Ga naar inhoud

hooi uit de ruiven


Esjes

Aanbevolen berichten

Mijn 4 konijntjes hebben 2 ruiven die ik 2X per dag vul, maar na een half uurtje zijn de ruiven al leeg. Niet omdat ze het hooi op hebben, maar omdat ze er alles uit trekken....

Ze zitten er dan op, keutelen erop en plassen erop. Opeten komt er dus ook niet meer van...

Ik zal niet zeggen dat mijn konijnen helemaal geen hooi meer eten, maar ik maak me wel wat zorgen dat ze op deze manier niet genoeg hooi eten.

Iemand ervaring met 'hooibevuilers'? kan ik hier iets tegen doen? Lijkt me gewoon een leuke bezigheid voor hen, en ik heb geen idee hoe ik hen er van af kan houden. Ze hebben allerlei speeltjes om zich bezig te houden, waar ze niet naar om kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een tijdje 1 van mijn konijnen binnen gehad, hij haalde het er dan niet uit om erover heen te keutelen/plassen, maar sprong gewoon in de ruif, heerlijk gevoel als je dan het oude hooi er uit haalt en het nieuwe erin(NOT) uiteindelijk alles in een bol en daar trok hij het er niet uit en keutelde er dan ook niet op .

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen ik alleen gijs had had hij een hooibal en een toilletje war hooi in zat. maar hij at liever uit zn wc dan uit de hooibal :P

nu met mini erbij is het wel gelijk verdeeld maar moet ik ook elke dag de wctjes bijvullen (anders hebben ze allemaal van die houtkorrel prut aan hun poten wat ze de hele kamer door hupsen :s)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een bloempotje welke op z'n zijkant ligt met hooi erin en een paar hooiballen. 1 buiten en 1 binnen. Afhankelijk van het weer eten ze een hooibal binnen of buiten en de bloempot leeg. Ze kruipen dan helemaal in het bloempotje om hooi te eten.

Ze liggen wel geheel ergens anders als waar ze keutelen en plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee hooiballen binnen, waar mijn twee nijnen nu zitten, die ivm met gezondheid eerst niet naar buiten kunnen, en buiten nog één hangen in het buitenhok voor mijn voedster. Nu zijn mijn voedster en ram niet echt grote hooi eters, en mijn andere ram wel, maar er wordt toch wel graag gebruik van gemaakt.

Bij mij wordt er ook heerlijk uit de wc gegeten, ik zorg dan ook altijd dat daar in ieder geval iedere één a twee dagen nieuw hooi in komt...

Eigenlijk een combinatie dus, hooiballen, en hooi in het toiletje, een konijn doet niets liever als poepen en eten tegelijk heb ik wel eens het idee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het altijd gewoon in de kooi. Die van mij vind het heerlijk om er in te liggen en ondertussen lekker knabbelen.

Zijn poep- en plashoek is inderdaad de andere kant van het hok, dus ik heb niet het probleem dat het vies wordt.

Is een hooiruif of hooibal dan wel noodzakelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het altijd gewoon in de kooi. Die van mij vind het heerlijk om er in te liggen en ondertussen lekker knabbelen.

Zijn poep- en plashoek is inderdaad de andere kant van het hok, dus ik heb niet het probleem dat het vies wordt.

Is een hooiruif of hooibal dan wel noodzakelijk?

niet per se nee......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om er fijner gaas in te hangen, zodat ze niet al het hooi in 1X zouden lostrekken, maar er werd helemaal geen hooi meer uit de ruif gegeten... Dat gaas is dus al snel weer verdwenen.

Ik zal me er gewoon bij moeten neerleggen dat ze kwistig zijn met hun hooi en geregeld vers hooi bijvullen.

Gelukkig haal ik een grote baal hooi bij de boer, dat is niet zo duur, maar ik zit altijd met zoveel afval dat ik kwijt moet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .