Ga naar inhoud

Nijntje heeft waarschijnlijk blaasontsteking...


Choco en Nijntje

Aanbevolen berichten

Ik ben net terug van de DA van wacht.

Nijntje had last van urinebrand en we vonden kleine plasjes urine in de ren.

Ik ben zelf net 14 dagen ziek geweest en heb de nijntjes niet alle dagen gezien omdat ze buiten zitten, maar vandaag ontdekte ik dus deze dingen, natuurlijk weer in 't weekend... :sarcastic:

Nadat we haar zelf al hadden schoon gemaakt (toch een poging tot), had ik haar al Metacam gegeven omdat ik vond dat het er allemaal heel gevoelig en pijnlijk uitzag.

Daarna even op BB gekeken of ik daar iets kon vinden en ja hoor, via een topic van Dollie kwam ik zelf al snel op een blaasontsteking... :yes:

Dank u BB !

Daarna een DA van wacht gezocht en gelukkig iemand vrij dicht in de buurt gevonden. Waarschijnlijk niet echt KK maar wel een gedreven en heel vriendelijke DA.

Ze heeft haar onderzocht en ondervond ook dat Nijntje reageerde wanneer ze aan haar urineblaas voelde.

Daarna heeft ze Nijntje geschoren omdat er klitten waren, haar plaatselijk gewassen en ontsmet.

Nijntje kreeg ook een inenting met antibiotica (Baytril zag ik) en een ontstekingsremmer. Ze moet nu nog 10 dagen antibiotica en Metacam krijgen.

Hopelijk is alles hiermee opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke DA had je (ik ken ondertussen de halve wacht DA'en van de regio A'pen)?

Ik zou persoonlijk maandag nog even naar je eigen DA bellen om dit te vertellen.

Doe ik zelf ook altijd als ik in het weekend naar een DA ben moeten gaan.

Op de plekken van de urinebrand zou je een laagje vaseline kunnen smeren. Dit verzacht en zorgt ook voor een beschermlaagje zodat de urine de huid midner beschadigt.

Hier wordt geduimd voor Nijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle reacties en tips !

En Loes, ik heb je al een PB gestuurd.

We hadden al eerder ontdekt dat, waarschijnlijk Nijntje... ze zitten nl met 3, minder zindelijk was, maar daar zochten we niet meteen iets achter.

Ze bleef ook goed eten en verder was er aan haar gedrag niets meer te merken.

Ben wel blij dat we gisteren bij een goede DA terecht konden. :yes:

Veel uit geleerd, mocht het in de toekomst nog voorvallen met 1 van de nijntjes, zullen we zeker sneller reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .