Ga naar inhoud

Een nagel-vraagje


Nijntje_Hummer&Gizmo

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb al eens gevraagd hoe je de nageltjes van een konijn moet knippen. Maar nu vraag ik mij af wanneer, ik denk dat de nagels van zowel Bratley als Muffin te lang zijn, omdat ze binnen lopen. Maar wanneer zijn nagels nou te lang? Hoe kan je dat zien?

Ik durf de nagels van Bratley niet te knippen, hij is nog steeds aardig panisch als je hem vastpakt (dus doe ik dit ook nooit) en een aai over zijn bolletje gaat hem eigenlijk ook al te ver. Dus nagels knippen ... Liever niet! Ik wil best met hem naar de dierenarts gaan om ze te laten knippen, maar ik wil daar straks niet voor niks staan en Bratley onnodig veel stress bezorgen. Dus als iemand mij wat informatie kan geven :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mijn konijn heb ik van de week, ondanks dat hij normaal buiten loopt, toch geknipt, omdat hij nu binnen loopt. Die van mijn nijn hadden al wel aardig wat wit, maar kwamen nog niet onder de haren uit, dus ik neem aan dat het niet altijd zo hoeft te zijn....

Ik zit trouwens met een nogal uniek probleem volgens mij, want mijn andere nijn heeft gedeeltelijk zwarte en gedeeltelijk witte nagels.... dus ik kan eigenlijk alleen zelf de witte nagels knippen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou fotootje gemaakt hoor! Niet dat je er veel wijzer van word... maar ik heb wel een foto. Ik heb ook eens gekeken naar de nagels van Muffin, die laat dat net iets makkelijker toe. Al wilde ze me wel heel graag weg hebben haha. Maar ik vermoed dat ze toch echt te lang zijn. Ik zal vandaag of morgen opzoek gaan naar een nagelschaartje en dan zal ik het eerst samen met mijn vriend proberen. Al vind ik het wel heel sneu voor Bratley, die krijgt een hoop stress te verwerken.

De voorpootjes van Bratley.

sl380003.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt het desnoods ook nog altijd bij de DA laten doen als je echt zelf niet durft en de dierenzaak het niet doet.

ik had dat probleem ook, die van mij liet het totaal niet toe zelfs de dierenarts heeft er nog de handen vol aan om hem de nageltjes te knippen.

en de stress die hij thuis heeft vond ik niet meer gezond. mijn moeder deed het vroeger, ze had er bijna een uur voor nodig en zat volledig onder de schrammen erna. om maar niet te zwijgen over de konijn die helemaal uitgeput 2 uur lang in een hoekje lag... daar begin ik dus niet meer aan. het kost me zo dan wel een paar centjes maar dan weet ik wel zeker dat het goed gaat, en aangezien zelfs de dierenarts hem al eens heeft ingeknipt (vanwege zijn onrustige akties) en hij zwarte nageltjes heeft begin ik er zelf niet aan.

ik laat normaal gemiddeld 3 keer per jaar de nageltjes knippen maar dat ligt ook een beetje aan het weer, als een goede zomer is en hij is veel buiten kan ik vaak een keertje minder doen omdat ze dan afslijten van het graven, over de tegels huppelen enz. het is altijd een gevecht tussen konijn en mij om te kijken of ze geknipt moeten maar helaas is het toch af en toe nodig.

ik pak gewoon zijn pootje vast en kijk erna en als ik ze te lang vind worden ze geknipt maar is inderdaad moeilijk te zeggen wanneer ik ze te lang vind en wanneer niet. als ik de nageltjes echt erg op het laminaat hoor dan pak ik hem op en kijk het na en meestal is het dan ook weer langzaam tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk hoef ik de nagels van mijn nijnen nooit te knippen omdat ze buiten zitten, maar mijn ram zit tijdelijk binnen, en ik heb ze laatst geknipt omdat hij me gewoon behoorlijk pijn deed als ik met m knuffelde, zelfs als hij het niet zo bedoeld..... Het is vooral een inschatting van jezelf denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar welke dierenwinkel ga je altijd?

Ik weet dat verschillende ook (vaak gratis) nagels knippen.

Weet het in ieder geval van de Ark van Noah. (Bergendalseweg?)

Ik ga naar Huisdiervoordeel, maar als ik naar een dierenwinkel kan, kan ik net zo goed naar de DA gaan :)

Nu eerst maar even zorgen dat Bratley weer de oude is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig een traliekooi staan...?

Mijn konijn word ook panisch van oppakken... had nog nooit haar nagels kunnen knippen, tot vandaag!

Ze stond om wat lekkers te schooien met haar pootjes tegen de tralies aan....

Dus ik gaf haar steeds iets lekkers en zo kon ik mooi haar nageltjes knippen! :D

Als dat lukt scheelt het je mooi een tripje dierenarts..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .