Ga naar inhoud

Wat te doen?


Cisl0oveGeryon

Aanbevolen berichten

Ik heb nu best veel topics over Mis Dior, maar het gaat allemaal over iets anders. Dit keer over haar gezondheid.. Ze is nu echt zo eenzaam en dat zie je echt aan haar. Haar eetlust is ernstig vermindert en ze drinkt veel minder. Ze rent niet echt meer, zit bijna alleen maar stil. Is er echt geen mogelijkheid dat ze een vriendje erbij krijgt? Want ze eet echt bijna niks meer, als ik eten geef, blijf ze gewoon in het nachthok zitten. Met de anderen kwamen ze altijd keihard aanrennen en was alles zo op! Hooi eet ze bijna niet meer.. Het gaat niet echt heel goed met haar! Wat moet ik nu doen? ik ben bang dat het nog meer verslechterd.. ze keutelt nog wel, maar het lijkt of de keutels nu wat kleiner zijn maar dat weet ik niet zeker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sippi: Cisca's andere konijnen zijn helaas net overleden aan myx, ik weet niet precies waarom Miss Dior nog geen vriendje kan krijgen, maar dat zal ongetwijfeld met besmettelijkheid etc te maken hebben..

Pff, vervelend Cisca. Je kunt haar inderdaad niet naar binnen halen én weer naar buiten doen, maar als je haar nu een paar dagen in een iets warmere ruimte (schuur bijv?) zet, en daarna nog een paar dagen in een onverwarmde kamer, dan kan ze daarna wel gewoon in huis.. Alleen zal ze dan de hele winter binnen moeten blijven. Ik snap dat jullie dat misschien normaal niet doen, maar wellicht kan er nu een uitzondering gemaakt worden? Ik weet niet wanneer ze eventueel wel weer gekoppelt kan worden, maar de hele winter alleen buiten lijkt me ook niet echt een optie als ze daar zo'n last van heeft..

Verder lijkt het me wel belangrijk andere oorzaken uit te sluiten, misschien heeft ze wel problemen met haar kiesjes waardoor ze minder eet en lusteloos is, of een (beginnende) verstopping (ook vanwege de kleinere keuteltjes) ofzo.. Misschien dat het geen slecht idee is om van de week even langs de dierenarts te gaan.. Voor de zekerheid.

En ik zou in elk geval in de gaten houden of ze afvalt, haar dus om de paar dagen even nauwkeurig wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik houd haar goed in de gaten en ik geef haar nu steeds kleine porties bix, dan kan ik goed zien of ze wel eet.

En ze heeft gegeten en veel gekeuteld. De keutels zijn gewoon van normale maat, ze zijn wel donkerder omdat ze niet zo veel hooi heet.

Alleen ze drinkt niet. Dus ik geef haar nu zelf drinken met een spuitje alleen ze laat alles zo weer uit haar mond vallen maar ik hoop dat ze wel wat water binnen heeft gekregen! Is het goed dat ik daarom groente geef die veel vocht bevatten? (zoals komkommer, daar is ze aan gewend) Ze zit wel de hele tijd lekker buiten aan alles te snuffelen enzo en als ik eraan kom dan sprint ze der hok in (via een trappetje omhoog) Dus het lijkt beter te gaan maar dat drinken niet.. een bakje met water gooit ze om, dus dat is ook al geen optie. Ik heb al een groten stenen bak voor haar, maar zelfs dat gooit ze makkelijk om! Maar sinds dat ze in der eentje zit is dit probleem, dus ik denk niet dat het aan der kiezen ligt ofzo, ik denk dat het eraan ligt dat ze eenzaam is.

En voor een beginnende verstopping, is het dan goed om haar buikje te masseren? of is dat voor iets anders goed?

Ik denk niet dat mijn moeder het zo een goed idee vind dat mis dior binnen komt.. en ik denk dat mis dior dat zelf al helemaal niet leuk vind! Iedereen die binnen komt, eruit gaat, een klein kindje dat de hele tijd schreeuwt, ze vind het al stresvol als ik naast haar sta, laat staan met allemaal mensen binnen die langslopen enzo.. Dus ik denk dat dat het niet gaat worden!

Wanneer denken jullie dan dat ik naar de dierenarts moet gaan? Wanneer het nog slechter gaat?

Ik heb zelf geen weegschaal maar mijn oma hiernaast heeft dat wel:P gewoon een personenweegschaal, is dat goed?

Maar ze is dus niet echt lusteloos, maar ze zit gewoon stil, niks aan het doen. Nu zit ze wel de hele tijd buiten want ze zit weer op der oude plek. Dus het lijkt beter te gaan, behalve dat drinken dan.. Dus ze ziet er niet echt ziek uit, niet echt meer lusteloos ofzoiets... Ik ga haar vanavond dan even proberen te wegen, en dan doe ik het wel morgen ochtend ook, en dan doe ik het steeds in de ochtend. (moet op dezelfde tijd toch? (was met frumel wel zo..)

Ze mag weer aan een ander gekoppeld worden over een half jaar ongeveer.. vind het zo zielig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang je haar ook groente geeft die vocht bevatten, is het niet erg dat ze het water eruit laat lopen. Ze zal sowieso wel een beetje binnenkrijgen en met het groen wordt dat wel aangevuld. Als ze maar wat binnenkrijgt.

Bij een beginnende verstopping kan je haar buik masseren, dat zorgt er, denk ik, voor dat het allemaal goed doorwerkt daarbinnen en dat de ontlasting op gang komt. Masseren kan nooit kwaad, maar als ze goed keutelt is dat niet perse nodig.

Nu lijkt het weer aardig goed te gaan, maar hou haar goed in de gaten en zodra ze weer verselchterd, contact opnemen met je DA. Het kan best komen doordat ze eenzaam is, maar het kan geen kwaad andere dingen uit te sluiten.

Een personenweegschaal zul je ook wel kunnen gebruiken, zolang je maar voor elke weegbeurt dezelfde weegschaal neemt. Weegschalen wijken namelijk van elkaar af, je moet dus dezelfde gebruiken om haar zo nauwkeurig mogelijk te kunnen wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .