Ga naar inhoud

vlooien!


sonia

Aanbevolen berichten

Oh jee, ik was net Chami aan het kammen omdat hij zo in de rui is en ik vond een vlo. Shit...! Als er één is dan zitten er vast meer. En omdat hij ook graag tegen Cusi aan ligt en Cusi dus het grootste deel van de tijd met haar jongen zit vrees ik het ergste.

Ik heb eerst een hondje met vlooien in huis gehad en daarna een katje, daar komen ze vandaan. Ik dacht dat ik de dans ontsprongen was, maar helaas.

Uhm, konijnen en vlooien, wat te doen?

P.s. Chami is nog steeds niet lekker. Hij eet wel iets, maar absoluut niet genoeg. Maar hij lijkt aan de beterende hand...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een oud topic op deze site vond ik BIOLIBERATOR, op basis van natuurlijke olien. Ik zou kunnen kijken of ik dat via internet kan bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Verder raadt Wilhelminapark iets met Selamectine aan, maar vervolgens werkt de link niet, dus ik kan niet zien wat het precies is. Ook staat er niet specifiek bij of het voor konijnen ook geschikt is...

En nu moet ik zeker ook het hele huis gaan ontsmetten, pfffff, moet eerlijk zeggen dat ik daar erg weinig zin in heb. Of is dat gewoon een kwestie van rondsprayen ofzo?

aangepast door sonia
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik zoveel schrijf, maar ik heb als mogelijke opties: Stronghold, Biokill, Advatage en Bioliberator. Wat is hier het beste van?

Verder moet ik dus nog zien wat hier zoal te krijgen is.

En jeetje, die babykonijntje, kunnen die wel tegen zo'n behandeling? En kunnen de kipjes ook vlooien krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag, ik zoek hier eerlijk gezegd ook een antwoord op.

Ik heb 3 katten en een hond thuis, die 's zomers ook wel de vlooien oppikken, en dus vlooienmiddel krijgen van Frontline.

Kun je een konijn dan ook niet preventief behandelen met frontline (bijvoorbeeld)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag, ik zoek hier eerlijk gezegd ook een antwoord op.

Ik heb 3 katten en een hond thuis, die 's zomers ook wel de vlooien oppikken, en dus vlooienmiddel krijgen van Frontline.

Kun je een konijn dan ook niet preventief behandelen met frontline (bijvoorbeeld)?

Zeker GEEN frontline.

Dit kan dodelijk zijn bij konijnen.

Sonia, ik kom dadelijk terug op je vraag, heb er volgens mij al eens wat over opgezocht.

Maar ik zou toch eerst proberen om met een vlooienkammetje te kijken en te hopen dat het toch bij enkele blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, ik heb nog geen stronghold of revolution gevonden. Gisteren zag ik weer een dikke vlo bij Chami op z'n hoofd, maar omdat zijn vacht zo dicht is kan je die bijna onmogelijk te pakken krijgen. Maar het gekroel vond ie in ieder geval wel lekker :P

Bij de andere beesten heb ik gelukkig (nog) niets gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stronghold voor kittens werkt perfect. Maar let op! Behandel je konijn nooit preventief. Het is niet goed voor ze. Enkel doen als je echt zeker bent dat je konijn vlooien heeft.

NOOOOOOITTTTT frontline!!!!!!!!

In Belgie kan je het bij de apotheker krijgen en kost het minder dan in Nederland trouwens die stronghold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen zeg, heb jij weer! Heb hier al maanden een hond die niet van de vlooien afkomt en een konijn dat er gewoon mee samen leeft met een perfect schone vacht..

Nu heeft Indy ook wel genoeg ellende gehad, maar ik kan tenminste aan fatsoenlijk vlooienspul komen. Hoop dat je er gauw vanaf bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje, heb je zelf ook kriebels?? Ik heb nu 3 dagen Binky in huis,

en iets kriebelt (niet overdreven jeuken zoals ik weleens van kattenvlooien heb gehad, die bij gebrek aan kant, mij besprongen.. ) maar toch t kriebelt.. en nu begon mijn vriend (waarbij binky nu voor het eerst zat) er ook over.. en hij zag Binky zelf ook 'krabben'

dus als dit vlooien zijn.. wat er tegen te doen bij konijn, én bij ons...

(ik hoop toch niet heel huis overhoop) graag snel antwoord want dit krrrrrrrrrrrriebelt (op een onprettige manier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kriebelt bij mij inderdaad ook en af en toe doet zo'n beet echt pijn :$.

En laatst zat ik in een vergadering, sprong er zo een vlo van me af op tafel, dat was het echte bewijs dat ook ik vlooien heb. Haha, gelukkig heeft niemand anders het gezien.

Ik zit een beetje met de handen in het haar hoe ik dit aan ga pakken, want ik vrees dat alleen Chami behandelen geen zin heeft. Er zitten vast al eitjes in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet een goede webshop die stronghold (of bioliberator) verkoopt en dat ook opstuurt buiten europa?

Ik denk dat je je best richt naar een land dat dichter bij Peru ligt, niet?

En in het beste geval natuurlijk een DA die het mss wilt opsturen...

Die er een verklaring bij kan doen dat het om een geneesmiddel gaat.

Anders zit je mss weer met het probleem genaamd douane?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat aan deze kant van de wereld het internetshoppen nog niet zo gebruikelijk is. Ook is buiten Peru en Nederland betaling moeilijk, voor bijvoorbeeld een webwinkel uit Ecuador of Chili heb ik een creditcard nodig, die ik helaas niet heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er als product omschrijving (in categorie knaagdieren-verzorging)

BIOLIBERATOR werkt op basis van natuurlijke oliën en is daarom gifvrij. Effectief tegen vlooien, teken, luizen en mijten. Kan direct op het knaagdier gespoten worden maar alleen indien nodig op vogels.

inhoud: 100ml: Spray

Euro 5.95

En daar staat ook een sulletje wat je voor het hok kunt gebruiken.. nou weet ik wel dat een konijn geen knaagdier is maar in de rest van de lijst zijn het wel dingen ook voor konijnen, dus hun gaan er wel vanuit dat konijn een knaagdier is.

ik heb t besteld met de vraag of ik dit zowel voormezelf als konijntje kan gebruiken..

als ik antwoord heb laat ik het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik had zoveel te doen dat ik het vlooienprobleem lang voor me uit geschoven heb. Maar ik heb nu, helemaal uit Lima, Revolution in huis!

Ik heb één flacon van 2.0 ml, met 120mg selamectina pero ml (dus in totaal 240 mg selamectine).

Het is eigenlijk voor honden tussen de 20 en 40 kilo, maar ik kan volgens de verkoper met een spuitje een kleine hoeveelheid eruit zuigen.

Met deze hoeveelheid wil ik behandelen:

- 2 grote konijnen (van 2 kilo)

- 4 kleine konijntjes (ongeveer 400 gram schat ik)

- misschien 4 kippen (alhoewel ik niet gezien heb dat ze vlooien hebben, maar ik neem aan dat ze die kunnen krijgen. En ik weet niet of je ze wel met dit spul kan behandelen.)

Als er dan nog over zou ik m'n favoriete straathondje van ongeveer 10 kilo nog willen behandelen. Maar dat gaat er misschien niet meer uit...

Wie kan mij helpen met de kippenvraag en de doseringen? Volgens de DA moest ik per volwassen konijn 0.12 ml en per klein nijntje 0.5 ml gebruiken. Is dit correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Josti.

Ik zie dat de dosis nogal verschilt op Internet. Sommige sites houden voor een konijn tussen de 2,5 kg en 800 gram: 15 mg aan. Da's komt min of meer neer op wat jij zegt.

Andere zeggen echter 18 mg/kilo, wat toch wel iets meer is.

Ik denk dat ik het volgende aan ga houden:

- Groten nijnen van 2 kilo: Dosis: in totaal 20 mg per konijn = 0,17 ml per konijn.

- Kleintjes van ongeveer 400 gram: Dosis: in totaal 6 mg per konijn = 0,05 ml per konijntje.

Voor de kippen moet ik dan nog maar eens kijken wat ik hier zoal te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .