Ga naar inhoud

dierenarts drenthe??


coonnijn

Aanbevolen berichten

Aangezien mijn Daisie nu 7 maand oud is ben ik alvast aan het kijken voor

een goede da in mijn omgeving, heb net op de lijst hier van de bb gekeken maar daar staat niets:frown:

(voor castratie)

Ik heb bram bij een da in vries laten helpen en daar ben ik eigenlijk wel heel erg te spreken over maar misschien zijn hier bb met betere ideeen

Moet ik verder nog ergens aan denken? straks ?? ik weet dat ze zowiezo 8 maand moet zijn dus ik wacht nog even maar wil al wel goed geinformeerd zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe gewoon bij borgstee.. Zijn daar zeer professioneel. Mijn voedster is heelhuids door de castratie gekomen.

Poeschmann zou ik niet doen.. Abe Nijhuis vind ik niet zo..

Dierenartspraktijk Assen/Smilde/Deurze in kloosterveen is ook een hele goeie.

Daar is een elleboog van onze franse bulldog geopereerd.

In Vries lijkt mij ook wel een goeie. Ziet er aan de buitenkant tenminste wel mooi uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Vries lijkt mij ook wel een goeie. Ziet er aan de buitenkant tenminste wel mooi uit.

Is niet echt een criterium voor een konijnkundige dierenarts

Ik doe gewoon bij borgstee.. Zijn daar zeer professioneel.

Ik ging daar ook heen. Toch ben ik van mening dat ze daar niet écht konijnkundig zijn. Laat ik het beter zeggen: ik voelde mij veel beter bij Margreet in Groningen. Zij wist ook gelijk een goede diagnose bij mijn konijn te stellen. Helaas was het al te laat en moest hij worden ingeslapen. Met mijn honden is de Borgstee echt helemaal prima. Maar met mijn konijnen ga ik voortaan naar Groningen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee.. De dierenarts is wel een beetje apart bij borgstee maar hij weet wel veel. Stond ook voor me klaar toen 1 van mijn nijntjes niet wou eten. Kon direct komen voor poeder wat ik moest mengen met water en met een spuit moest geven.

Mijn voedster is daar heel goed verzorgt tijdens de castratie, zag er allemaal heel netjes uit.

Maar iedereen heeft andere ervaring met de DA.. Zo heeft mijn moeder vroeger meegemaakt dat haar hond op een niet normale manier gesteriliseerd werd. Gewoon hardhandig..

Met mijn konijntjes zijn ze heel goed. Ook met mijn pas opgevangen konijn waar ik morgen mee heen moet voor een echoscopie voor zijn oog. Wel merk ik dat misschien de kleine dieren niet zijn ding is maar hij helpt je wel. Uiteindelijk ligt het ook aan jezelf, hoeveel je van konijnen af weet. Als een DA zegt dat het niet erg is dat een konijn niet eet, moet je of gewoon door drammen of naar een andere DA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga zelf met de katten al jaren naar de borgstee, daarvoor naar Meche toen hij nog zij eigen praktijk had zelfs met mijn eerste konijn (zeg meer dan 15 jaar geleden)

Maar heel raar voor mijn destijds ratten en nu konijnen ga ik daar liever niet heen heel raar maar dat is een gevoel. Poesman daar ga ik ech niet heen daarom heb ik de da in vries ook als back up ik rijdt liever daarheen dan dat een van mijn dieren naar die Poesman gaat.

ABe heeft vroeger ook iets van 10 jaar geleden een cavia om zeep geholpen dus dat zit er ook niet in.

En Groningen vind ik dan net iets te ver weg, mocht er iets met Daisie zijn na de operatie dan wil ik wel binnen 10 min bij de da staan en dat lukt niet naar groningen vrees ik. Denk dat ik toch maar eens met de Da in Vries ga bellen.

Verdere tips zijn welkom hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een DA zegt dat het niet erg is dat een konijn niet eet, moet je of gewoon door drammen of naar een andere DA.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens.. Ben zelf een konijn verloren aan een foute diagnose, 'middenoorontsteking met hersenbloeding tot gevolg', klinkt héél logisch als je konijn met een scheve kop zit.. Wist ík veel dat er iets bestaat als de parasiet E. cuniculi.. Ja, een week later.. Maar met de behandeling waren we toen te laat. Is dit echt aan de DA te wijten? Ja, en nee. Ja, natuurlijk, zijn kennis klopte niet en daardoor zijn diagnose niet. Nee, want hij had wél een diagnose, hij dacht het wel te weten. Het was niet eens onwil. Maar een ellendige maand later is mijn konijn wel in mijn armen overleden.

Ook nu zit ik met een DA die naar mijn mening niet 100% konijnkundig is, én met een konijn met 'blaas/nier?' problemen waar dus geen 100% goede oplossing voor te vinden is.

Natuurlijk weet je als konijneneigenaar die zich een béétje verdiept heeft, niet eten is fout. Ja, dan kun je aandringen bij je DA. Maar wie zegt dat hij dan goed behandeld? 'Behandeling bij gas', een topic hier. Het konijn is wel voor gas behandeld. Alleen op een foute manier.

Nee, ben echt van mening dat een KK-DA van levensbelang kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat ook belangrijk is dat de Da ook van jou iets wil aannemen, ik heb het met een da gehad die gaf mij een papier mee waarin stond dat mijn dier voor de operatie geen eten mocht, Ik ging met mijn ratje heen en ik wist dat dat wel moest, dit heb ik tegen ze gezegt en ze hebben het in een vergadering aan iedereen laten weten en nu wordt ervoor gezorgt dat de juiste info gegeven wordt, Dat vind ik ook wel fijn. En iedereen maakt fouten, dat is helaas zo en een normale Da moet van wel heel veel dieren verstand hebben tegenwoordig hoor. katten honden konijnen cavia;s slangen en wat nog niet meer ..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, een DA die open staat voor wat jij zegt (het is wel jouw dier, die ken jíj het beste vaak dan, alleen al daarom!) en nog belangrijker, om hulp vraagt als hij het niet meer weet, is haast nog belangrijker dan konijnkundigheid.. Op z'n minst even. Als je het mij vraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dollie, je hebt gelijk. Mijn excuses.

Door ervaring leer je, door lezen van ervaringen van andere mensen leer je ook. En het kan inderdaad ook nog gewoon gebeuren dat de diagnose goed word vastgesteld alleen de behandeling word verkeerd uitgevoerd.

Daarom vraag ik nu hier eerst jullie mening voordat ik met mijn 'probleemkonijn' dingen doe.

Mijn DA had een diagnose gesteld waar ik zelf geen goed gevoel bij had, hij dacht aan glaucoom maar het kon ook nog een tumor zijn achter het oog. Als ik naar hem geluisterd had, had ik direct die oogdruppels opgehaald maar dan wel gegeven met het gevoel, 'wat als het toch een tumor is'. Daarom ben ik tegen zijn advies vandaag eerst nog een echo laten maken van zijn oog en ik wist dat er geen tumor zat en dus wel glaucoom was, heb ik die druppels mee genomen.

Het moet wel goed voelen, als je al je twijfels hebt bij dingen dan moet je eerst uitzoeken waarom je die twijfels hebt en wat het volgens jou misschien kan zijn. Maar wel op basis van ervaring van andere mensen. Maar soms is er geen tijd om er over na te denken en in dat geval is het wel handig om bij een KK-DA te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .