Ga naar inhoud

Binnenhouden na narcose?


xxMarieke

Aanbevolen berichten

Hee.

Bij mijn konijn zijn net de kiezen geknipt. Hij is nu nog half onder narcose, dus de dierenarts zei dat hij vannacht binnen moest blijven.. omdat het buiten te koud is.

Maar nu bedacht ik net.. maakt dat dan niks uit? Aangezien hier normaal wordt afgeraden een buitenkonijn binnen te halen..

x.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval wegen de nadelen van een buitenkonijn naar binnen halen, niet op tegen de nadelen van hem weer buiten doen. Omdat hij net onder narcose is geweest kan hij zijn temperatuur nog niet helemaal zelf regelen, om onderkoeling te voorkomen kun je hem beter binnen houden. Ook kun je hem dan wat makkelijker in de gaten houden.

Wel zou ik er voor kiezen hem in een onverwarmde kamer te zetten, als dat mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe warm is het ongeveer op je kamer dan? Zet anders (even een tijdje) het raam open zodat het niet te veel verschilt van de buiten temperatuur overdag en dan is het geen probleem.

Hem op zolder zetten.. Misschien qua temperatuur beter maar op je kamer kun je hem vast beter in de gaten houden. En da's ook gezelliger voor hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de kamer gaan en dan het raam een beetje open zetten.

Bij mij is het op zolder warmer dan op de slaapkamers. Ik heb altijd de ventilatieroostertjes open staan op de slaapkamers (nergens verwarming aan).

Ik ben gisteren weet ik hoeveel keer de trap op en af gelopen om te kijken hoe het met Benno ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het ongeveer 20 graden is zou ik wel even het raam open zetten.

Tsja.. Dat verschilt per konijn denk ik.. En ligt ook aan wanneer hij precies geholpen is.. Je merkt het ook wel aan ze, bij mij zijn ze als ze net thuis komen echt van die dronken droppies die eerst überhaupt niet overeind kunnen komen en daarna wankelend rond beginnen te lopen.. Dat trekt langzaam weg en uiteindelijk gedragen ze zich weer normaal.

Toen mijn konijn aan zijn haakjes geholpen is was hij vrij snel wel weer 'helder', ik denk 's avonds sowieso wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer je het konijn in een ruimte zet met het raam open dan kan hij nog niet zijn warmte vasthouden. na een narcose kun je hem het best een kruik geven.(fles warm water, snuggle safe oid) door de narcose is hun inwendige thermometer van de wap. ze houden dan hun warmte niet vast/oppeil en kunnen onderkoelen en in shock raken. een paar dagen binnen is niet zo'n probleem, buiten is er (nog) geen vrieskou. bouw de warmte wel af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .