Ga naar inhoud

Tip: het konijn grote portie hooi in 1 keer, minder vaak bijvullen.


Bijoux

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb wat ontworpen wat mij wel handig lijkt voor het hooi. Je kan je hooi in grotere porties geven zodat je minder vaak hoeft bij te vullen, de konijnen smeren er minder mee (dat ligt ook aan het gaas wat je gebruikt). Zo hebben ze gewoon een hele lange tijd over hooi beschikking

http://i46.tinypic.com/5fn0o3.jpg (iet wat niet netjes afgewerkt, maar even ter voorbeeld.

Wat is jullie mening hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha, grappig topic zo zeg! Ik snap je wel Bijoux, want ik heb ook het probleem dat ze het niet verse hooi waar ze op gelopen hebben bijvoorbeeld niet meer eten, en als ik het in hun ruif doe gaan ze in die ruif zitten (en poepen/plassen), wat dus ook niet echt opschiet. Een staande box van gaas (maak ik op uit je plaatje) zou dus zeker geen slechte zijn, maar helaas ben ik zelf niet zo'n knutselaar...:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt dit toch handig.

ik heb zelf zo iets gelijkaardig in elkaar geknutseld (enkel gaas omdat ze binnen wonen).

ik had het probleem dat ze hooi het ideale plas en poep plekje vonden. en ik kon dus elke keer vers er bij leggen. wat na paar min alweer vies was.

dan maar zo iets in een geknutseld onderaan kunnen ze er makkelijk aan en ze kunnen er niet (of toch niet op alles) gaan plassen en poepen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het even niet zo goed meer,, maar dat bedoelde ik ja, dat konijnen het hooi niet meer eten als ze er op hebben gelopen etc.

@bunny ranch chanty, dit is voor 1 dag, dus zeg maar de bedoeling dat je voor 1 dag hooi erin doet,, zo hoef je niet meer bij te vullen.

Ik begin mijn eigen idee weer een beetje te snappen.

Thanks iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha ha, grappig topic zo zeg! Ik snap je wel Bijoux, want ik heb ook het probleem dat ze het niet verse hooi waar ze op gelopen hebben bijvoorbeeld niet meer eten, en als ik het in hun ruif doe gaan ze in die ruif zitten (en poepen/plassen), wat dus ook niet echt opschiet. Een staande box van gaas (maak ik op uit je plaatje) zou dus zeker geen slechte zijn, maar helaas ben ik zelf niet zo'n knutselaar...:(

Ja zo bedoel ik het eigenlijk ja, en ook als mensen niet weten waar ze het hooi moeten laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoor hier vaak dat mensen het probleem hebben dat de nijnen op het hooi plassen en poepen. dit kan wel kloppen: nijne zijn vreemd: peopen/plassen en hooi eten gaan heel goed samen :)

door hooi op de plek te leggen waar jij wil dat ze hun behoefte doen kun je ze stimuleren tot zindelijkheid (geen garantie helaas:P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hooi op het toilletje en een hooibal los in het hok liggen (dus niet opgehangen) dit werkt bij mij heel goed. wel schijnt het hooi uit zn toiletjes toch lekkerder te zijn:P maar ja ik geef hem de mogelijkheid "schoon" hooi te eten en als hij dat voor zn toillet kiest...... tja...... ik vertrouwe er ook wel op dat hij de juiste hooitjes eruit zoekt eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij het tuincentrum zon'halfronde hanging basket gekocht die je aan een muur kunt ophangen en deze in het (houten)hok gehangen. Ze zijn er in meerdere maten, ik denk erover er een tweede aan de andere wand van het hok te hangen. Gaat prima, ze kunnen er niet in gaan zitten en om te eten kunnen ze er prima bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n ruif Animation12.gif van dekonijnenwinkel.nl Die kan je handig tegen het hout schroeven. Ik had last met een ruif aan de tralies dat het hooi vochtig werd. Dat is dus niet zo handig. Nu hangt hij veel droger.

Ik merk hier trouwens ook dat vers hooi veel lekkerder is. Daar vallen ze echt op aan. Na een uurtje is het al wat ouder en dan gaat het eten langzamer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedoel ik ook:P leg het hooi neer op een plek waar jij wil dat ze hun behoefte doen en het hooi om te eten in een ruifje of hooibal zodat ze er niet in kunnen gaan zitten.

Ah zo! Ik snap hoe je het bedoelt.

@ Jos en Stéphanie, Wat handig,, ik wist helemaal niet dat er al zo iets bestond.

Bedankt iedereen voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .