Ga naar inhoud

Ollie heeft een oogprobleem...


nathalie b

Aanbevolen berichten

  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Kootje probeert de baas te spelen...of een castratie echt gaat helpen, kan niemand garanderen. De tweeling is geholpen en van hen weet ik ook gewoon dat ze weg moet houden van de sofa bv. Het zit in hun instinkten om hun geur achter te laten bij die van de rest van hun leefgroep. De sofa is typisch zo'n plek met een enorme mensengeur en ofwel willen ze de hunne even toevoegen ofwel de jouwe overtreffen, moeilijk te zeggen wat precies, maar gezien Kootje zijn gedrag, gok ik op het laatste. Dat met de rug naar je toe gaan zitten en niet willen eten is ook gewoon een vorm van afkeuring,niet noodzakelijk stress. Het feit dat hij komt bijten achteraf duidt er dan ook weer op dat hij dominant is. Ik zie bv Merlot dat vaak bij Clicquot doen als er hem iets niet aanstaat.

Duidelijk verhaal, ik herken het.

Kootje heeft ergens een trauma uit het verleden, iets wat we moeten raden omdat het een angstig dumpertje was.

Hij slaat ineens door naar dominantie als we een tijd vriendelijk (maar ook duidelijk) voor hem zijn.

Het gaat op de bank maanden goed en bouwen we leuke dingen op.

Dan begint hij te plassen op de bank.

Als ik hem na zijn foute probeersels direct oppak en de kooi inzet weet hij blijkbaar dat ik "boos" ben. Ik negeer hem dan ook.

Dan raakt hij van slag. Zijn oude gedrag met angst en soms bijterig zijn komt dan meteen weer terug.

De kans dat hij dan ziek wordt is dan aanwezig, zijn spijsvertering is dan ook snel van slag.

En als hij de kooi weer uit mag, dan springt hij ondanks alles meteen op schoot en springt nog sneller door naar "zijn" bankgedeelte.

Dan sturen we hem er af met een plumeau.

In dat ding bijt hij nooit, maar mijn vingers zijn soms minder veilig.

Zijn verleden is zeer waarschijnlijk niet vriendelijk ingevuld geweest, daarna is hij gedumpt en heeft moeten vechten. Zijn oren missen hele stukken oor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de omschrijving niet duidelijk geweest,zal het nog eens proberen......

Als ik Ollie voor me zet,met zijn neus naar mij toe,

dan naar beneden ,de onderkaak en daaronder aan de rechterkant.

Onder zijn kin zit toch een geurklier.......daar rechts naast.

Hij kan er niet op bijten maar de groente komt erlangs zeg maar.

Als ik er met mijn vinger langsging werd hij woest dus kan me voorstellen dat het pijn doet.

Het ziet er dikker uit,rood en zit haast geen haar meer op.Wel zaten er korstjes op.

Manlief ziet het als een soort smetplek of een plek die je kan krijgen als je met je arm over een stuk nylonachtige stof bent geschoten........

Zal het morgen proberen te fotograveren.....

Zie je het voor je 2 dierenartsen;volledig onderzocht konijn en niks te vinden?

Ze hebben zelfs al zijn tenen stuk voor stuk gecontroleerd op zoek naar een reaktie van Ollie!

Manlief zei toen ik thuis kwam "bedoel je die plek onder bij zijn kin?Ik dacht dat hij gewoon raar gegeten had en dacht dat daar wat biksresten in zijn haren zat,had hij vorige week al?"

De communicatie verloopt hier thuis af en toe niet helemaal zoals het moet,als hij iets ziet gaat hij er vaak vanuit dat ik het ookal gezien heb........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke....laat ik gisteren met z'n gevalletje naar de da te zijn geweest....

Ik heb een nhd ram met een traan oog het ging maar niet over....caf, cocidiaal zilver gebruikt ect....niks hielp.

Maar de mijne at wel goed....zie ik vorige week een hele v in zijn hals op de borst geen haren meer :$

Ik denk krijg nu wat is dit nu weer.....

Nu wil deze ram erg graag met zijn geur klier werken.....dat was mij wel bekend na observaties....

Nu naar 3 maanden is zijn oog weer helemaal goed, bij de da hem toch nog eens bekeken ivm met zijn kale borst waar nu weer terug korte haren op zitten.

Heeft ie dus een plek op en naast de plek van zijn geur klier die hard is zonder haren?

Ik wist gelijk zijn oorzaak....de poep bak hoek rand was het probleem.

Heel jammer voor hem maar ik heb dus zijn toilet verwijderd waar hij mega zindelijk op was.

En hopelijk trekt de wond....weg nu en gaan er weer haren op komen.

Hij was dus doorgeslagen in zijn geur afbakenen.

Ik merkte dit zelf ook aan zijn gedrag reeds....de afgelopen 3 maanden staat ie ook steeds voor in het hok om mij te begeuren met de kin wat niet altijd lukt als ik hem voer.

Alleen had ik hier geen eet probleem en die mazzel.

Observeer Ollie eens in zijn geur klier gedrag.....Ik kan hier heel lastig een foto maken maar als ik morgen de kans heb zal ik het proberen.

Ik smeer hem dagelijks met een honing zalf

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .