Ga naar inhoud

Meest voorkomende doodsoorzaak bij konijnen?


XxpipjexX

Aanbevolen berichten

Ik denk zelf ook inderdaad onwetendheid en slechte verzorging.

Mijn konijnen zijn gezond, krijgen goede voeding, genoeg beweging en glanzen heel mooi (je ogen doen er aan pijn ;) ). Als ik ze oppak voel je dat het stevige gespierde konijnen zijn, wat ook zo hoort.

Als ik het konijn oppak van mijn tante voel je geen stevig konijn... Paar keer geadviseerd dat ze er iets aan moet doen, omdat hij zo mager uit ziet. Hij zit ook alleen. Hij krijgt gemengd voer. Hooi heeft hij wel heel veel. Maar dat is ook enige plus punt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

onwetendheid en slechte verzorging vind ik niet een doodsoorzaak..

een doodsoorzaak vind ik bijv gas..of in ieder geval een lichamelijke oorzaak die tot de dood leidt.

Zelf denk ik dat darmproblemen en ontstekingen bovenaan staan..

Dat dat te wijten is aan een slechte verzorging/onwetendheid is een oorsprong..

Maar ja..als iedereen iets anders roept, komt er dus geen antwoord op de topicvraag..

Dan moet je dus eerst eens informeren of er überhaupt ooit onderzoek geweest is naar de meest voorkomende doodsoorzaak...

Zo niet, dan blijft het gissen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste is overleden aan ouderdom, was ruim 8 jaar, denk zelfs bijna 9 jaar, en dat voor een DW konijntje op gemengd voer en bijna geen groenten, behalve schilletjes en restjes, wat hooi en stro, van die gekleurde konijnenbroodjes en knaagstaven! Waarschijnlijk gewoon geluk gehad.

Is er ook niet een groot aantal baby's dat wordt doodgebeten als ze net geboren zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 jaren later...

Wat een onzin wordt er hier verteld.Ons konijn zat buiten.In een echt konijnenhok,met een ren aangebouwd. Wij hadden hem meer als 6jaar.Ondanks dat hij buiten zat,we hebben ook 2 honden,hoorde hij er echt bij.Als we buiten zaten kwam hij nieuwschiere.s'morgens sprong hij in het rond,om ons te begroeten.Hij kreeg droog voer en vers voer,dagelijks.Het was een blij,gelukkig en tevreden konijn.Ook was hij ingeent. Maar om ons nu te verwijten dat wij niet genoeg wisten,of het niet goed in de gaten hielden.Is grote onzin.Hier wordt gewoon een schuld aangepraat.Gaan bij al die betweters hier,geen konijnen dood.Geef een corect antwoord  of hou je snaer. Ons konijn was een blij en gelukkig konijn.Heeft een goed leven gehad.Waar vandaag helaas een einde aan is gekomen.Ik wou weten waarom,maar dat had ik op deze site beter niet kunnen doen.Want hier wordt alleen onzin verkocht.O ja,de dierenarts zei dat het ouderdom was,en dat hij een hartaanval heeft gekregen.Dus niks parasieten,nalatigheid of andere onzin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cordesnor1954 Je zit hier op een forum waar mensen hun mening geven. In dit geval meningen van 10 jaar geleden (ik zal dit topic danook een slotje geven).

 

Als je en vraag hebt over jouw (overleden ?) konijn kun je beter een nieuw topic maken waarin je jouw situatie kunt beschrijven. Correcte antwoorden voor jouw situatie zul je in een algemeen topic immers nooit vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .