Ga naar inhoud

na castratie naar binnen?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

heej

morgen laat ik me konijn castreren.

alleen nu vroeg ik me af moet ik na de castratie hem naar binnen doen of niet?

want als ik hem naar binnen doe dan raakt hij z'n wintervacht kwijt en dan moet ik tot april wachten dat hij gekoppeld kan worden.

en nog een vraagje hoeveel weken na de castratie mag ik koppelen?

hij zit niet bomvol hormonen want hij is best wel sloom en als er een voedster in de buurt loopt dan zit hij alleen te kijken en normaal ben ik gewend van rammetje dat ze gelijk aan het gaas geplakt zitten omdat ze erop willen.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van een paar dagen binnen raakt je konijn zijn wintervacht niet kwijt hoor.

Fred is donderdag gecastreerd, bij de dierenarts zat hij natuurlijk gewoon binnen, toen we thuiskwamen is hij naar mijn kamer gegaan, die is bijna altijd onverwarmt en zelfs met de verwarming aan is het dus niet zo maar heel warm, een normale kamertemperatuur haalt ie nauwelijks. Bovendien koelt het in de loop van de nacht ook weer aardig af. 's Ochtends is hij naar de garage gegaan, nog weer ietsje kouder. Daar heeft hij de hele dag en volgende nacht gezeten en inmiddels zit ie weer gewoon buiten.

Twee weken na de castratie kun je koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Mijn konijn word vandaag gecastreerd.

Maar hoe heb je dat dan met bodembedekking gedaan? Na 2 dagen kan hij i.v.m de wond nog niet op stro of iets dergelijks zitten, hoe houd hij zichzelf dan warm? Handdoeken volstaan dan toch niet? Hoe heb jij dat gedaan? Ik wil hem ook het liefst zo snel mogelijk weer naar buiten doen,maar wil er wel zeker van zijn dat hij zichzelf goed warm kan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie

Mijn konijn word vandaag gecastreerd.

Maar hoe heb je dat dan met bodembedekking gedaan? Na 2 dagen kan hij i.v.m de wond nog niet op stro of iets dergelijks zitten, hoe houd hij zichzelf dan warm? Handdoeken volstaan dan toch niet? Hoe heb jij dat gedaan? Ik wil hem ook het liefst zo snel mogelijk weer naar buiten doen,maar wil er wel zeker van zijn dat hij zichzelf goed warm kan houden.

De assistente zei dat hij wel vrij snel weer op stro kon.. Er is ook nauwelijks sprake van een wond, alles ziet er zo netjes uit, je ziet alleen de hechtingen verder is alles rustig. Bij de castratie van een voedster is het een ander verhaal maar volgens mij wou dit prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .