Ga naar inhoud

meer hooi dan wat anders?


desi

Aanbevolen berichten

Het valt mij op dat sinds ik helemaal op SS ben over gegaan, dat de biks blijven liggen en het hooi wordt hier zowat geheel door geslikt, zoveel eten ze ervan:whistle2:

Als ik aan houd dat het 25 gr per kilo lichaamsgewicht is, dan zou ik voor de dwergjes (1,5 kilo per stuk) dus 37,5 gr maal 2 dus 75 gr per dag en voor katrien 2,5 kilo maal 25 gr is dus ongeveer 65 gr, dus in totaal rond de 140 gr per dag in de bak....

Als ik dat zou doen blijft het gewoon 2 dagen staan voor het leeg is..

Ik heb het uit geprobeerd en heb nu dus nog maar 75 gram per dag in de bak en dat eten ze net op, maar ook nog maar net, vaak ligt er de volgende dag nog wat in....

Dat zou dus veel te weinig zijn, ware het niet dat ze dus enorm veel hooi eten met zijn drietjes, dus zal het daar aan liggen?

En ze krijgen natuurlijk 1 keer per dag een bak groente erbij:yes:

maak ik me dan druk om niks? Vinden ze de SS niet lekker?Moet ik een ander merk kopen misschien?

Of eten ze gewoon genoeg hooi en kunnen ze daar prima van leven inclusief de groente, want daar zijn ze ook gek op

Gaat dit wel goed zo?

Wil het gewoon goed doen, maar twijfel nogal omdat ze ook niet echt aan vallen op de SS zoals ze dus op ander voer deden wat meestal gemengd was toen ik nog niet beter wist:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van SS moet je volgens mij 15 gram per kilo lichaamsgewicht geven. Jij geeft nu 25 gram per kilo lichaamsgewicht. Dus dat is eigenlijk teveel. Als je 15x1.5 kilo doet is dat 22,5 gram SS per konijn. Dus 45 gram in totaal. Dat is dus een stuk minder.

Waarschijnlijk krijgen ze de SS daarom bijna niet op;)

Maar helemaal zeker weet ik dit ook niet. Dus als dit niet zo is, verbeter me dan aub.

aangepast door JenniferJennifer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is normaal ook wel degelijk zo'n 25 gram per kilo lichaamsgewicht.. Maar SS is een uitzondering, dan is het zo'n 15 gram.

Als ik dan uit ga van de volwassen gewichten van al mijn 6 konijnen straks dan moet ik rond de 275 gr per dag geven aan ze....dus een zak van 1,5 kilo ss voor 8,99 doe ik zo;n 6 dagen mee dan, das dus zo'n 1,50 euro per dag voor 6 konijnen aan voer, dat valt toch heel erg mee dan?

Dan vind ik SS niet eens zo duur hoor, omdat je van andere voeren dus veel meer geeft...

ik zat me dit allemaal af te vragen omdat ik er wel 6 heb straks en dat dat heel wat zou gaan kosten dus was op zoek naar hope farms enz maar ik vind dit toch heel erg meevallen eigenlijk en dan hebben ze wel het beste van het beste toch?:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg strax er 2 x-FH's bij.

Uitgegroeid zullen beide konijnen ongeveer 6 kg gaan wegen, wordt verwacht.

Pumbaa & Zazou wegen beide rond de 2 kg & krijgen momenteel SS (gemengd met Mature).

Ook de 2 nieuwkomers wil ik SS gaan geven.

Dit gaat inhouden dat ik per FH (6x15) 90 gram mag geven dagelijks.

Dus voor beide 180 gram samen/totaal.

Pumbaa & Zazou krijgen momenteel ieder (2x15) 30 gram dagelijks.

Dus 60 gram samen & momenteel geef ik ze zelfs iets meer i.v.m. het koude weer.

In totaal ben ik strax dagelijks 60+180 = 240 gram kwijt aan voeding.

Iets minder dan jou, maar het valt idd ontzettend mee in de kosten als je het zo per dag berekend en het is idd het beste van het beste voer, vind ik ;)

aangepast door Joseeke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er straks bij jou zoveel voer doorheen gaat zou ik echt voor de groter zakken van 10 kilo gaan, zonde van je geld om die kleine, dure zakken te nemen als je de mogelijkheid hebt om hetzelfde voer goedkoper te geven.

1,50 lijkt niet zo veel, maar bedenk ook nog eens wat je aan groenvoer geeft.

Het groenvoer hier kost mij in ieder geval meer dan de biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er straks bij jou zoveel voer doorheen gaat zou ik echt voor de groter zakken van 10 kilo gaan, zonde van je geld om die kleine, dure zakken te nemen als je de mogelijkheid hebt om hetzelfde voer goedkoper te geven.

1,50 lijkt niet zo veel, maar bedenk ook nog eens wat je aan groenvoer geeft.

Het groenvoer hier kost mij in ieder geval meer dan de biks.

dat ga ik dan ook zeker doen hoor, heb al een zak gezien van 15 kilo voor 46, 95 euro?

kan dat kloppen?dan ga ik dat zeker doen...of was het nou 12 kilo? moet ik even weer kijken maar als ik straks 6 heb dan ga ik wel voor de grote zak ja, anders blijf ik heen en weer rennen

en groente haal ik 1 keer in de week op de markt en dan ben ik zo'n 8 euro kwijt voor een hele week groente, krijg ook nog vaak overblijfsels van de groenteman(doen ze zo in een zakkie als je er om vraagt):yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .