenmaal in haar hokje ligt dan ligt ze echt op 1 de zelfde plek.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is inderdaad het belangrijkste voer voor een konijn. Hou het heel goed in de gaten, want een konijn dat niet wil eten is echt ernstig! Heb je ook Aeropax in je konijnen EHBO doos? Helpt tegen gas (wat een konijn dat niet wil eten vaak heeft). Verder warm houden en evt. buik zachtjes masseren. Drinkt ze wel? Anders ook water via een (hol) spuitje (net als dwangvoer) geven. Zit ze stil in een hoekje of huppelt ze nog rond?

Ik zou dus gƩƩn Aeropax geven.. Alleen als je heel zeker bent van wat er aan de hand is en dan alleen nog als een KK-DA het met je eens is.

Al er zich gas in de maag (bloath) of achter een verstopping bevindt, kan je konijntje wel overlijden doordat je 'm Aeropax geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef haar ook van die staafjes enz.. en brokjes. ik heb een zak van de DA gehad.. die ga ik vanaf nu ook weer dan nemen. ben ff naam kwijt.. Zit in wortels suiker in dan??

Ja, veel suiker.

Maar wat geef je nu precies dan?? Je geeft 4 wortels op een dag en een beetje sla en het beestje eet veel hooi, maar als er gevraagd wordt of ze ook brokjes krijgt dan krijgt ze die ook..

Een konijn kan best op alleen hooi leven maar dan moet je wƩl een heleboel groente bij geven.. En dan geen wortel of sla.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

voor groente kun je ook witlof, boerenkool, bleekselderij en het loof van wortels proberen en kruiden zoals peterselie, munt, korianer, basilicum.

sla is niet goed voor ze, de enige uitzondering is Rucola sla

biks zou ik niet meer onbeperkt geven maar 25 gram per kilo konijn.

dus als je konijn 2 kilo weegt 50 gram biks voeren per dag.

heb je van de dieranarts science selective voer gehad?

eet ze al weer zelf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .