Ga naar inhoud

5 week oud


nijn en pluis

Aanbevolen berichten

hallo mijn nijn wipneus is 5 week oud en heb haar vanaf dag 4 zelf gevoed met de fles. is vandaag 5 week oud en 1 dag. en weegt 198 gram. ze is een dwerghangoor. heel levendig en gezellig wil constant haar hok uit.

Ze krijgt s morgens de fles en s avonds de fles 12 ml.

ze heeft ook biks staan om zelf te eten en water. de biks eet ze nu wel van water drinken doet ze zelf niet en ook niet uit een schaaltje. Nu wil ze vanochtend niet eten. is het beter nu dat ik naar 1 keer perdag ga? op alle sites staat aangegeven bij 300 gram maar is voor een groter konijnen ras. maar als ik op eenmaal daags ga geen vocht te kort? hoe krijg ik haar nou aan het water? heb haar al met bekje bij fles je gezet en er wat watewr uitlaten komen ect maar geen resultaat. wie heeft er tips?

:meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2keer per dag omdat dat bij de voeding hoorde van www.konijnenbelangen.nl heb deze voeding besteld en gegeven omdat dat als een van de besten staat beschreven. ze is de kleinste en zwakste van het nest geweest alleen is zij nog de sterkste tot nu toe de anderen zijn over leden aan de bekende nijnen ziekte helaas. ze eet zeker wel groenvoer en ook biks dus kan me voor stellen dat je dan niet meer zin hebt in de fles, en tot mijn verbazing dronk ze net wat water uit de drinkfles. maar jij vind het te weinig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sla kan je beter niet geven. De kans op gas word daardoor groter, dus ik geef het niet.. Er staat bij konijnenbelangen echt niet dat je maar 2x per dag moet doen hoor! De mijne moestne we om de 4 uur geven (in het begin zelfs 2) en in de nacht moesten we het ook doorgeven om de 4 uur.. en jesus, 5 weken en 200 gram:O De mijne was al dik over de 300 gram...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben onze konijnen met ongeveer 3 a 4 weken gekregen ze wogen toen net een 200 gram. Tot ze 300 gram wogen (ongeveer 2 weken later) kregen ze 3 keer per dag melk. Tot ze 400 gram waren kregen ze 2 keer per dag (weer ongeveer 2 weken later).

Nu zijn ze ongeveer 15 weken en zijn ze bijna 1 kilo.

Wat mij opvalt, we wegen ze nog steeds elke dag, is dat er vrij veel variatie in het gewicht zit. Soms groeien ze 3 dagen achter elkaar wel 30 gram per dag om dan vervolgens weer 3 dagen achter elkaar 20 gram per dag af te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou sorry hoor nu snap ik er niets meer van ik heb toch echt (ook net weer) gelezen op konijnenbelangen dat ik bij 200 gram 12ml 2x daags moet geven. heb zelfs die mevr aan de telefoon gehad(drie kwartier) alles om het maar fgoed te doen! ik kan niet tegen dierenleed en heb ook alles over voor dieren. nu weet ik niet meer wat me te doen staat. ja ze is klein maar doet het verder heel goed en wil ook niet meer drinken want als ik soms weat vroeg ben om te voeden ivm omdat ik dan een half uurtje eersder moet beginnen heeft ze echt nog niet zo'n zin als wanneer de tijd precies klopt. ik wordt hier echt treurig van als ik het niet goed doe terwijl mij dit advies is gegeven. ik doe alles voor mijn dieren en ben idd eerst ook snachts uit mijn bed gegaan en toen werdt ik door koijnenbelangen af gestraft omdat ik het te veel deed wat is nou goed? help!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je ik hoop echt dat het goed gaatw e hebben al zo'n band. ik hoef de kamer maar in te komen en ze springt tegen de kooi omhoog omdat ze eruit wil en even lekker bij me wil zijn. ze is heel levendig en het lijkt mij dat ze dat niet is al ze te weinig voeding krijgt. bedankt trouwe reusje ziel dat je me even een oppepper geeft :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de melk heb ik ook altijd zo geleerd en ga ik me niet mee bemoeien, maar alsjeblieft geef wel dat groenvoer geen sla, geen wortel, maar gezond groenvoer. Er zijn al zoveel konijntjes dood gegaan aan dikke buikenziekte door te weinig groen en dat is bij flessenkonijnen echt zeer belangrijk.

Verder doe je echt je best, maar luister wel alsjeblieft naar dit belangrijke advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik luister zeker naar het advies heb vandaag al rucola gekocht en ze is er gek op. ze eet veel hooi en geef haar geen sla en wortels meer.moregn naar de supermarkt en ga ik een slekker witlof kopen en peterselie zijn ze gek op toch?

haar bekkie gaat constant op en neer van eten van hooi. ik hoop ook het goed gaat. ben indd al zo bezig met haar eigenlijk 24 uur per dag heb ik de angst van zal ze er nog zijn? omdat de andere 2 ook al weg zijn. bedankt voor jullie hulp en houd jullie op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikkebuikenziekte is een echt voedingsprobleem er zitten te weinig vezels in de voeding tegenwoordig.

In groenten zitten veel vezels en dat kan voor de darmen natuurlijk heel belangrijk zijn.

Gerst bij de voeding geven kan de kleintjes ook een eind op weg helpen.

Niet een geval weinig vezels, maar een te hoog gehalte aan eiwitten, als ik het artikel weer heb zal ik het hier posten.. de fokkersvoedingen zitten veel hogere eiwitgehalten vaak dan de consumentenvoeding. Alleen al in sport zit 17%! terwijl in hopefarms super trio 14% zit. En om nog even grappig te maken in de opfokkerels zit maar liefst 20%. Daarom veel groen, veel hooi en weinig biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de gewone konijnenkorrel sport hier in Nederland heeft dus 17% de Cuni Opfok heeft dus nog meer uit mijn hoofd dacht ik maar liefst 20%! Heb ook nog bij andere gekeken en kwam nog op 16,5% uit, maar dat is nog te veel. In Rabbit Balance zit 15,6% stuk lager, maar als we naar HFS Rabbit Super gaan zitten we al naar de 14%. Ben benieuwd hoe zit het met de voeders in Belgie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .