Ga naar inhoud

Diareeee!!!!


Wizzeke

Aanbevolen berichten

toen ik net in het kotje van mijn twee konijnen (die bijna twee weken bij mij zitten) kwam,

zag ik een groenachtig klein hoopje, diaree dus!!

maar volgens mij is het echt nog niet zo lang aan de gang want voor de rest kon ik geen ander hoopje diaree vinden!

wie heeft hier ervaring mee??

wat moet ik doen?? meteen naar de dierenarts???

of tips?? ik heb gelezen over hooithee, is dat goed??

:shocked: :aww:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in voeding veranderd? Hebben ze groente, of nieuwe groente gekregen? Fruit gegeten?

Gerrit had vorige week ook diaree maar dat kwam omdat hij een stukje banaan op had.

NA een avondje op alleen hooi was het over.

Mocht je geen veranderingen in voeding hebben dan zou ik de DA even bellen ja!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze zijn zeker niet jong, de ene is nu in haar puberteit en de andere is ZEKER al drie maand maar de leeftijd is eigelijk onbekend, ze komen allebei van een konijnenopvang.

ik weet nog niet welk konijntje diaree heeft, ik zal eens gaan kijken,

als ik het weet zeg ik het hier meteen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad meestal bij konijntjes die diaree hebben peterselie aan alleen dat zal ik als ik jou was nu niet doen want je konijn is nog vrij jong.

Hooithee zou ook een optie zijn alleen ik weet niet of dat zo goed is voor zo´n klein konijn..

ik zou het wel even in de gaten houden en als het echt nodig is naar de DA gaan.

Misschien kun je je nijn een klein stukje droog brood geven (echt heel klein, ongeveer zo: ------- ) veel suc6 met jou en je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb de hele namiddag alleen hooi gegeven en hooithee.

Ik had ook hun kotje een beetje uitgekuist.

van die hooithee hebben ze niet veel gedronken maar toen ik daarnet bij ze ging kijken was er nergens nog wat diaree te bespeuren!

dus ofwel was het vals alarm ofwel is het al over!!

bedankt voor de tips!!

^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd je konijntjes zijn nog vrij jong.

ik zou even goed kijken wie er diaree heeft en even alleen hooi geven en in iedergeval even met een konijnkundige da bellen misschien zegt hij/zij wel dat je langs moet komen met je konijntje.

en niet te lang wachten om met je konijn naar de da te gaan voor je het weet is het te laat je kunt beter een keer teveel naar de da gaan als dat je te laat komt voor je konijn.

groetjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, ik heb de hele namiddag alleen hooi gegeven en hooithee.

Ik had ook hun kotje een beetje uitgekuist.

van die hooithee hebben ze niet veel gedronken maar toen ik daarnet bij ze ging kijken was er nergens nog wat diaree te bespeuren!

dus ofwel was het vals alarm ofwel is het al over!!

bedankt voor de tips!!

^^

fijn voor je dat het beter gaat met je konijntjes.

hou ze wel goed in de gaten het kan zomaar terug zijn.

groetjes :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .