Ga naar inhoud

Kaatje's tanden 13 jan eruit


Clover

Aanbevolen berichten

Ik ben bij de DA geweest en heb overlegd over de tanden van Kaatje.

De mensen waarvan ik Aagje en Kaatje heb overgenomen waren 1 keer bij "mijn" DA geweest met ze, dus ik kreeg wat meer info over ze, omdat ze daar dus in de computer staan.

Ze zijn daar in 2005 geweest. Aagje woog 1,1 kg en Kaatje 0,9 kg.

Ze zijn nu 5,5 jaar oud. (in plaats van de ongeveer 3 die ze mij vertelden) De tanden zijn toen netjes gemaakt en mevrouw heeft toen direct een tang gekocht om ze voortaan zelf te knippen. (Tegen mij had ze al gezegd dat het haar anders te duur werd.)

Ze zijn verder nooit meer bij de DA geweest met ze.

Ik heb overlegd en op 13 januari gaat Kaatje naar de DA om haar tandjes eruit te laten halen.

Spannend vind ik het wel. Ik heb nog nooit een nijn zonder tanden gehad :$

Verder gaat het best goed met ze. Ik geef ze alleen maar een klein beetje brok, veel hooi en dagelijks een paar sprietjes peterselie. Ik heb ze met kerst allebei een blaadje (1 blaadje!) basilicum gegeven, maar de volgende dag zag ik meteen plakpoep. Dus dat doe ik niet meer voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik maak me niet zo'n zorgen over haar als haar tandjes er eenmaal uit zijn. Ik heb al genoeg ervaringsverhalen kunnen vinden van mensen met een konijn zonder voortanden, dus dat zit wel goed.

Ik hoop alleen dat haar conditie goed genoeg is om de operatie te doorstaan. Dat zullen ze eerst gaan nakijken, daar heb ik wel vertrouwen in. Mijn DA is zeer konijnkundig gelukkig.

En wat me verder opvalt is dat die tanden wel heel snel groeien zeg!

Ik heb ze geknipt op de dag dat ik de diertejs kreeg. En nu heb ik eigenlijk al het idee dat ze weer veel te lang zijn. Ze kan nog wel gewoon uit haar bakje eten. En sprietjes hooi kan ze ook nog gewoon pakken. Maar zou ik het nog even aanzien tot de 13de of zou ik er misschien toch nog een stukje afknippen voor die tijd?

Ik ken de risico's, vandaar dat ik er niet om sta te springen. Maar ik wil ook niet dat ze er teveel last van krijgt. Ze lijkt er nu goed mee te kunnen leven namelijk, ze is antuurlijk ook niet anders gewend. Mijn idee is om het niet nu te knippen, maar te wachten tot ze er echt zichtbaar last van krijgt. En misschien is dat wel helemaal niet voor de 13de. Of ga ik dan misschien te kort door de bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .