Ga naar inhoud

Puck


desi

Aanbevolen berichten

Helemaal goed, die tips!!! harstikke bedankt:yes:

Nou nanna is weer helemaal in haar sas bij haar vriendje en vriendinnetjes...ze loopt lekker de ren door te snaaien naar restjes en boris kwam helemaal blij om haar heen rennen en heeft haar even van voor tot achter gewassen dus ben blij dat ik haar terug heb gezet!

aangepast door desi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update over puck...

Ik heb haar nu toch weer binnen gehaald, want ik heb gewoon het vage gevoel dat ze aan haar einde is begonnen...

Ze neemt afstand van de andere konijnen en ligt veel binnen in het nachthok

Ik was haar al aan het ontwormen maar heb eigenlijk het idee dat er misschien wel niks is maar dat ze gewoon op is....ze eet nog steeds goed en keutelt goed...nu heeft ze alleen haar ene oogje een beetje ontstoken, dus heb haar naar binnen gehaald om dat in de gaten te houden en haar ook beter te kunnen verzorgen en in de gaten te houden....

Misschien is het wel wat aniek zegt, een tumor oid. ik weet het niet maar ik heb gewoon een heel sterk gevoel dat ze op is, vraag me niet waarom maar het gevoel is er gewoon...:erf:

Ik ga haar goed bekijken en extra verzorgen maar er hangt een geur om haar heen die mijn andere nijnen ook hadden toen ze stierven..ben ik gek of kan dat?ik weet het niet hoor....

Mocht ze toch een beetje ziekig zijn en weer opknappen, dan gaat ze van het voorjaar lekker weer bij de anderen maar ik ben er bang voor eigenlijk.......

aangepast door desi
Link naar reactie
Delen op andere sites

8/9 jaar is een ontzettend mooi leeftijd voor een konijn.

Dus het kan heel goed zijn dat ze "op" is.

Daarnaast weet je haar voorgeschiedenis niet & wat ze allemaal meegemaakt heeft.

Dit kan ook allemaal meespelen, waardoor ze nu "versleten" is.

Haar traanoogje kun je druppelen met homeopatsiche oogdruppels van Oculoheel.

Deze zijn verkrijgbaar bij de drogist.

Ik heb dit altijd standaard in mijn EHBO-doos zitten voor als die 2 van mij een irritatie in het oogje hebben, wat snel kan gebeuren met hooi.

Ze hebben hier altijd veel baat bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 8/9 ook al behoorlijk op leeftijd hoor, zeker als je niet weet wat haar voorgeschiedenis is. Ik zou het niet allemaal maar op ouderdom gooien en wel gewoon met haar naar de DA gaan als het nodig is. Voor haar oogje kan ze vast gewoon behandeld worden.

Mijn vorige ventje heb ik met 5 jaar uit de opvang gehaald en hij kreeg al kwalen toen hij 6/7 was (hart problemen). Met medicijnen heeft hij toen nog een goed leven gehad met zijn vriendinnetje, maar met 9 was hij ook helemaal op. Hij viel ook af en kreeg steeds vaker plakpoep. Natuurlijk ben ik wel naar de DA geweest, maar op een gegeven moment was hij gewoon op. Op een ochtend toen ik zijn kontje schoonmaakte is hij in mijn armen gestorven ... :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan het zijn dat ze 'op' aan het raken is maar zoals Femke al zegt, ik zou het niet zomaar hier op gooien.

Voor dat oogje zou ik even naar de da gaan of ieder geval even bellen, ook heb ik begrepen dat een ontstoken/tranend oogje kan wijzen op een verminderde weerstand (verbeter me wanneer ik dit fout heb!) wat in kan houden dat ze nog wat anders onder de leden heeft.

Ik zou wel je wormenkuur afmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oogje ziet er alweer wat beter uit, heb oogzalf van de DA gekregen...

Ik wou ook ciseral hebben omdat ze wat minder begint te keutelen maar hij raadde me dat af omdat als er geen verstopping is ze juist last kan krijgen met dat middel en wou dat alleen geven als ze stopt met keutelen...

Je hoort de darmen ook echt pruttelen en dat is toch een teken dat ze goed aan het werk zijn of niet? ze keutelt ook wel, en haar keutels zijn mooi, geen plakpoep of kleine keutels ofzo....het zijn er alleen niet veel..ik denk een stuk of 10 per dag?

maar weer even afwachten, heb wel het idee dat ze het lekker vind om binnen te zijn en ze krijgt van ons genoeg aandacht dus het moet maar even zo...

De hoofdDA dacht zelfs dat ze misschien nog wel ouder is dan die 8 jaar en aan haar lijfje te zien, heeft ze een aardig druk leven gehad als fok konijn, dus vandaar dat ze een beetje aan het op raken is...

Ze krijgt lekkere verschillende soorten kruidenhooi en de SS en ze zit op haar gemakkie te luieren, dus ik heb wel het idee dat dit beter is voor haar....

Ik denk niet dat ze deze koude winter kan overleven met haar dunne vachtje en botterige lichaampje buiten in de ren

BTW, ze woog nu 1, 55 kilo!!!:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe mijn best, weet alleen niet of het helpt allemaal...ze lijkt wel beter te pas maar soms zie ik haar ook weer als een hoopje ellende zitten, dan weer vrolijk dan weer niet....pppffww moeilijk hoor

Heb heel veel lekker hooi gehaald en dat eet ze nu flink en ze begint ook al meer te poepen...dus afwachten maar weer

Ze is zoooo ongelooflijk lief:love::love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .