Ga naar inhoud

wit puistje bij neus?


heuhj

Aanbevolen berichten

Ons konijntje heeft een soort puistje bij haar neusje. Het lijkt of er pus uit komt.

Konijn is nu ongeveer 10 weken oud, we hebben haar bijna 3 weken. Op die plek heeft ze altijd al een klein wit vlekje (of korstje) gehad, maar sinds vandaag komt er pus uit

Iemand een idee wat dit kan zijn? dsc0535.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gisteren op tv gezien bij een ander dier weet niet juist meer wat het is en het kan zijn dat het haar op die plaats is uitgevallen je kan het vergelijken met een hond zonder pigmenten op zijn neus ik zou toch maar even langs de da gaan want al het is wat ik denk dan kan hij niet meer in de zon

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als pus uit iets komt wat geen abces lijkt te zijn en het dus niet gewoon leeg loopt maar erop blijft zitten als beslag, is het niet in orde. Dit is namelijk al een infectie. (Abcessen zijn ook niet in orde, dit even om verwarring te voorkomen, maar die kunnen zichzelf nogals eens oplossen door open te gaan en leeg te lopen)

Dan moet je er absoluut mee naar de DA, dit zal namelijk niet vanzelf over gaan. Het zal schoongemaakt moeten worden (NIET zelf gaan doen!) en waarschijnlijk moet er een AB aan te pas gaan komen. Doen hoor, naar de DA, zeker met zo'n kleintje. Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .