Ga naar inhoud

Ze eten zo weinig?


EliseD

Aanbevolen berichten

Ik ben 2 konijntjes opgehaald die zonder pardon naar buiten waren gezet, nadat ze eerst binnen woonden.

Ze wonen nu lekker hier binnen en kunnen de benen strekken, wat ze eerst niet konden. Mij lijkt dat dat de eetlust bevorderd?

Ze eten zo weinig! Ik ben het voer wat ze kregen (gemengd voer van de C1000) aan het mengen met mijn Hopefarms Super Trio. Daar moeten ze sowieso niks van weten. Hooi eten doen ze ook niet van harte.

Ze kregen wortel en appel bij de vorige eigenaren, dat geef ik ze niet. Maar van witlof moeten ze ook niks weten. Ze proberen het niet eens.

Heeft dit te maken met het verhuizen etc? Ze zijn verder goed op hun gemak, huppelen lekker in de ren, ik kan ze aaien, ze liggen lekker languit. Of moet ik wat anders proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog even volhouden denk ik.. En niet té snel willen met mengen, HF is natuurlijk véél beter maar als ze nu stoppen met eten ben je heel ver van huis, ze hebben wel behoorlijk wat stress gehad dus ik zou rustig aan doen.

En het is natuurlijk ook enorm overdonderend, zoveel nieuwe dingen en zoveel ruimte opeens.. Toen ik van 't zomer hier een konijntje tijdelijk te logeren heb gehad (die had ook behoorlijk wat achter de rug, aldoor aangevallen door z'n broertje, kwam nooit z'n hok uit en kreeg nooit aandacht.. Wél C1000 voer toevallig..) en ik dacht, ik doe hem een plezier door hem in de woonkamer te laten lopen, uit die kleine bench. (In de bench was ie wel op z'n gemak, begon gelijk met eten toen we terug kwamen enzo.. At dus wel goed..) Maar nee, hij vond het dood eng. En ík was al helemaal eng, hij ging midden op het kleedje zitten en kwam alleen in beweging als ik dichterbij kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen maar een paar brokjes er doorheen gedaan. Ze kregen het hooi altijd in een hooibal, dus ik ging daar braaf mee verder. Nu heb ik het hooi toch maar even los in de kooi gegooid, ik heb ze net allebei zien eten! Ook ander hooi gegeven (had nog wat van de oude eigenaren meegekregen)

Ze zijn nogal van slag ja, gek is dat he? Je denkt het goede te doen, maar het kan geheel averechts werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je hebt echt wel het goede gedaan hoor, twijfel daar nou niet aan!

Als jij op vakantie gaat ben je ook moe en misschien gestressed van de lange reis, maar dat betekent ook niet dat je beter thuis had kunnen blijven ;)

Wacht het gewoon even af, zolang ze wel iets eten (en hooi is veel belangrijker dan biks hoor!) kun je ze gewoon rustig de tijd geven om te wennen hoor. Als ze iets eten, gewoon keutelen en plassen en drinken, laat ze dan maar eventjes.

en witlof lussen ze misschien nu niet, maar straks wellicht wel. of probeer eens andijvie of peterselie of....

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter even van slag door een verhuizing, dan doodgevroren.. Je hebt echt het juiste gedaan! Die arme beestjes moeten alleen nog even doorkrijgen dat ze bij jou wél veilig zijn.

Inderdaad gewoon even afwachten, zodra ze een beetje op hun gemak zijn zal het wel bij trekken. Wel ingrijpen als ze niets meer eten en/of stoppen met keutelen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zazou heb ik weggehaald bij mensen die slecht voor hem zorgde.

Meneer zat in een anti-rommel-kooi met nagels van 3 cm.

Mocht nooit loslopen, want hij zou loopproblemen hebben.

Ook kreeg hij onbeperkt gemend voer & woonde alleen.

Bij mij kreeg hij een vriendje, dagelijkse losloopmogelijkheid, SS, onbeperkt hooi & korte nagels.

In het begin at Zazou ook ontzettend slecht en ik maakte mij hier ook zorgen om.

Hij keutelde & dronk goed en was ook lekker levendig.

Zeer waarschijnlijk moest hij gewoon wennen aan de nieuwe omgeving, want na een paar weken at hij heerlijk met Pumbaa mee over.

Jouw konijnen weten nu even niet wat hen overkomt allemaal.

Een nieuwe omgevng kan ook heel stressvol zijn voor je konijnen.

Geef het even de tijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn uit een in ons ogen slechte afkomst.....moet je nooit te snel veranderen.

Dit kan dan ook andere effecten geven.....

wij hadden ooit een konijn in de opvang die enkel andijvi had gegeten in zijn leven geen water geen bix....

Dit ging hij ook niet eten.

Door dat hij verhuist was uit zijn vertrouwde omgeving gaf ie op en stopte met eten.

( ondanks dat hij slecht gehouden werd)

Dit heeft toen zijn leven gekost.

Zo hebben we meer voorbeelden.....dus doe rustig aan en desnoods voer ze nog die c1000 voer tot ze lekker in hun vel zitten en dan rustig mengen met het nieuwe voer.

Het oude voer geeft hun herkenning en veiligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al in zeer kleine verhouding gemengd, ze krijgen overwegend C1000 voer. Vanmorgen heb ik een bakje met alleen C1000 voer neer gezet, dit eten ze ook niet. Ze krijgen samen biks en in de hoeveelheid die ik geef zitten maar 3 of 4 hopefarms brokjes. Ik wil alleen even aangeven dat ik al voorzichtig ben met mengen.

Hooi eten ze amper en groente al helemaal niet.

Wel liggen er elke dag keutels, ik maak nu om de paar uur de kooi schoon zodat ik het in de gaten kan houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .