Ga naar inhoud

Spoed! Konijn met darm of hormoon probleem


maartje78

Aanbevolen berichten

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben met Peppa naar de dierenarts geweest, ze heeft idd een parasiet.

Ik heb shampoo gekregen waarmee ik haar 3 x moet wassen met een week tijd ertussen. En dan zou ze er weer vanaf moeten zijn.

De dierenarts vond haar er buiten dat goed uit zien. Qua gewicht komt ze goed bij!

En er komt al een nieuwe vacht door!

Goed nieuws dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben met Peppa naar de dierenarts geweest, ze heeft idd een parasiet.

Ik heb shampoo gekregen waarmee ik haar 3 x moet wassen met een week tijd ertussen. En dan zou ze er weer vanaf moeten zijn.

De dierenarts vond haar er buiten dat goed uit zien. Qua gewicht komt ze goed bij!

En er komt al een nieuwe vacht door!

Goed nieuws dus!

Dat ze een parasiet had verbaast me dus ook helemaal niks. Fijn dat Peppa inmiddels op begint te knappen! Geen fijne start zo, maar jullie band zal op deze manier alleen maar specialer worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ging het met Peppa in bad? Ben wel heel benieuwd naar het waterballet. :)

Maar wat heerlijk dat jij BB gevonden had voor je naar de dierenarts kon luisteren. :yes:

En zoals Lianne al zei, op deze manier krijg je wel een hele speciale band met elkaar. Heb ik met de katten ook gehad. Zodra je ze echt moet gaan verzorgen, word het heel anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaat vanavond, gisteren waren mijn handen ineens helemaal rood en pijnlijk, de mijt van peppa heb ik schijnbaar ook opgelopen. Gelukkig bezorgd het bij mensen alleen een rood en pijnlijk gevoel, ben er vandaag dus vanaf na veel smeren met crème!

Vanavond ga ik haar wassen en ik ben ook erg benieuwd wat ze daar van vindt.

Tips zijn welkom:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hok lekker bij de kachel straks...en verder 'gewoon' doorpakken..

Hoe duidelijker jij bent, des te beter houd je haar vast en des te minder zal ze protesteren..

Het is precies zoals Lianne zegt, even de knop omzetten..geen medelijden..desnoods ook geen kinderen erbij die gaan gillen of och en wee gaan roepen..(levert voor alle partijen extra stress op) en zelf rustig blijven naar je konijn toe.

Shampoo erop (of er in, wat er in de gebruiksaanw. staat)..wassen, afspoelen en klaar..

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo even een update betreft Peppa!

Ze is inmiddels gewassen, en dat ging wonderbaarlijk goed. Ik heb haar in een babybadje gezet en met bekers haar gewassen.

Ze liet het goed gevallen.

Na het badje hebben we haar goed afgedroogd en ingewikkeld in een warme handdoek.

Ze is daar lekker in gaan liggen en ze was heel rustig.

Daarna hebben we haar natuurlijk goed verwend met een schoon hok, en lekker eten.

Ik ga haar strakjes nog even wegen, ben benieuwd of ze nog flink is bijgekomen, zo te zien wel.

Ik vraag me alleen af, ze heeft bij de fokker een inenting gehad, daar zat toen een flinke bult. Nu heeft ze die bult nog steeds, blijft is dat normaal? ik durf het bijna niet te vragen...) Het is zoals een knikker achterop haar rug aan de zijkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik wil graag langs deze weg iedereen heel erg bedanken voor jullie tips & adviezen omtrent Peppa.

Ze is helemaal opgeknapt, haar vacht is prachtig en qua gewicht een lekkere rond konijn geworden.

Ik had nooit durven hopen dat ze er zo goed vanaf zou komen, en dat is dankzij jullie!

Namens Peppa en haar baasjes: BEDANKT!:goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier mee ook nog even terug komen op de opmerking van Zaza....

Dat Maartje had gezien dat het konijntje zo mager was.....

Dat klopt maar de oorzaak was niet duidelijk waarom.

Dit bleek pas nadat IK diverse vragen stelde over het konijn wat ik ook van een dierenarts verwacht.....Wat betreft zijn dagelijkse portie eten.( bleek 30 gram te zijn ipv 180 gram of onbeperkt)

Hier door kwamen we op het te weinige bix uit wat dit Fransje kreeg en was de oplossing daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .