Ga naar inhoud

Geen tot weinig biks voeren.


Gast

Aanbevolen berichten

dan ga ik langzaam minderen. ik geef s'morgens een ijslepel+ eetlepel voer hope farms= ongeveer 93 gram.

en s'avonds hetzelfde.

Dan ga ik s'avonds die eetlepel er niet meer bij geven.

Dan krijgen ze s'morgens 53 gram en s; avonds 40 gram. Desnoods ga ik die eetlepel s'morgens ook wegnemen..

Nu nog een probleem. Ik ga van het weekend weg en normaal krijgen ze 2x per dag voer en nu 1x.

Ik ga ze dus nu 200 gram groente geven en de biks erbij... hoeveel biks zal meer dan geven???

normaal kregen ze namelijk 2X 200 gram groente en 2x 53 gram biks dus totaal 105 gram biks.

Dus hoeveel gram biks extra geven omdat ze 200 gram groente minder krijgen...

Zou ik ze 1 ijslepel meer voer geven (dat is 40 gram) komend weekend, want jah ze 200 gram minder groente dan ze normaal krijgen... of is 40 gram weer te veel of juist te weinig..

ik wil ze wel heel huids terug hebben na mijn weekendje weg haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou ik ze 1 ijslepel meer voer geven (dat is 40 gram) komend weekend, want jah ze 200 gram minder groente dan ze normaal krijgen... of is 40 gram weer te veel of juist te weinig..

ik wil ze wel heel huids terug hebben na mijn weekendje weg haha

Hier gaat dit topic niet over, sorry..

Misschien kun je een buurvrouw ofzo vragem? Persoonlijk vind ik een weekendje alleen best lang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naa, dat komt wel goed toch?

Ik heb ze net hun gehalveerde avond maaltijd gegeven.

Nu zijn ze boos. Ze willen meer. Ze kunnen de pot op.

Hmm jij hebt ook nog 2 vrij jonge konijnen he? Daar zou ik wel even mee oppassen met minder biks geven als ze nog niet uitgegroeid zijn :).

Hier gaat alles nog voorspoedig, ben alleen nog zoekende naar de juiste verhoudingen. Ga vandaag de boel eens even wegen en kijken hoeveel biks/groenten ze nu dagelijks krijgen. Ze lijken het in ieder geval geen probleem te vinden, niet alle groenten vallen evenveel in de smaak (vind regelmatig nog een stuk bleekselderij terug in de kooi) maar de schaal is wel vrijwel altijd leeg.

Ze krijgen hier nu rucola, witlof, paprika, komkommer, bleekselderij, paksoi, wortel, dille, peterselie, selderij en munt als verse groente/kruiden en er gaat nog een handje gedroogde mix door (wortelloof, peterselie/goudsbloemmix, selderijsteeltjes, gedroogde rode bietjes) en een stuk of 8 korrels SS mature als "avondmaal".

aangepast door lianne
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roxy, floris en Yana kregen allemaal amper biks, ik denk 35 gram voor 2 konijnen wie samen zowieso wel een gram of 100/120 zouden moeten krijgen..

Máár ze kregen dan wel 2 x per dag een groot diep bord vol met groente, veel gedroogde kruiden en ze aten wel is wat uit de tuin.

Yüna krijgt op dit moment wel 2 x zoveel als ze eigelijk mag en veel groente en kruiden.. maar zei mag ook wel heel wat aankomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm jij hebt ook nog 2 vrij jonge konijnen he? Daar zou ik wel even mee oppassen met minder biks geven als ze nog niet uitgegroeid zijn :).

Hier gaat alles nog voorspoedig, ben alleen nog zoekende naar de juiste verhoudingen. Ga vandaag de boel eens even wegen en kijken hoeveel biks/groenten ze nu dagelijks krijgen. Ze lijken het in ieder geval geen probleem te vinden, niet alle groenten vallen evenveel in de smaak (vind regelmatig nog een stuk bleekselderij terug in de kooi) maar de schaal is wel vrijwel altijd leeg.

Ze krijgen hier nu rucola, witlof, paprika, komkommer, bleekselderij, paksoi, wortel, dille, peterselie, selderij en munt als verse groente/kruiden en er gaat nog een handje gedroogde mix door (wortelloof, peterselie/goudsbloemmix, selderijsteeltjes, gedroogde rode bietjes) en een stuk of 8 korrels SS mature als "avondmaal".

Goed dat je het zegt, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Moos en Noor zijn nu 6,5 maand, Chevy is 8 maand.

Chevy is wel klaar groeien heb ik het idee, Moos en Noor moeten nog wat de breedte in;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .