Ga naar inhoud

wat te doen bij een mager konijn die veel eet?


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik werk in een dierenwinkel en daar is een hangoor konijntje die best mager is want als ik hem aai voel ik zijn botten helemaal.

maar ik geef hem heel veel eten omdat hij zo mager is.

elke ochtend krijgen ze hooi en in de middag biks en zaterdag een wortel.

verder is hij heel nieuwsgierig, speels en vraagt om alle aandacht.

weet iemand iets?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

's ochtends is alles op maar hij zit bij een cavia dus ik weet niet zeker of dat de vreetzak is.

want ik geef heel veel maar hij blijft maar mager en de botten kan je zien.

hij is 5 maanden.

maar als ik me eigen konijnen of de andere konijnen uit de dierenwinkel aai is het een heel verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik zou cavia en konijn sowieso niet bij elkaar doen want ze spreken toch andere taal of niet?

ik doe in het bakje konijnen en cavia voer.

maarja dierenarts kan niet want dan is er zeg maar geen winst meer (wat eigenlijk belachelijk is) maar me baas vind dat niet goed.

als een konijn wormen heeft is hij dan nog steeds actief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, een konijn en cavia kunnen niet echt communiceren, begrijpen elkaar niet. Dus aan elkaars gezelschap hebben ze niks. Komt ook nog bij dat een konijn (perongeluk) véél schade aan kan richten bij een cavia.

Tsja.. Je zou een wormenkuur kunnen geven, 14 dagen Panacur, maar dat kost ook geld. Ik snap dat jij er ook niks aan kunt doen hoor, maar belachelijk.. Een diertje dat medische zorg nodig heeft zou die gewon moeten krijgen.. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kijk het wel nog even aan want hij is heel levendig of is dat normaal want ik dacht altijd als een konijn ziek is dat hij heel lusteloos is.

maar ik ga het wel tegen me baas zeggen dat hij misschien wormen heeft.

want hij vond het ook al dat hij mager was.

Ik hoop niet dat het een foute dierenwinkel is, waar alleen maar aan winst gedacht wordt.... dan kan het nog wel eens fout aflopen :s Kun jij m niet adopteren? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .