Ga naar inhoud

Ondertanden te lang! Wat nu?


Nimfee

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik zit net de konijntjes weer te controleren en vooral Draak vanwege de tumoren... Maar nu zag ik toen ze nieuwsgierig naar mij keek, dat ze ineens lange ondertanden had. Dat hoor ik niet te zien, dus ik ging even voor de zekerheid kijken. Nu voelde ik dat haar tanden langer zijn dan normaal... :(

Nu vraag ik mij af wat moet ik moet doen. Ik weet dat ik naar de dierenarts moet, maar die is nu dicht zeg maar.. Ik weet niet hoe lang ze hier mee zit, want ik ben deze week in Rotterdam geweest om te verhuizen. Maar kan ze hiermee wachten tot maandag? Moet ik haar tot die tijd eten geven via een pipet ofzo? Ik ga vanavond sws weg, maar voordat ikw eg ga kan ik nog wel wat geven. Ze lijkt niet magerder te zijn geworden. Ze springt nog overal heen enzo.

Ik baal er wel van.. Kunnen dit olifantstanden zijn? Want ik weet dat ik haar niet bij een goeie fokker vandaan heb (een vermeerderaar) en die zij tegen mij: o ze geeft geen olifantstanden (maar ze keek alleen even naar de tanden en daar trok ze haar conclusie uit). Geloof er niets van...

En mag ik vragen hoeveel dat misschien kost? Ik ben al zon beetje 500 euro kwijt aan haar door de operaties, en nu ik op mezelf woon moet ik daar nu rekening mee houden... Ik kan eht wel betalen hoor, maar ik moet nu ff passen en meten en dan weet ik hoeveel ik voor de volgende keer over moet houden :P

groetjes Daniëlle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat dit iets eenmaligs is, ze is nu toch al wat ouder? (Nah niet in de zin van bejaard, maar ze is toch al een paar jaar?) Ik weet niet of het dan wel olifantstanden zijn? Misschien dat er recent een stukje is afgebroken en niet helemaal recht terug gegroeit waardoor ze nu niet goed afslijten ofzo?

Indy zou volgens de DA ook elke maand terug moeten komen voor zijn haakjes (koste 60 euro) want het zag er zooooo slecht uit. Voeding een beetje aangepast (SS, gedroogde kruiden) en hij heeft er van maart (toen zijn ze weggehaalt) tot zijn dood geen last meer van gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat dit iets eenmaligs is, ze is nu toch al wat ouder? (Nah niet in de zin van bejaard, maar ze is toch al een paar jaar?) Ik weet niet of het dan wel olifantstanden zijn? Misschien dat er recent een stukje is afgebroken en niet helemaal recht terug gegroeit waardoor ze nu niet goed afslijten ofzo?

Indy zou volgens de DA ook elke maand terug moeten komen voor zijn haakjes (koste 60 euro) want het zag er zooooo slecht uit. Voeding een beetje aangepast (SS, gedroogde kruiden) en hij heeft er van maart (toen zijn ze weggehaalt) tot zijn dood geen last meer van gehad.

In september wordt zij 4 jaar. Dus ze is niet echt oud nee :P Dan hoop ik dat het mee valt... Ik weet verder niet wat olifantstanden inhoudt, maar ik moest er gelijk aan denken omdat ik die fokker niet vertrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm ik zou niet weten wat draak heeft gedaan, maar laatst was ik haar kwijt in de tuin. Ze was blijkbaar een houten kist in geklommen en kon er niet meer uit (wat een slimmerd is het ook). Misschien dat er toen iets is gebeurd.

Morgen avond een afspraak, deze avond hadden ze het te druk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit een konijntje die zijn boven- én ondertandjes groeiden te snel. Waardoor zijn tandjes elke week ongeveer wel geknipt moesten worden. Mijn opa deed dat voor mij. Als je iemand kan vinden die dat goed kan , ga je gewoon naar diegene toe en vraag je dat. Bij de dierenarts doen ze het trouwens ook gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat de tandjes kunnen splijten , Maar mijn konijntje is nu al dood gegaan van ouderdom...

Ik weet ook niet waarom mijn Opa niet vijlen wou , maar hij knipte dus...

Als je weet dat de tanden kunnen splijten, waarom geef je dat advies dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze is net nieuw, laat haar even! Maar het is goed dat je weet dat het dus zo niet moet:mdr:

Ik val haar toch ook niet aan? Ik vind alleen dat je geen advies moet geven, waarvan je zelf al weet dat dat niet goed is. Dat kan ik dan toch beter even vriendelijk (zo was het bedoeld in ider geval, zie nu zelf ook dat hety iets anders kan overkomen) aangeven.

Straks nemen andere mensen dat advies aan en dan krijgen ze misschien problemen met de tandjes van hun konijn en dat zou sneu zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de dierenarts geweest. De tanden hebben ze geslepen (niet geknipt, doen ze ook niet). Ze heeft even gekeken naar de kiezen, daar zaten wel mini haakjes in maar die waren nog niet zo erg dat het haar tong zou aanraken. De dierenarts wilde haar ook niet onder narcose leggen omdat ze een maand geleden is geopereerd (anders wordt ze wel veel vaak onder narcose gelegd). Ik moest het in de gaten houden en als de tanden weer groeiden, weer terug komen. Dan controleren ze ook gelijk de kiezen. Als ze niet meer eet moet ik ook gelijk komen, dan kunnen het ook de kiezen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel. Ik moest daarna gelijk weer weg om naar mn kamer te gaan. Ze zag er in ieder geval opgelucht uit toen de tanden weer kort waren :P Mijn zusje had nog voor Draak een papje SS gemaakt. Ze vertelde dat ze dat gelijk aan het opslurpen was :P Ze was ook iet wat afgevallen, van 2.04 kg naar 1.93 kg (2.04 is van een maand geleden). Nu hopen dat het bij de tanden blijft en dat die kiezen gewoon goed blijven....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .