Ga naar inhoud

voeding


nummel

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een vraag.Heeft iemand misschien een tip voor mij.Ik heb een kruising vlaamse reus/frans hangoor.Hij is nu 4 jaar oud en begint mager te worden.Zou hem graag wat extra's geven maar weet niet zo goed wat buiten hetgeen wat wel mag.Het is ouderdom waarschijnlijk maar toch,hou hem het liefst zolang mogelijk.

Gr.Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn van vier jaar is niet oud!! Grote rassen worden wel minder oud, maar ik vind vier alsnog erg jong om van ouderdom uit te gaan!

Ik zou dus met je konijn naar de dierenarts gaan om tand/kiesproblemen uit te sluiten, een wormenkuur kan misschien ook geen kwaad.

Verder kun je hem Science Mature gaan voeren, dit voer van Supreme is speciaal voor het ouder wordende konijn.

Wat voer je nu precies? Hoeveel biks, hoeveel groente? Eet hij graag hooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dollie

Hij krijgt groene biks die eet hij goed.Andijvie witlof hooi courgette enz eet hij ook prima. Hooi en stro de hele dag wel.Ontlasting is ook niks aan te zien.Dat hou ik ook wel in de gaten.Franse hangoren worden 4 a 5 jr oud uitzonderingen daargelaten.

Hij is nog levendig zat dus ziek is hij absoluut niet.Ontwormen doe ik regelmatig.

Gr.Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van ouderdom kan je niet spreken hoor.

Het is een kruising dus worden ze alsnog wel ouder dan een gemiddelde FH of Vlaam..

Een vlaam word gemiddeld 6 tot 8 jaar en een Franse hangoor 8 tot 10 jaar dus ouderdom zou t niet zijn.

Hoeveel voer geef je? ...gr?

Ontlasting verder goed echt geen wormen?

Geen gas?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Ja ik heb dat ook van mijn Franse hangoor fokker gehoord dat ze 4 a 5 jaar het maximale is, maar dat blijkt niet waar te zijn. Ik blij dan kan ik zelf ook langer genieten van mijn bijna 10 maanden jonge Franse hangoor Fluffie.

Hopelijk weet je bij de DA dan wat het is. Eet hij wel gewoon of ook minder? Misschien zijn zijn tanden te lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura

Tanden heb ik al naar gekeken.Zijn prima.Morgenavond kan ik bij de da terecht.Eten doet hij wel.Brokken, stro,hooi,wortels ed dus dat is het niet.Ontlasting is ook goed maarja misschien toch wormen.Ik hoor het morgen wel en dan zal ik hier wel opzetten wat het is.

Ben echt blij dat er niks klopt van de verhalen van 4 a 5 jaar. Kan ik nog lekker van genieten haha.

Gr.Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Karin,

Het kan ook aan zijn kiezen liggen die kan je zelf niet zien.(Had mijn konijn ook die had er last van en at een heel klein beetje en werd dus ook magerder)

Heeft ie niet een dikke opgeblazen buik?

Nou gelukkig dat je morgen bij de dierenarts terecht kan.

Hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Laura en andere reactie mensen natuurlijk

Sorry voor de late reactie maar ben bij de da geweest.Tanden waren ok.Hij heeft Nummel uit voorzorg ontwormt omdat ik geen ontlasting had.Heb ik de volgende dag gelijk gebracht en die was ook goed. Geen wormen of wat ook.Heeft een oppepspuit gehad en antibiotica (daar ook nog 2 van mee naar huis gehad voor vandaag en zondag) Heb hem naar binnen gehaald en voer hem nu 5x daags extra met dwangvoer naast zijn eten wat hij eet. Hoop hem er op deze manier er door heen te krijgen.Meer kan ik helaas niet doen volgens de da. Dus duimen maar dat het goed gaat komen met extra voer en veel knuffelbuien. Gaat wel iets beter heb ik het idee dus denk dat het goed gaat komen. Hou je op de hoogte.

GR.Karin

Allemaal nog een goed 2010 gewenst van mij en Nummel

aangepast door nummel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Lianne

Nee ook geen eitjes. Hij heeft een spuit rechtstreeks in zijn bekje gekregen met ontwormingsvloeistof. Komt waarschijnlijk door de kou dat hij alle energie heeft gestoken in het feit om lekker warm te blijven. Daardoor is hij minder gaan eten en gebeuren dit soort incidenten. Het gaat al beter met hem dus daar ben ik blij mee.

Gr.Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen

Het gaat al beter met Nummel.Hij begint steeds beter te eten dus ga ik er maar van uit dat het weer helemaal goed gaat komen met hem. Hij heeft zijn laatste antibiotica spuit vandaag gehad. Daar is hij dus ook vanaf.Hou hem voorlopig binnen,moet eerst aankomen en in febr. of maart doe ik hem weer naar buiten. Hij staat nu lekker bij ons in de woonkamer waar hij lekker los kan lopen. Hou jullie op de hoogte.

Gr.Karin en Nummel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lieve mensen.

Vandaag geen goeie dag. Ondanks mijn inzet en die van de da is mijn lieve schat Nummel vandaag dood gegaan. Ben er kapot van maar wou het jullie wel even laten weten.Hij heeft het helaas niet gered en ik zal hem erg missen.

Gr.Karin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn da is wel konijnkundig. Hij heeft alles wat na te kijken is nagekeken. (bloed,onlasting.tanden) In Nummel zijn bloedlijn zitten meer van dit soort incidenten dus waarschijnlijk is het iets wat erfelijk is maar ze kunnen alleen niet traceren wat het is.Ook niet in het bloed. Dat het zo plotseling heel snel ging kan komen dat de predniselon(oppepspuit)spuit die hij gehad heeft uitgewerkt is geweest.We hebben in ieder geval alles gedaan om hem beter te krijgen maar helaas is het niet gelukt. Hoop dat niemand dit hoeft mee te maken want ik heb er meerdere mensen over gehoord bij wie dit is voor gekomen.Bedankt voor jullie reactie,waardeer ik zeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .