Ga naar inhoud

ervaringen dwangvoer??!!!!


Sattie

Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

ik moet vanaf vandaag met spoed mn konijn dwangvoer geven!

Alleen dit gaat absoluut niet makkelijk en soepel!

ik heb em nu even terug in zn kooi gezet dat ie even wat rustiger wordt!

maar hij moet dit en anders als t niet lukt wordt ie vandaag nog opgenomen en moet ie aan de zondevoeding!

hij is vrijdag geacastreerd om uur of 9 en at vanaf toen niet meer!

ik hem em hoogstens 5druppels voeding kunnen voeren hij spuugd t namelijk allemaal weer uit of hij houd zn mond stijf dicht zodat alles er langs gaat!

heeft iemand aub tips voorme????!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een konijn wat écht niet wil, zul je ook niet makkelijk kunnen dwangvoeren. Maar je moet er even handigheid in krijgen... Je kunt het konijn in een handdoek wikkelen zodat je hem beter vast en stil kunt houden. Dwangvoer in het spuitje, met je vingers aan de zijkant van het bekkie zodat je die een beetje open kunt duwen, het spuitje achter in z'n bekkie, bij z'n wang zeg maar er in spuiten... Dan zit het al zover naar achteren dat ze meestal wel slikken... Als je het voor in het bekkie spuit, zullen ze het inderdaad weer uitspugen als ze echt niet willen.. En bied hem zo veel mogelijk lekkers aan (waar hij gek op is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het andere topic werd afgeraden om groen te geven omdat hij het nog niet gewend was, ik zou snel groen voer gaan halen, zoals wiltof, sla, ruccola en wortellof, alles proberen om hem maar aan het eten te krijgen, liever diaree dan een verstopping. Je zegt dat het dwangvoeren niet lukt, hij moet wel gaan slikken anders heeft het totaal geen zin en loopt het zijn mond uit. Ververs het hooi 3 keer per dag, koop ss, leg daar wat van in het hok, bied ook een klein beetje gemendg voer aan, maak een soort buffet van kleine beetjes voer per soort, zowel dus groen als ss.Ververs het hele buffet 3 keer per dag, vingers kruizen dat hij gaat eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat is wat de dierenarts me vertelde!

ik had om 5uur nog even geprobeerd mn nijn toch nog wat te laten eten dwang voeding lukt helaas niet maar hij pakte wel een stukje brood! t waren een paar hapjes maar toch! mn geluk kon niet op..!

ik hou em nu ff in de gaten hj ligt even te slapen zodra die wwakker is probeer ik em weer wat te laten eten mocht t dan nog ni goed gaan ja dan toch ma die zonde voeding want anders ben ik bang dat t ni goed komt!

ma vioor nu een sprankje hoop:D hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaa t eten gaat nu heel goed!

hij eet nog niet extreem veel normaal at ie bijna 50gram over een hele dag en nu eet ie ong. de helft!

maar hij doet t gewoon weer goed gelukkig:D

wat een grappige naam trouwes van gogh voor een konijn hihi had em nog niet eerder gehoort leuk hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HIj eet al weer biks begrijp ik? Dat is goed! Nah, ja, hooi is beter (nu), maar bij mijn konijnen duurde het (na ziekte.. Na castratie/narcoses geen problemen gehad) toch een behoorlijke tijd voor ze weer aan biks begonnen. (Indy's darmen hebben een tijdje terug stilgelegen, heeft al met al een week geduurt voor hij weer fatsoenlijk groente at en bleef keutelen en nog wel een halve week voor hij aan biks begon.. Voor hij zijn hele portie weer at is er nóg meer tijd verstreken.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .