Ga naar inhoud

2 konijnen 1e voorholte ontsteking


mirjamspd

Aanbevolen berichten

Vorige week donderdag naar de DA gegaan, bleek dat Snoepy een 1e voorholte ontsteking had (soort verkoudheid ofzo)

ik heb antibiotica meegekregen, en 2 x per dag moet ik het inspuiten

Vandaag weer naar de Da gegaan met Flappie dit keer, had precies hetzelfde, ook antibiotica voorgekregen

alleen heb ik er nog niet zoveel ervaring mee, ze trekken de hele tijd hun hoofdje weg, ze blijven verder wel stil zitten, ook al met handoek geprobeerd maar dat werkt ook niet echt,

iemand nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tips om de AB te geven bedoel je?

Rustig gaan zitten (doe het meestal op de bank) en een handdoek op je schoot leggen, konijn met z'n kontje naar je toe midden op de handdoek zetten. Handdoek strak om hem heen wikkelen zodat alleen z'n koppie er nog uit steekt. Goed vasthouden en voorzichtig op de rug draaien, beetje tussen je benen klemmen en met je ene hand het koppie vasthouden, met de andere de AB inspuiten..

Zo doe ik het altijd en dat werkt prima, nu moet ik zeggen dat het zonder handdoek ook wel lukt en als Indy weer een tijdje het één of het ander moet hebben, dat hij gewoon rustig blijft zitten en ik het naar binnen kan spuiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bunny ranch chanty, hoe bedoel je?

verder lukt het vandaag wel goed :), ik heb ze nu wel gewoon in een goede greep.

gister werd flappie gek, ze ging helemaal tegen mij aan lopen (ik hield haar niet meer)

gelukkig kon ik haar nog net pakken voor ze over mijn hoofd naar beneden tuimelde,

daarna nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel, vandaag ging het ineens weer heel goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mijn moeder wil de DA niet meer betalen... dag geld..

Ik ben zelf moeder en snap hier nou echt helemaal niks van hè?:bad:

We hebben dieren hier en die blijven hier tot aan hun dood, en als ze wat mankeren dan gaan ze naar de DA

En als het helaas een smak geld gaat kosten, dan gaan ze nog steeds naar de DA!!! simpel en klaar

Je speelt toch niet met de gezondheid van een dier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm je hebt gelijk, maar aangezien de konijnen mijn verantwoordelijkheid zijn.. echt duidelijk ...moet ik dan voor zulk soort dingen betalen...

ze gaan hier ook heus wel naar de dierenarts hoor! alleen heeft mijn moeder na een paar keer zoiets van je kan het nu zelf wel betalen dus..

als er iets ernstigs is ofzo en het kost een operatie van 150 euro dan zal ik dat ook heus wel betalen! van mijn part neem ik een krantenbaantje ofzoo of ik smeek mensen mijn hangmatjes te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan het inderdaad wel snot zijn, maar jouw DA heeft voorholte-ontsteking geconstateerd. Weet je hoe hij/ zij daarbij is gekomen? En is het een konijnkundige DA? Als het wel snot is, moet je inderdaad met antibiotica werken. Volgens mij kan dat trouwens best wel lang aanhouden (een maand of zo). Maar bij snot is er meestal ook sprake van waterige oogjes. Hebben jouw konijnen dat? Sterkte ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, ze wist niet zeker wat het was, ze zei dat ik het beste antibiotica kon proberen, en dat het waarschijnlijk een een eerste voorholte-ontsteking was (soort verkoudheid ofzoo) Ik weet eigenlijk niet echt of het wel een konijnkundige DA is,

ze hebben wel veel verstand van konijnen opzich .. het is in ieder geval de beste DA die in de buurt zit! Snoepy heeft een nat neusje maar geen waterige oogjes,

Flappie heeft geen nat neusje maar ademt wel wat moeilijk (snoepy ook) ze heeft wel waterige oogjes, maar dat heeft ze altijd al gehad, zelf voor dit gedoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .