Ga naar inhoud

Hooi van de boer nodig


Suzimoo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Het zit zo.. ik heb Gijs sinds afgelopen zomer. Destijds kwam ik erachter dat hij geen hap hooi eet als het niet van de boer afkomstig is. Dat wil dus zeggen, fris ruikend, nog ietswat groenig hooi.

Ik heb toen in de buurt van mijn werk (Best) bij een boer een baal hooi gekocht. Dit was ongeveer 16 kilo, best wel groot voor 2 konijntjes.

Nu is deze baal bijna op en zowel in de buurt van mijn werk als in de buurt waar ik woon kan ik niks fatsoenlijks vinden. De advertenties op marktplaats zijn allen nog grotere balen hooi. Die kan ik niet kwijt en dat komt niet op hier.

Weet iemand een oplossing voor mij?

Groetjes,

Susanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh.. Ik heb hier een baal hooi staan.. Maar ja, die baal bevindt zich in Groningen en is natuurlijk bedoelt voor mijn konijntjes (Fred éét het :party:) denk dus niet dat je veel aan mij zult hebben..

WEet wel dat het hier inde buurt tot voor kort nog te koop was (samen met kerstbomen haha) maar ja, daar heb je dus echt niks aan..

Wat lastig zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Het zit zo.. ik heb Gijs sinds afgelopen zomer. Destijds kwam ik erachter dat hij geen hap hooi eet als het niet van de boer afkomstig is. Dat wil dus zeggen, fris ruikend, nog ietswat groenig hooi.

Ik heb toen in de buurt van mijn werk (Best) bij een boer een baal hooi gekocht. Dit was ongeveer 16 kilo, best wel groot voor 2 konijntjes.

Nu is deze baal bijna op en zowel in de buurt van mijn werk als in de buurt waar ik woon kan ik niks fatsoenlijks vinden. De advertenties op marktplaats zijn allen nog grotere balen hooi. Die kan ik niet kwijt en dat komt niet op hier.

Weet iemand een oplossing voor mij?

Groetjes,

Susanne

Susanne ik weet in de HW (misschien 25 min rijden voor je) wel een adresje anders kan ik een baal bestellen en kan je hem bij mij ophalen. Ik heb ook grote zakken voor in de auto zodat je auto fatsoenlijk blijft. Kliko zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Susanne ik weet in de HW (misschien 25 min rijden voor je) wel een adresje anders kan ik een baal bestellen en kan je hem bij mij ophalen. Ik heb ook grote zakken voor in de auto zodat je auto fatsoenlijk blijft. Kliko zakken.

Uhh.. kun je niet gewoon naar de meeting komen op 16 januari en dan zo'n baal voor me meenemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens het hooi bij de zooplus wij bestellen altijd de baal van 15 kilo, je kunt ook een kleinere kopen om te proberen, ik vind het ruiken als net van de boer, heb altijd het idee dat de schapen naast me staan hihi

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooisel/hooi/26477

we hebben net weer een nw baal binnen en ze zijn er dol op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je geen baal delen met iemand anders? Allebei de helft? Geen idee hoor, maar er zullen wel konijnenvrienden in de buurt wonen?

Of anders een "gevraagd"advertentie aanmaken op marktplaats?

Of is er een opvang in de buurt, waar je hooi over kunt kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens het hooi bij de zooplus wij bestellen altijd de baal van 15 kilo, je kunt ook een kleinere kopen om te proberen, ik vind het ruiken als net van de boer, heb altijd het idee dat de schapen naast me staan hihi

http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_kleinedieren/hooi_strooisel/hooi/26477

we hebben net weer een nw baal binnen en ze zijn er dol op

Jeetje wat een prijzen!!! Ik schrik ervan. Ik heb voor mijn baal van 16 kilo 3 euro betaald. Ik vind 20 euro wel overdreven veel, daar verdienen ze dik aan ;)

Ik ga eerst nog wel even grondig verder zoeken hier in de omgeving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mss kun je aan de boer vragen of hij een baal voor je wil halveren?

Als je uitlegt dat dit voor je 2 konijnen is, begrijpen ze het mss wel.

Ik heb momenteel ook weer een baal van de boer.

Pumbaa & Zazou willen geen ander hooi meer, zelfs niet de Timothy-Hooi van de Beaphar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Susanne ik weet in de HW (misschien 25 min rijden voor je) wel een adresje anders kan ik een baal bestellen en kan je hem bij mij ophalen. Ik heb ook grote zakken voor in de auto zodat je auto fatsoenlijk blijft. Kliko zakken.

Ik weet niet hoe je dat in gedachten had, maar van Tilburg naar de Hoeksche Waard is geen 25 minuten rijden. Zeker een uur.

Btw waar bestel je dat hooi dan? Ik heb ooit een pak hooi gekregen dat nog mooi groen was en ook nog naar gras ruikte. Zoiets zoek ik nu weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe je dat in gedachten had, maar van Tilburg naar de Hoeksche Waard is geen 25 minuten rijden. Zeker een uur.

Btw waar bestel je dat hooi dan? Ik heb ooit een pak hooi gekregen dat nog mooi groen was en ook nog naar gras ruikte. Zoiets zoek ik nu weer.

Je kunt het bestellen (twee dagen voor vrijdagmiddag) bij Blijdorp Veevoeders. Smidsweg 20 3273 LK Westmaas. Tél. : 018 6571246 en dan krijg je het netjes thuisgeleverd op vrijdag voor zo'n 5,50 per baal. Ze leveren ook Stro en andere diervoeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhh.. kun je niet gewoon naar de meeting komen op 16 januari en dan zo'n baal voor me meenemen :D

Ik ben niet met mijn eigen auto anders had misschien wel gekunt. Je zou ook eerder kunnen gaan en dan op de heenweg er langs rijden of als je een keertje in de buurt ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het bestellen (twee dagen voor vrijdagmiddag) bij Blijdorp Veevoeders. Smidsweg 20 3273 LK Westmaas. Tél. : 018 6571246 en dan krijg je het netjes thuisgeleverd op vrijdag voor zo'n 5,50 per baal. Ze leveren ook Stro en andere diervoeding.

Heb ik dan goed hooi, waar ik naar op zoek ben? dus wat nog een beetje groen is en ruikt naar gras? Hoe groot is zo'n baal?

Heb je daar toevallig wel eens stro gekocht? Ik had namelijk laatst stro uit de dierenwinkel. Gadver wat was dat vies. Het stonk was verkleurd, stoffig en er zaten kluiten opgedroogde modder in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook altijd een baal hooi en een baal stro bij een paardenboer uit de buurt. Samen voor dacht ik de laatste keer 4,50. Probeer eens te informaren bij de lokale paardenclub. Die kunnen je vast verder helpen.

Ooh en cindy je eigen land om kruidenhoo ite maken lijkt me hoewel heel wat werk wel heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet met mijn eigen auto anders had misschien wel gekunt. Je zou ook eerder kunnen gaan en dan op de heenweg er langs rijden of als je een keertje in de buurt ben.

Het is heel lief bedoeld.. maar de HW is wel een uur rijden.. geen 25 minuten! Ik ga eerst maar eens informeren bij een paardenboederij ofzo. Nog even goed zoeken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide advertenties zien er netjes uit!

Als het hooi geschikt voor paarden is, is het ook geschikt voor konijnen.

Mijn baal is momenteel alweer bijna op.

Pumbaa & Zazou vinden dit hooi ontzettend lekker met als gevolg dat ze ontzettend dikke keutels hiervan hebben gekregen :)

Gister had ik ook effe op marktplaats gekeken n.a.v. jouw topic ;)

Ik kwam ook verschillende boeren in mijn omgeving tegen die geschikt hooi verkopen.

Altijd handig en een stuk goedkoper dan het hooi uit de dierenwinkel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik koop ook altijd een baal hooi en een baal stro bij een paardenboer uit de buurt. Samen voor dacht ik de laatste keer 4,50. Probeer eens te informaren bij de lokale paardenclub. Die kunnen je vast verder helpen.

Ooh en cindy je eigen land om kruidenhoo ite maken lijkt me hoewel heel wat werk wel heerlijk.

Ik moet nu enkel de kruiden samen stellen en zaaien.

De paarden lopen op het land ik heb z'n 3 voetbal velden aan land:whistle2:

Ik moet nu even de juiste combinatie vinden wat goed is voor de paarden en de konijnen:mdr:

Ik gebruik tevens geen kunst mest dus je ik weet wat ze eten hier.

Ik moet nu jaarlijks 400 balen verkopen omdat ik te veel heb:mdr:

Ik gebruik er zelf z'n 200 voor de paarden en de konijnen.

dit is enkel van de 2 e snede

de eerste snede laat ik kuil van maken dat gaat recht streeks naar een boer.

3 e snede red ik niet daar de paarden er ook zomers van eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .