Ga naar inhoud

Ze willen niet mee overstappen op SS


crepe Suzette

Aanbevolen berichten

Daar ben ik weer..

New problem!

Na een tijd gemengd voer te hebben gegeven ben ik overgestapt op biks.

Was geen succes, had eerst Hope Farm (goed geschreven?) maar dit vonden ze absoluut niet lekker.

Had het gemeng met gemengd voer, maar alle biks bleef liggen, okal werd het gemengde voer minder.

Nu probeer ik het met SS maar ook dit is niet echt een succes..

Ik kan moeilijk blijven mengen, of is dit wel de beste manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou zeggen, de aanhouder wint! want ze pikken nu alleen de lekkere dingen uit het gemengde voer, maar als je ze geen nieuw eten geeft zullen ze heus een keer op de biks overstappen. wel natuurlijk altijd op blijven letten dat ze niet eigenwijs zijn en besluiten te stoppen met eten!

misschien niet leuk als ze zelf niet helemaal meewerken, maar uiteindelijk zijn die biks gewoon wel beter voor ze en daar gaat het om. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Fred heeft het twee maanden geduurt.. Maar hij is nu verliefd op z'n SS. Gewoon doorzetten. Het klinkt een beetje overdreven misschien, maar dat is het niet: Gemengd voer is gewoon niet goed. Te veel vet en te veel calcium. Ik heb hier nu eentje lopen met (ernstige) blaas (of nier) problemen, uiteindelijk maakt het niet eens zo heel veel uit wát precies het probleem is, het veroorzaakt toch allemaal urinebrand. En dat is écht niet leuk, voor jou niet en voor je nijn natuurlijk helemaal niet.

En ja, Indy heeft héél lang gemengd voer gehad.. Helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik mijn "omaatje" binnenhaalde heb ik ook gelijk SS gehaald, maar ze vond en vind nu nog er niks aan....

Ik had het eerst gemengd en toen haalde ze alles eruit wat ze wel lust en de SS bleef liggen...heb haar gedwongen door alleen nog SS te geven maar ze weigert gewoon te eten....ze eet nu heel veel hooi waar ik wel weer blij van wordt maar de SS blijft gewoon liggen.....konijnen zijn toch maar vreemcde wezens hoor hihi:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen Zazou net bij mij kwam wonen, kreeg hij ook gemengd voer.

Hij kreeg dit bij zijn vorige baasjes, dus ik moest dit overnemen om hem langzaam te laten wennen aan mijn bixjes.

Ik geef ook SS, maar Zazou moest hier in het begin ook niets van weten.

Meneer at liever de gekleurde stukjes uit zijn gemengd voer ;)

Dat voer stonk ook trouwens, vond ik.

Maar idd --> de aanhouder wint!

Ik heb 'm netjes over laten stappen & ben meer SS in zijn voerbakje gaan doen & gemengd voer gaan minderen.

Uiteindelijk bleef er alleen SS over met als gevolg dat meneer geen keus meer had ;)

Kennelijk moest hij aan de smaak wennen, want ook hij is helemaal gek op de SS geworden net zoals Pumbaa & wil nix anders meer :)

Hij was bijna 4 jaar, toen ik hem liet overstappen.

Dus mijn advies is --> zet even door & zorg dat ze voldoende onbeperkt hooi tot hun beschikking hebben.

Op een gegeven moment zullen ze bijgeven & willen ze niets anders meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook zo gedaan als Joseeke. Eerst mengen en dan alngzaam minderen. Werkte perfect. Al moet ik zeggen dat de meeste van mijn konijnen van de een op de andere dag over waren op SS omdat ze dat lekkerder vonden.

Dit hadden Pumbaa & *Balou* ook toen ze op SS moesten, vanwege de snijtand-verwijdering van *Balou*.

Zazou was ook helemaal nix gewend, kennelijk wist hij niet wat hem allemaal overkwam ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .