Ga naar inhoud

Jong konijn en hoeveelheid bix


Mexflex

Aanbevolen berichten

Ik heb een konijn van 8 weken oud.

Ze eet en keutelt prima alleen af en toe eet ze de BDK's niet op.

Ik vind het lastig hoeveel ik nu precies moet geven aan Biks, want het is een rasloos konijn. Ik gok dat ze een kilo of 3 wordt, maar dat is dus een schatting.

Ik geef nu ongeveer 70 gram biks (2x 35 gram 1x in de ochtend en 1x in de avond) ze eet veel hooi.

In de avond krijgt ze ook nog een beetje groenvoer. Ik geef nu andijvie omdat dat goed gaat en ze het lekker vind.

Wat doe ik fout en wat adviseren jullie zodat ze haar BDK's toch gaat eten.

Ik heb haar met 6 weken gekregen ivm omstandigheden, kan dit er iets mee te maken hebben in de zin van dat ze nog moet leren om ze op te eten, het gaat namelijk niet elke dag mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bunny Ranch Chanty,

Bedankt voor je advies. Ik houd het in de gaten.

Ik vind het erg moeilijk om in te schatten hoeveel ik moet geven omdat ik nog nooit een jong konijn gehad heb. Zeker omdat het geen ras konijn is.

Ze lijkt erg tevreden en is erg levendig en nieuwsgierig.

Ik heb haar apart in een hok zitten totdat ze 4 maanden is en dan ga ik haar koppelen met mijn (dan ex-ram) Joey.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurt het ongeveer/hoe oud zijn ze ongeveer als dit niet meer mag gebeuren.

Vanmorgen lag er weer een aardige hoeveelheid BDK's. Ik dacht eerst diarree, maar als je goed kijkt dan zie je dat het platgelopen BDK's zijn.

Ik ga toch maar wat minderen met box om te zien of dat iets helpt, maar ik wil niet dat ik te weinig geef.

Ze eet echt veel hooi dus dat is goed. Overdag zijn de keutels goed en mooi droog en het zijn er echt veeeeel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK dat is dus nog een maand of 2.

Vanmorgen lagen er weer best veel BDK's. Ze is zelf niet vies ervan, maar gaat er lekker in liggen rollen. Het zat vanmorgen zelfs op haar rug.:grrrrrr:

Dan kan je alles dus weer gaan schoonmaken :)

Ik heb gisteren minder bix gegeven, maar dat heeft dus niet geholpen. Ze eet wel al haar hooi op en overdag zijn er echt heel veel keutels. Ze produceert er meer dan mijn andere konijn Joey...

Ik denk inderdaad dat ze dan nog moet leren om ze op te eten. Het vreemde is wel dat het de eerste week dat ik haar had niet voorkwam of heel weinig. Nu is het elke ochtend. De rest van de dag zijn de keutels gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het op zich niet zo erg, want ik maak het wel weer schoon. De pest is dat ze er precies in gaat zitten. Dan stamp ze het plat en dan denk je gelijk dat het diarree is. Bovendien zit ze dan zelf ook onder. :)

Maar je gaat dan toch denken dat je iets niet goed doet en wil er dan iets aan doen.

Ik zal haar weer gewoon de normale hoeveelheid bix geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .