Ga naar inhoud

radijsjes?


vinnie

Aanbevolen berichten

Ik weet totaal niets over radijsjes, wel dat je groenten natuurlijk niet groots in 1 keer moet geven, maar opbouwen. Ik zou denken aan 1-2 radijsjes per konijn per dag, naast andere groenten, hooi, biks natuurlijk!

Gas is vrij ernstig, en geneest niet vanzelf. Je moet als je denkt dat ze zoiets hebben (ze eten niet, zitten stil in een hoekje, vaak ook niet meer keutelen en plassen, hun buikje staat strak) direct naar een KK da gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze ook regelmatig radijs. Het loof vinden ze lekkerder dan de radijsjes zelf, maar ze eten het wel gewoon.

Ze krijgen heel wat hier hoor, afgewisseld, en ik let meestal op aanbiedingen:

aardbei, ananas, andijvie, appel, banaan, bleekselderij, bloemkool(bladeren), boerenkool, bramen, broccoli, chinese kool, dille, druiven (zonder pit), paprika, ijsbergsla, kersen, komkommer, luzerne,mandarijn (zonder pit),meloen, paksoi,peer, peterselie, pepermunt,radijs,rozemarijn, ruccola, salie, selderie, sinaasappel, sla, spinazie, taugé, tijm, veldsla, witlof, wortel+loof.

Fruit met mate, is natuurlijk gewoon een soort "snoep". Kool en sla soorten moet je voorzichtig mee zijn, omdat konijnen die niet veel gewend zijn daar gas in hun darmen van kunnen krijgen. Mijn konijnen krijgen al jaren elke avond een flinke bak groenvoer, en hebben nu eigenlijk nooit meer ergens last van. Of ik nu wat nieuws introduceer of wat meer koolsoorten voer, het maakt niets uit. Koolsoorten kun je wel altijd het best met veilige groentes geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .