Ga naar inhoud

Diarree, zucht


Dollie

Aanbevolen berichten

Daar heb je een punt Aniek, maar hij krijgt al heel lang deze hoeveelheid en valt nu pas af. Ik denk dus niet dat het daar aan ligt. Hij is ook heel lang een dikkertje geweest toen hij, juist, meer voer kreeg.. Dus de hoeveelheid voer is wel goed denk ik.

Wat ik wou zeggen met mijn reactie op Ciska is eigenlijk ook exact wat ik zei.. Hij krijgt die hoeveelheid voer naar verhouding al. Natuurlijk verschilt het per konijn, maar dat doet niks af aan de verhouding tussen SS en normaal voer.

Hiervoor kreeg hij overigens 15 gram SS en 15 gram gewone biks, daarvoor 15 gram SS en 25 gram gewone biks en daarvoor... Ook 25 gram SS geloof ik, en nog weer daarvoor een hele hoop gemengd voer. Pas sinds ik 15 gram SS en 15 gram gewone biks/25 gram SS voer is hij fatsoenlijk op gewicht. (1500 gram.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag hopen dat die laatste opmerking niet voor mij bedoelt is.. :sarcastic:

Voor Indy was dit altijd de juiste hoeveelheid. Dat hij afgevallen is zoek ik dus bij zijn andere gezondheidsproblemen waarvoor we vanavond naar de DA gaan. Indy is al heel lang geen gezond konijntje meer helaas.

Misschien ook handiger om in het andere topic door te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, als ik dacht dat Indy 50 gram nodig had, dan kreeg ie dat. Al moest ie 100 gram hebben. Maar dat is niet zo. Vijf gram extra zou geen kwaad kunnen, en ik overleg vanavond met de DA wel wat we daar mee doen. Momenteel krijgt ie een klein handje meer dan normaal. Ik denk ook dat het zeer onverstandig is dit op de hoeveelheid voer te gooien en de rest van zijn problemen te negeren. Met een beetje pech heeft hij een terugval met z'n EC, onverklaarbaar gewichtsverlies is daar een symptoom van.

De enige reden dat hij van mij nooit 50 gram gaat krijgen is dus ook dat hij die niet nodig heeft en dat hij dan dik wordt. En dik zijn is niet gezond. Als ik meer zou gaan voeren, zou ik meer groente voeren.

Maar hier gaan we verder.. Diarree is momenteel verre van het grootste probleem.. http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/30113-indy-blaas-nierproblemen.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .