Ga naar inhoud

Ollie heeft een oogprobleem...


nathalie b

Aanbevolen berichten

  • Reacties 191
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ollie heeft de ijsbeer achter het gordijn verstopt en zit er met zijn kont tegenaan.....

Ik geloof dat hij m niet meer wil zien of zou hij denken dat de ijsbeer meer aandacht van ons krijgt?Ach ,hij is lekker bezig......

Maandag gaan we op oogkontrole in Roosendaal;dit oogje geneest niet zo snel als het andere oogje....we zalven nog steeds 4x daags.

Het eerste oogje is niets geks meer aan te zien dus dat is goed....

Volgende week ben ik de hele week vrij en denk dat ik dan toch even kontakt zoek met Utrecht en Ollie daar nog even laat bekijken...dit oogje duurt erg lang kwa genezing.We zijn al bijna 3 weken aan het zalven nu.Het eerste oogje had 2 weken nodig....

Link naar reactie
Delen op andere sites

PFFFF.....ben net terug met Ollie van de DA .

Het genesingsproces in het oog is gestopt....Meneer heeft een natte kin dus er is vermoedelijk toch weer een abces aanwezig.We zijn weer begonnen met AB en metacam.

Donderdag volgt er een gecombineerde afspraak met de oogarts en de DA er zijn een paar opties...

1.het derde ooglid over het oog hechten en kijken of het zo geneest of

2.het oogje verwijderen daar hij aan die kan echt niks ziet.

Verder zal hij toch weer onder narcose moeten voor een foto van de bovenkaak;de DA mocht links wel gewoon kijken maar rechts niet en vermoed dat dit toch komt door pijn.Het is wel dezelfde kant als het oogje wat zo slecht is....

De foto en de ingreep van het oog worden dan ook gecombineerd zodat Ollie maar 1x onder narcose hoeft.

Zie er tegenop als een huis maar als het moet dan moet het......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het gewoon niet meer......

Je zou bijna denken dat we vervloekt zijn...zoveel ellende in 1 jaar is niet leuk meer!

Van mij mag 2010 gewoon morgen beginnen en dit jaar snel afsluiten en wegstoppen!

Ik probeer wel positief te blijven hoor;maar het wordt steeds moeilijker.Ik vind het gewoon super vervelend voor Ollie.Het is ook zo'n lieverd en vind maar alles goed en vertrouwd ons ook gelukkig.Hij heeft zijn eigen plekjes in de kamer en als meneer vreemde stemmen hoort komt hij naar ons toe voor geruststelling en brengen we hem naar een van zijn favo plekjes en gaat daar dan rustig liggen tot het weer rustig is.....

Pas geleden vroeg iemand ons waarom we hem niet in lieten slapen....manlief had een panklaar antwoord:als jij pijn in je "mond"(om het netjes te houden)hebt breng ik jouw toch ook naar de tandarts en niet naar het kerkhof!

Nee,kom niet aan zijn maatje hoor.Manlief verbouwd nog liever het hele huis voor ollie als dat hij voor mij een spijker in de muur moet slaan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen om 11 uur wordt er een foto genomen en deze wordt beoordeeld door de oogarts en de DA.....

De DA vindt het goed als ik gewoon bij Ollie blijf en proberen eerst of er een foto gemaakt kan worden zonder roesje anders doen we het met.....

Ik vind het voor het eerst echt eng.....denk dat ik geen oog dicht doe vannacht....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas geleden vroeg iemand ons waarom we hem niet in lieten slapen....manlief had een panklaar antwoord:als jij pijn in je "mond"(om het netjes te houden)hebt breng ik jouw toch ook naar de tandarts en niet naar het kerkhof!

1-0 voor je man met het juiste antwoord!!!

Maak je geen zorgen voor morgen het is in belang van Ollie!!

Dit zal hopenlijk voor hem heel goed zijn in de behandeling....nu moet ik wel zeggen zovel pech als jullie hebben is wel heel extreem ......

heel veel sterkte morgen ik zal een kaarsje branden voor lieve Ollie

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Cindy.

Ik weet dat alles wat er gedaan moet worden het beste is voor Ollie;hoop alleen dat hij niet weer allerlei problemen krijgt van de eventuele narcose en dat hij er gewoon van opknapt en dan even een tijdje niet ziek wordt.....

En ja,die opmerking van manlief kwam uit het niets,met een strak gezicht en kwam aan als een stomp .Doel geraakt en punt gemaakt.Hij schrok er zelf van dat hij het gezegt had........Na 2 uur had hij pas door wat hij gezegt had en hebben we er hard om gelachen!(we leven hier momenteel een beetje onder het motto:maak van je hart gen moordkuil! en het werkt fantastisch..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoooo,we zijn terug!

Ollie is nog erg duf maar dat komt wel goed.....

Oogje zit er nog in en kan waarschijnlijk toch nog genezen....we beginnen met een andere zalf.Volgens de oogarts is de beschadiging niet dieper geworden.De vervorming die we zien is littekenweefsel en het roze achtige zijn bloedvaatjes die voor herstel moeten zorgen;dus er zit nog wel iets van genezing in....

Uit de foto is gebleken dat meneer inderdaad een abcesje in zijn kaak heeft en inderdaad ook aan de rechter kant;deze kies is verwijderd.

Rechts zitten dus de meeste problemen:abces,oormijt en raar oog.

Daar er geen pus uit zijn oog komt of is gekomen lijkt het de oogarts ook niet dat deze kies het probleem is geweest voor het oogprobleem maar misschien een diep liggende oormijt;dus dan kan het toch door het krabben komen.....

We hebben hem zelf pas afgelopen dinsdag voor het eerst echt zien krabben dus zet daar mijn twijfels bij.

Links is er ook een kies verwijderd die heel erg los zat;voor de rest zagen ze verder geen problemen...alles verder kort genoeg.

We gaan dus weer beginnen met duplocilline,metacam en zantax.....

Ik ben erbij geweest van het spuitje ,kiesjes trekken ,bijkomen van de narcose enz enz ;vond het wel eng maar ben blij dat ik nu ook echt eens alles heb gezien.

Vond het niet zo prettig om te zien hoe Ollie wakker werd maar dat hoort erbij.

Ik heb bij het weggaan alleen prettige avond geroepen en daar moesten ze bij de balie erg om lachen.Een van de meiden zei al "zeg maar niet tot ziens he,tis wel genoeg geweest voor dit jaar".Ze zei precies wat ik dacht.....

Ben superblij dat het voorbij is en hoop echt dat Ollie nu gewoon opknapt en zich lekker voelt.........

Denk dat ik vannavond vroeg onder de wol ga want ik heb vannacht geen oog dichtgedaan en ben even op.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zalf die ik nu heb gekregen is Trafloxal oogzalf...schijnt een breder spectrum AB in te zitten.

Ollie wil nog niet veel eten maar heeft al wortelhapje en groente op.....we houden hem goed in de gaten. Zijn temperatuur is goed.Meneer ligt lekker op de plavuizen...vloerverwarming doet wonderen .Meestal ligt hij op een stuk waar geen vloerverwarming is maar nu even niet...

Ollie kan toch nooit al 3/4 weken oormijt hebben zonder dat we dat gezien hebben of kan dat wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .