Ga naar inhoud

Elke keer weer


MCpaasei

Aanbevolen berichten

Ik had weer een keutel met een wit sliertje erop. Waarvan ik dus denk dat het een worm is en waarover de dierenarts twijfelt... Nouja, ik ben benieuwd dan. Ik ben druk keutels aan het verzamelen. En onderwijl probeer ik mn nijn op de been te houden. Ze heeft weer kleinere keutels en dan geef ik veel vocht enzo en dan worden de keutels weer wat groter en dan weer kleiner enz. Dus schiet lekker op en dan onderwijl nog steeds die Ciseral. Ik word hier niet gelukkig van! Ik krijg een hoop stress ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jeetje...

Zou je nog eens kunnen proberen een duidelijke foto te maken van deze keutel met 'sliertje'?

Ik zou desnoods de dienstdoende DA bellen en je probleem uitleggen (ook zeggen dat je keutels vind met wat je denkt wormen). Mss heeft hij er een andere kijk op...

Echt lang moet dit ook niet meer duren hé. En bellen kost geen geld (nou ja...niet te vergelijken met een DA bezoek).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal straks kijken of een vriend van mij er een goede foto van kan maken. Ik ben niet zo'n held in duidelijke foto's maken. Nijn heeft net weer gekeuteld en gelukkig zijn ze weer wat groter. De dienstdoende DA staat niet bekend als konijnkundig geloof ik. Maandag zal ik een andere dierenarts in Delft gaan bellen die wel goed bekend staat...

Inmiddels ben ik even over op een andere tactiek. Nijnen vinden bepaald hooi lekker waar ze eerst hun blindedarmkeutels van lieten liggen. Dus ik heb nu dat hooi weer even gegeven, want dan eet ie flink wat hooi. Misschien heb ik ook mazzel dat ie zn bdk laat vallen...

Bedankt in ieder geval voor het elke keer meedenken! Dan voel ik me tenminste niet alleen. Mensen vinden dat ik maar overdreven doe met mn nijnen...

aangepast door MCpaasei
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Ik hoop dat je ondertussen verder bent gekomen bij het oplossen van het gezondheidsprobleem bij je konijn. Goed van je dat je informatie hebt ingewonnen bij de Wilhelminakliniek.

Dit is echt een sluipend probleem. Misschien dat je in je achterhoofd ook kan meenemen dat je konijn een haarbalverstopping heeft in de maag. Het medicijn wat je nu gebruikt helpt wel een klein beetje om te lozen maar het echte probleem ,als het een maagverstopping is door haren, blijft dan zitten.Etensresten,zoals bv hooi gaan daar ook tussen zitten,m.a.g dat het konijn vol zit en minder eet en minder poept.Als dit probleem te lang blijft door gaan en niet juist behandeld wordt gaat het helaas.....!

Helaas spreek ik uit ervaring.Miloh,mijn konijn, heeft het niet overleefd.

Ananassap,verse wel te verstaan, of Prozym kunnen door de werking van bepaalde stoffen helpen om de voedselresten op te lossen zodat de bal in de maag kleiner wordt. Het lost de haarbal dus niet op, maar de voedselresten. Ik denk dat als je dit woord intoetst op internet dat er een veel betere en duidelijkere uitleg komt dan ik je kan geven. De behandeling kan trouwens heel lang duren,maar dat heb jij er vlgs mij wel voor over:yes:!

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen. Heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Ik hoop dat je ondertussen verder bent gekomen bij het oplossen van het gezondheidsprobleem bij je konijn. Goed van je dat je informatie hebt ingewonnen bij de Wilhelminakliniek.

Dit is echt een sluipend probleem. Misschien dat je in je achterhoofd ook kan meenemen dat je konijn een haarbalverstopping heeft in de maag. Het medicijn wat je nu gebruikt helpt wel een klein beetje om te lozen maar het echte probleem ,als het een maagverstopping is door haren, blijft dan zitten.Etensresten,zoals bv hooi gaan daar ook tussen zitten,m.a.g dat het konijn vol zit en minder eet en minder poept.Als dit probleem te lang blijft door gaan en niet juist behandeld wordt gaat het helaas.....!

Helaas spreek ik uit ervaring.Miloh,mijn konijn, heeft het niet overleefd.

Ananassap,verse wel te verstaan, of Prozym kunnen door de werking van bepaalde stoffen helpen om de voedselresten op te lossen zodat de bal in de maag kleiner wordt. Het lost de haarbal dus niet op, maar de voedselresten. Ik denk dat als je dit woord intoetst op internet dat er een veel betere en duidelijkere uitleg komt dan ik je kan geven. De behandeling kan trouwens heel lang duren,maar dat heb jij er vlgs mij wel voor over:yes:!

Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen. Heel veel sterkte.

Spijtig genoeg ondertussen ook al achterhaald ivm de pH...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste bestaat een maagverstopping eigenlijk niet echt bij konijnen...

Een teveel aan haar in de maag kan wel zorgen voor een vertraagde darmwerking (omdat het haar een vol gevoel geeft, gaat je konijn minder eten, door het minder eten vertraagd de darmwerking)

Ten tweede denk je daar hier idd niet echt aan.

Je zit hier gewoon met herhaaldelijke stasis (vertraagde darmwerking) met een tot nu toe onbekende oorzaak. Maar mogelijk dus wel een parasitaire oorzaak.

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het niet doen...

Voornamelijk omdat ik ze nu in goede conditie zou willen laten.

Ik vermoed dat ze ondertussen al wel wat is afgevallen.

Zolang ze het 'goed' blijft doen zou ik haar voedingspatroon niet echt aanpassen.

Als de oorzaak idd parasitair is, heeft je verranderd voedingspatroon niet veel zin. Tenzij op de momenten dat ze last krijg, om haar daar weer door te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja... maar wat zou zo'n sliertje dan nog meer kunnen zijn??

Tja...

Persoonlijk geloof ik dat dat zeker in combi met deze symptomen 9/10 keer idd op een worminfectie duid...

Als je je er zelf niet meer goed bij voelt, bel dan gewoon de dienstdoende DA en vraag naar panacur pasta of suspensie.

En anders zeker maandag zorgen dat je dat vastkrijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouja, ik vind het geen spoed, dus ik ga niet nu de dierenarts bellen. Hij eet nog gewoon. Maar ik begin er wel flink van te balen allemaal. Wat zou jij doen? Jij zou zeker gewoon allang met Panacur begonnen zijn? Is Panacur dan zo schadelijk dat ze het niet willen geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk idd met panacur begonnen zijn.

Ik snap dat je DA mss zekerheid wil over de oorzaak. Maar als de labotest idd wormen vind, geeft dat opzich nog steeds geen volledige zekerheid dat de wormen hier de oorzaak van zijn aangezien wormen in sommige gevallen ook een bijkomend probleem kunnen zijn.

Je bent dus pas redelijk zeker dat de wormen de oorzaak van deze problemen zijn als je konijn het na de behandeling wel beter doet.

Op de vraag of panacur zo schadelijk is...

Niet echt... een korte kuur zoals bij ontwormen heeft eigenlijk zo goed als geen neveneffecten (erg veel mensen ontwormen bijvoorbeeld 1x per jaar preventief).

Het is wel zo dat het pas redelijk recent bekend is dat panacur bij langdurig gebruik een negatief effect kan hebben op het beenmerg. Maar dan gaat het wel over behandelingen van maanden. En de kans is nog steeds erg klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een keutel gevonden met een sliertje erop. Op de 1 of andere manier vind ik iedere keer keutels met een sliertje erop rond dit tijdstip...

Ik spaar best wel veel keutels. Ik weet eigenlijk niet hoe ze dit onderzoeken in het lab? Ik heb van drie dagen bij elkaar in een bak gegooid, maar ik heb er best wel veel. De keutels met sliertjes heb ik apart. Is dat goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem een injectie gegeven... We hebben er geen afspraken over, maar zij geven het ook telkens en ik heb ze in huis ja. Morgen zal ik wel weer bellen om te overleggen, maar ik word er wel moe van. Hij heeft net wel weer wat gegeten. Ik ga zo weer kijken of ie eet. Hij is nu uit het hok...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze eet wel weer hooi nu. Het is toch verschrikkelijk zo? Ik heb het echt in de gaten gehouden en de keutels werden vandaag juist weer groter. Ze is dus niet gestopt met keutelen ofzo. Er zaten wel weer allemaal borrels/vocht in de darmen, maar dit is geen gas of verstopping ofzo toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de keutels zijn voor onderzoek... ik hoop vandaag of morgen de uitslag te krijgen. Ondertussen heb ik weer nieuwe primperid gekregen. Ik heb nu al twee keer mis gespoten... maarja.. dalijk weer proberen.

Ik heb nu al twee nachten nauwelijks geslapen ervan en ik kan ook aan niks anders meer denken. Ik vind het verschrikkelijk. Ik krijg toch het idee dat het niet lang gaat duren zo... ik vind haar zo lief :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderzoek is gedaan. Er is een aarsworm of zoiets gevonden. Deze worm kon niet de klachten geven die ze heeft zeiden ze. Nu heb ik toch voor de zekerheid panacur voor die worm. Dit moet ik 3 dagen geven aan allebei en dan over een maand herhalen. Want deze worm heeft een cyclus van een maand ofzo?

Ze zei dat het niet meer die andere worm kon zijn, omdat dat anders uit de keutels gebleken moest zijn. Stel dat het die worm is die in de blindedarmkeutels zouden moeten zitten (zoals beschreven bij Wilhelminapark) komen die er dan ook uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .