Ga naar inhoud

Indy en vakantie


Dollie

Aanbevolen berichten

Na de nodige problemen (Indy (6) heeft haakjes gehad en op dit moment ook een beginnend haakje dat nog helemaal geen problemen op levert, waarschijnlijk E. cuniculi ('gehad') en ook een blaasontsteking en wat andere onduidelijke blaasproblemen, daarnaast ook darmproblemen, veel plakpoep, doordat hij geen hooi eet en zijn darmen van slag waren van de AB..) Lijkt het nu eindelijk goed te gaan. Hij verliest nog wel eens wat urine, is niet meer zindelijk en heeft nog wel af en toe plakpoep/diarree, maar hij krijgt geen medicatie meer, doet het gewoon redelijk goed eigenlijk.

Nu ga ik 20 februari een week naar Zwitserland en ik wil mijn buren niet voor Indy laten zorgen. Hij kon als het goed is bij Mireille terecht, maar dat is wél een uur rijden.. Goed om achter de hand te hebben voor als het nog slecht ging maar dat gaat het niet meer.. Ik wil dus eigenlijk mijn opa en oma vragen. Die zullen gelijk een DA bellen als ze denken dat het niet goed gaat, dus dat zit opzich wel goed, heb alleen geen KK-DA..

't Is een beetje lastig, zoals het nu gaat wil ik hem wel bij opa en oma achterlaten en een rit van een uur besparen, maar wat als het dan net verkeerd gaat? Wat zouden jullie doen?

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Indy naar Mireille brengen. Zij heeft voor zover ik het kan beoordelen veel verstand van konijnen en weet waarschijnlijk ook een kk dierenarts. En mocht het nodig zijn om Indy te dwangvoeren dan heeft zij daar ongetwijfeld ervaring mee.

Het lijkt me dat je dan ook veel geruster op vakantie gaat.

Succes met je beslissing en een fijne vakantie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel!

Pff, echt lastig.. Hij is nu zo goed (je wil niet weten hoe brutaal, grr..) maar ja.. Ik ken hem, dat kan zo omslaan.. Al mag ik hopen dat ie de komende maanden goed blijft.

Ik overweeg ook om hem al voor de vakantie aan zijn kiezen te laten helpen: Hij had een klein haakje dat geen schade aangericht had toen, hij at en eet ook nog heel goed en zolang dat goed gaat hoeft er niks te gebeuren. Dat was toen fijn, want hij kon absoluut geen narcose aan,m aar het gaat weer heel goed nu. Mooi op gewicht enzo.

Als die kiezen gebeurt zijn kan dat geen problemen opleveren. Aan de andere kant is het nu nog niet nodig.. En goedkoop is hij niet geweest de laatste tijd.

Mijn ouders hebben ook niet zo'n zin om een uur te rijden, maar als het nodig is. Als ik het nodig vind beter gezegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Indy aan Mireille overlaten, waarschijnlijk ben je op deze manier veel geruster op vakantie, omdat je weet dat hij bij een 'vertrouwd' iemand is waarvan je weet dat ze veel van konijnen weet en goed voor ze zorgt. Bovendien, mocht er iets zijn, heeft ze een goede DA en BB bij de hand! En wie weet kan ze je wel op de hoogte houden via BB:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen moment twijfelen (klinkt vast lekker makkelijk vanaf de zij-lijn) maar ik zou hem naar Mireille brengen.

Voor je eigen gemoedsrust maar zoiezo voor als er toch iets mis gaat.

Mireille heeft verstand van zaken en dat kan zomaar nodig zijn.

Veel succes bij het nemen van je beslissing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij de rest. Ik twijfel er niet aan dat je opa en oma met Indy naar een DA zullen gaan mocht het nodig zijn, maar dan .... Stel dat er inderdaad dwangvoer, medicatie etc. bij komt kijken. Dan zou het toch prettig zijn dat er iemand is die daar (meer) ervaring mee heeft toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik ben blij dat ik nog een tijdje heb om hier over na te denken! Eigenlijk vind ik het sowieso vervelend dat hij niet lekker thuis kan blijven, ik weet niet wat een verhuizing met hem doet. Hij is niet extreem stressgevoelig maar hij is dan ook nog nooit verhuist.

Maar dan zorgt mijn buurman voor hem en die heeft op zijn manier een hart voor dieren (hij zorgt perfect voor ze, tot ie ze op eet, konijnen dan) en is gewoon niet van de generatie die met een konijn naar de DA vliegt. Ook niet met onze konijnen, denk ik. Daarnaast vind ik het ook vervelend dat Indy's kooi elke dag schoon moet enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat lastig! zit hier ook eeneetje met het zelfde probleem. ik ga in februari ook op vakantie en heb nu ook wel 2 konijntjes die verzorging nodig hebben. ze kunnen bij mijn schoonouders terecht, maja de ervaring daarmee is ook niet geweldig. (ze stoppen ze vol met callorien maar geven ze geen gelegenheid al sie nodeloze energie kwijt te raken, met het gevol dat gijs het hok afbreekt en zij beginnen te mopperen datie een een zooi van maakt) nu heeft mijn schoonzusje ook gezegd dat ze gijs en mini wel eten wil geven (ze wonen een paar starten verderop dus kunnen er zo heen, vinden mn nichtjes ook erg leuk) en zij geen ze ook niet van die troep. maja dan zijn ze alleen hier en niemand die ze dus gedurende de dag ziet. wel meer ertrouwen dat ze naar de DA gaat.

ik snap je situatie dus. en ik wou zeggen beng ze maar hier (is dichterbij) maja ik ben zelf dan ook net terug van of nog op vakantie en heb ook geen konijnkundige dierenarts, dus schiet nog niet op. (gaat manlief ook neit blij van worden denk ik:P)

Vel succes met het maken van je keuze en bespreek het ook goed met je opa en oma. zien zij het wel zitten om hem te dwangvoeren en medicijnen toe te dienen? misschien vinden ze het dan ook wel beter dat je ze ergens anders onderbrengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden uit Groningen en Veendam (ik ben geboren in Veendam en heb in Groningen de PABO gedaan! Woon nu in Nieuwegein). Wat lastig he?! Wij brengen onze konijnen helemaal naar de heppie enniemal rensch in Wageningen als we op vakantie gaan! Zij zijn 1 van de weinige adressen waar ik mijn nijntjes met een gerust hart stal. Ze zijn super konijnkundig en hebben een dochter die als er iets is de beestjes naar een kk DA meeneemt waar ze ook helpt. Echt super. Als we naar Grunn

gaan nemen we ze mee in een hele grote reiskoffer. Zijn ze al helemaal aan gewend. Bij mijn ouders hebben ze hun eigen hok en ren, dus ze zijn echt superverwend! haha ;-p Ik weet niet waar er in Groningen een goed adres zit voor konijnen en qua DA ook niet uit eigen ervaring, maar kijk eens op http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.php en www.konijnen.nl bij pensions, bij deze:

bunnysholidays.jpg

Bunny's Holiday

Foxham 25

9601 LD Hoogezand

tel: 06-42724246

E-mail: g.fial@planet.nl

http://www.bunnys-holiday.nl

KvK nr: 01153268

keurmerk3_klein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb er ook aan gedacht hem (bijv.) naar Aa & Hunze te brengen, maar voor de meeste, eigenlijk alle pensions en opvangen geldt: Hij heeft een geldige enting nodig. En ik vind hem nu niet zó goed, dat ik hem wil laten enten. Dat gaat eigenlijk al een dik half jaar zo, dus een geldige enting heeft hij niet meer.

Die Bunny's holiday zit wel in Hoogezand waar ik zelf (vlakbij) woon.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .